Tuesday, May 31, 2016


مریم نقاش زرگران، نوکیش مسیحی زندانی، پس از اعتصاب غذا، به بیمارستان منتقل و بدون معالجه بازگردانده شد

یک منبع مطلع به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت مریم (نسیم) نقاش زرگران، نوکیش مسیحی زندانی، روز یکشنبه نهم خرداد، در پی وخامت حال و افت فشار به بیمارستان منتقل و بدون معالجه و درمان مناسب به بند بازگردانده شده است. به گفته این منبع، مریم نقاش زرگران در زندان اوین از مرخصی، آزادی مشروط و درمان پزشکی مناسب محروم است. او از پنج شنبه ششم خرداد در اعتراض به این شرایط اعتصاب غذا کرد.
این منبع مطلع به کمپین گفت: “نسیم (مریم) از روز پنجشنبه ششم خرداد به نشانه اعتراض، اعتصاب غذا کرد و حتی از تختش هم پایین نیامد، حتی روز یکشنبه برای ملاقات با خانواده اش هم نیامد و به همین دلیل تعدادی از همبندی هایش هم برای همراهی و همدلی با او از رفتن به سالن ملاقات خودداری کردند به نشانه اعتراض به اینکه چرا دادستان به وضعیت مریم رسیدگی نمی کند.”
این منبع درباره وضعیت جسمی خانم نقاش زرگران گفت: ” بعد از ظهر یکشنبه فشارش افتاده و با حالت بیهوشی به بیمارستان خارج از زندان منتقلش کردند، طوری که وقتی خانواده اش به بیمارستان رفتند در حالت نیمه بیهوشی بود و چند دقیقه طول کشید که هوشیار شود و بتواند خانواده را تشخیص دهد، با اینکه نیاز داشت در بیمارستان بماند ولی بدون معالجه و بعد از یک مداوای سرپایی باز در وضعیت نامناسب به زندان برگشت.”
به گفته این منبع با وجود دارا بودن شرایط قانونی و علیرغم درخواست های مکرر، مسئولین قضایی تا کنون از اعطای مرخصی یا آزادی مشروط به این نوکیش مسیحی خودداری کرده اند. به استناد قانون مجازات، زندانی با محکومیت زیر ده سال، پس از گذراندن یک سوم حبس، امکان برخورداری از آزادی مشروط را دارد و خانم نقاش زرگران بیش از یک سوم حبس خود را تحمل کرده است.
این منبع وضعیت سلامت این زندانی را در زندان اوین «خطرناک» توصیف می کند و می گوید که جان او در خطر است: “مریم قبل از بازداشت شدن بیماری قلبی داشت و دارو مصرف می کرد و پزشکان او را از موقعیت های استرس زا منع کرده بودند، بعد از زندانی شدن این فشارهای روحی و استرس ها بیشتر شد و در زندان وضع روحی اش هم بدتر شد، مشکلات جدیدی هم در زندان اضافه شد و گوش میانی اش مشکل پیدا کرد و پزشکان گفتند باید جراحی شود ولی هنوز در این باره اقدامی انجام نشده، وزن خیلی زیادی کم کرده طوری که خانواده اش با دیدنش شوکه شده اند، الان با این وضعیت پزشکی و اعتصاب غذا ما نگران سلامتی اش هستیم و جانش در خطر است.”
به گفته این منبع، با وجود گذشتن چهار روز از اعتصاب غذا و انتقال او به بیمارستان، مسئولین قضایی و مسئولین زندان تا کنون پاسخی به خواسته های او نداده اند.
مریم نقاش زرگران، شهروند ۳۸ ساله تهرانی و معلم موسیقی کودکان، به دلیل گرویدن به آیین مسیحیت تحت پیگرد قضایی قرار گرفت و به اتهاماتی همچون تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی مواجه شد و در ۱۵ آبان ماه سال ۱۳۹۱ دستگیر و به بازداشتگاه وزرا منتقل شد. منبع مطلع وضعیت نگهداری پنج روزه او در این بازداشتگاه را نامناسب توصیف کرد و گفت که شرایط کثیف و غیربهداشتی و مجاورت اتاق ها با مجرمان و معتادین تأثیر بسیار بدی روی روحیه خانم زرگران داشته است.
این معلم موسیقی کودکان، در تاریخ ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۱ به زندان اوین منتقل شد و در آذرماه ۱۳۹۱ با تودیع وثیقه، موقتا از زندان آزاد شد.
شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، خانم نقاش زرگران را در دادگاه نخست به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» به ۴ سال حبس تعزیری محکوم کرد که این حکم در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر نیز تأیید شد. خانم نقاش زرگران در هیچ یک از این مراحل به وکیل تعیینی دسترسی نداشته است.
مریم نقاش زرگران  با اجرای حکم حبس در ۲۴ تیرماه ۱۳۹۲، راهی زندان اوین شد و از آن زمان بدون برخورداری از درمان مناسب در بند زنان زندان اوین نگهداری می شود.

منبع : کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران


Saturday, May 28, 2016


خبرگزاری هرانا – محل کسب تعدادی از شهروندان بهایی در شهر ارومیه پلمپ شد. دلیل این اقدام تعطیلی محل کسب در مناسبت اعیاد بهاییان ذکر شده است.



Thursday, May 26, 2016

دادستان قزوین اعلام کرد که ۳۵ دختر و پسر را به خاطر شرکت در جشن فارغ التحصیلی مختلط که با رقص و نوشیدن مشروبات الکلی همراه بوده، ۹۹ ضربه شلاق زده‌اند تا "درس عبرتی" برای سایرین باشد.
اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین، روز پنجشنبه، ۶ خرداد به خبرگزاری قوه قضاییه گفت که ۳۵ دختر و پسر در ویلایی اطراف قزوین دستگیر شده‌اند و فردای آن روز با تشکیل "جلسه فوق العاده" دادگاه، هر کدام از آنها به ۹۹ ضربه شلاق تعزیری محکوم شدند و حکم همان روز اجرا شده است.
به گفته این مقام قضایی، تشکیل سریع دادگاه و اجرای بلافاصله حکم شلاق به این دلیل بوده که "درس عبرتی باشد برای افرادی که مبادرت به هنجارشکنی کرده و حیاط خلوتی برای رفتارهای هنجارشکنانه خود ایجاد می‌کنند."
دادستان قزوین هشدار داده که دستگیری افراد در پارتی‌های مختلط و محکومیت و مجازات متعاقب آن "سابقه کیفری" محسوب می‌شود و "برای آینده تحصیلی، کاری و شغلی‌شان مشکل ساز خواهد بود".
قاضی صادقی نیارکی همچنین گفت که "دستگاه قضایی مخالف شادی مردم نیست" اما با مواردی مثل مصرف مشروبات الکلی و رقص مختلط "به بهانه‌های مختلف مانند جشن تولد، دانش آموختگی و میهمانی" برخورد می‌کند.
به نظر می‌رسد که دور جدیدی از برخورد با مهمانی‌ها و مصرف مشروبات الکلی در دستور کار نیروی انتظامی و قوه قضاییه ایران قرار گرفته است.
عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران ۲۱ اردیبهشت ماه هشدار داد که اسامی ورزشکاران و هنرمندان ایرانی که در "جلسات مبتذل و خلاف موازین" شرکت کنند، اعلام خواهد شد.
در تاریخ ۱۵ اردیبهشت نیز خبرگزاری قوه قضاییه اعلام کرد که "هفت بازیگر معروف سینما" در یک "پارتی شبانه" دستگیر شده‌اند.
از سوی دیگر غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه در اقدامی کم‌سابقه دلیل مرگ مشکوک مهرداد اولادی، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران را "مصرف مواد و الکل" اعلام کرد.
ایران سال‌ها است که آمار دقیقی از مصرف الکل ارائه نمی‌کند اما مقامات ایرانی همواره از آن به عنوان یک آسیب اجتماعی نام می‌برند و نیروی انتظامی به طور مداوم از کشف محموله‌های الکل خبر می‌دهند.
برخورد با مهمانی‌های مختلط در ایران نیز از سوی بسیاری از حقوقدانان و فعالان حقوق مدنی، به عنوان یکی از موارد نقض حقوق شهروندی برشمرده می‌شود. محمد مصطفایی، حقوقدان ساکن نروژ پیش از این به صدای آمریکا گفته که ماده قانونی برای برخورد با پارتی‌ها و مهمانی‌ها در ایران وجود ندارد.

VOA Persian صدای آمریکا


شیما بابایی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد
خبرگزاری هرانا – شب گذشته شیما بابایی فعال مدنی در منزل مسکونی‌اش توسط ماموران امنیتی سپاه پاسداران بازداشت و به بند ۲-الف سپاه در زندان اوین منتقل شد.


Tuesday, May 24, 2016


دست‌کم سه زندانی در زندان قزلحصار اعدام شدند
خبرگزاری هرانا – صبح امروز دست‌کم سه زندانی منتقل شده از ندامتگاه مرکزی کرج با اتهامات مربوط به مواد مخدر در زندان قزلحصار به دار آویخته شدند.



در حالی که وزیر ارشاد ایران و رییس سازمان سینمایی اعطای جایزه بهترین بازیگر مرد به شهاب حسینی و اعطای جایزه بهترین فیلمنامه به اصغر فرهادی برای فیلم «فروشنده» از سوی جشنواره کن را تبریک گفته‌اند، سخنگوی وزارت ارشاد می‌گوید که این فیلم در ایران با «ملاحظات داخلی» اکران خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد روز دوشنبه سوم خرداد گفت که برای اکران فیلم «فروشنده» در ایران «ملاحظاتی وجود دارد» که «قطعا رعایت می‌شود».
وی تاکید کرد که «نباید عنان بخش خارجی سینما را به کشورهای دیگر بسپاریم».
در همین حال به گزارش خبرگزاری ایلنا، آقای نوش آبادی در عین حال گفت: «البته ما هنوز فیلم را ندیده‌ایم و بر اساس قسمت‌هایی از فیلم که در فضای مجازی منتشر شده و نقدها و گزارش‌هایی که خوانده‌ایم نظر می‌دهیم اما قطعا افتخار سینمای ایران در سطح جهانی مایه مسرت است».
سخنگوی وزارت ارشاد همچنین تاکید کرد که ایران باید فیلم‌هایی را به جشنواره‌های بین‌المللی بفرستد که «از نظر فرهنگی و ملی با عرف جامعه همخوانی داشته باشد».
وی اضافه کرد: «باید سعی کنیم کارهایی ارائه دهیم که تمدن و فرهنگ اسلامی ایرانی را همپا با آنچه که نظام سلطه به بازار تزریق می‌کند، به جهان عرضه کند».
شامگاه دوم خرداد برای نخستین بار در تاریخ جشنواره فیلم کن فرانسه، جایزه بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلمنامه به دو هنرمند ایرانی تعلق گرفت.
جایزه بهترین فیلمنامه به اصغر فرهادی برای فیلم «فروشنده» رسید و جایزه بهترین بازیگر مرد را نیز شهاب حسینی برای این فیلم دریافت کرد.
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران روز دوشنبه در پیامی جایزه‌های جشنواره کن به اصغر فرهادی و شهاب حسینی را «نشانگر توان حرفه‌ای سینماگران» ایرانی دانست که «بارها خلاقیت خود را به نمایش گذاشته‌اند».
حجت‌الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی وزارت ارشاد، احمد مسجد جامعی وزیر سابق ارشاد، رضا میرکریمی مدیر عامل خانه سینما، محمدرضا عارف منتخب اول تهران در مجلس دهم و بسیاری از بازیگران و کارگردانان سینمای ایران این موفقیت را به اصغر فرهادی و شهاب حسینی تبریک گفته‌اند.
فیلم «فروشنده» به رابطه زن و شوهری به نام رعنا و عماد می‌پردازد که در حال بازی در نمایش «مرگ فروشنده» اثر آرتور میلر هستند اما مجبور می‌شوند ساختمان محل زندگی‌شان را به دلیل فرو ریختن آن تخلیه کرده و به صورت موقت در آپارتمان دیگری زندگی کنند که در آنجا با حوادثی روبرو می‌شوند.

Radio Farda



رجایی شهر برای اعدام گروهی دیگر آماده میشود؛ احراز هویت ۹ تن از منتقل شدگان
خبرگزاری هرانا – از صبح روز شنبه اول خردادماه سال جاری گروهی از زندانیان جوان (بین ۲۲ تا ۲۵ سال) با اتهامات عمدتا قتل در زندان رجایی‌شهر کرج جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده‌اند. یکی از زندانیانی که هویتشان توسط هرانا احراز شده، کودک-مجرم بوده و زمان وقوع جرم ۱۶ سال داشته است.


Monday, May 23, 2016


خبرگزاری هرانا ـ تعدادی از شهروندان اهوازی معترض به انتقال آب کارون، برای چندمین مرتبه امروز عصر تجمع کرده و دست به اعتراض زدند.









فعالیت معادن شن و ماسه در تهران ممنوع شد
خبرگزاری هرانا ـ رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه فرمانداری تهران نظر کارشناسی خود را براساس آخرین بازدید به عمل آمده از معادن شن و ماسه منطقه ۱۸ اعلام کرد، گفت که هر گونه فعالیت بهره برداری از معادن شن و ماسه ممنوع بوده و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مکلف است از هرگونه برداشت غیرقانونی از معادن جلوگیری کند.



چهل درصد زندانیان مجددا بعد از آزادی به زندان باز می‌گردند
خبرگزاری هرانا ـ رئیس سازمان زندان‌ها گفت که ۴۰ تا ۴۶ درصد زندانیان مجددا بعد از آزادی با همان جرم اولیه و یا 
جرم دیگر به زندان باز می‌گردند.
ادامه مطلب>>>

خبرگزاری هرانا ـ دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران با تاکید بر وجود ۴۰ هزار فقره حکم قضایی قطعی شده کیفری در استان گفت که این احکام به خاطر فراری بودن محکومان تا کنون اجرا نشده است.


Saturday, May 21, 2016




جلوگیری از حضور نوازندگان زن در کنسرت شهرام ناظری در اصفهان



در کنسرت گروه شهرام ناظری در اصفهان، از حضور نوازندگان زن جلوگیری شده و این خواننده مشهور موسیقی سنتی ایران در کنسرت خود ضمن اعتراض به «سیاست‌های سلیقه‌ای» درباره برگزاری کنسرت‌های موسیقی، لغو کنسرتش در نیشابور را «مأیوس‌کننده» خوانده است.
به نوشته وب‌سایت خبر آنلاین، شهرام ناظری شامگاه جمعه، ۳۱ اردیبهشت و در کنسرتش گفت که «جای بانوان عضو ارکستر ما خالی است و نباید فردی به خاطر جنسیت از ارائه هنرش منع شود».
وی اضافه کرد: «اتفاقی که درباره عدم اجازه برگزاری برنامه در نیشابور رخ داد برای همه ما مأیوس‌کننده بود و در ادامه تصمیمی که برای برگزاری کنسرت در تاریخ دیگری تحت فشار رسانه‌ها صورت گرفت، برای ما دلگرم‌کننده نبود».
همچنین به گزارش وب‌سایت ایمنا، آقای ناظری گفت: «امروز من یا باید با دنیای موسیقی خداحافظی کرده و خانه‌نشین شوم یا کشورم را ترک کنم و یا اینکه برای رشد و اعتلای موسیقی کشور و شاد شدن دل مردم وارد میدان شده و با این تنگ‌نظری‌ها بجنگم، و من راه سوم را برگزیده‌ام».
به نوشته وب‌سایت خبرآنلاین، حافظ ناظری پسر شهرام ناظری، نیز خبر داد که اعضای این گروه مجبور بوده‌اند، بین لغو کامل کنسرت و حذف زنان نوازنده این گروه یکی را انتخاب کنند.
وی اضافه کرد: «اینکه در شهر هنرپرور و فرهنگ دوست اصفهان، بانوان نمی‌توانند به اجرای برنامه بپردازند بسیار تأسف‌برانگیز است که امیدوارم هر چه زودتر این مسئله حل شود».
در سال‌های گذشته نیز از برگزاری تعدادی از کنسرت‌های موسیقی به دلیل حضور نوازندگان زن در آنها جلوگیری شده بود.
در این زمینه حمیدرضا نوربخش،‌ مدیرعامل خانه موسیقی ایران، در سال ۹۳ از منع حضور زنان خواننده و نوازنده «در نزدیک به ۱۲ استان» ایران خبر داده بود.
در هفته‌های گذشته نیز کنسرت‌های شهرام ناظری و کیهان کلهر در نیشابور و کنسرت موسیقی سنتی علی زند وکیلی در شاندیز مشهد لغو شده بود.
لغو این کنسرت‌ها اعتراض محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، و خانه موسیقی ایران را به دنبال داشت.
حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد، روز جمعه با اشاره به فشارهای اخیر بر هنرمندان موسیقی ایران هشدار داده بود که «جریانی هماهنگ‌شده» تلاش می‌کند تا همه کنسرت‌های موسیقی در کشور را تعطیل کند.
سال گذشته حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، تلویحاً خواستار دخالت نکردن دیگر نهادها در امر برگزاری کنسرت‌های موسیقی شد، اما صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، در جواب او گفت که «آیا شما قبول می‌کنید اجازه دهند یک کنسرتی زمینه رقص مشترک جوانان شود؟ بحث دستگاه قضایی در برخی شهرها نیز از همین نوع بوده‌است».

Radio Farda


صبح امروز؛ اعتراض کارگران پیمانکاری فاز ۱۴ عسلویه برای معوقات مزدی
خبرگزاری هرانا ـ صبح امروز جمعی از کارگرانی که به واسطه یک شرکت پیمانکاری در استخدام یکی از شرکت‌های بزرگ ساخت پروژه‌های نفتی و نیروگاهی هستند و هم اکنون در یکی از پروژه‌های فاز ۱۴ عسلویه مشغول کارند، در اعتراض به تعویق مطالبات مزدی در مقابل محل اجرای این پروژه تجمع کردند.



انتقال جعفر عظیم زاده به بیمارستان در بیست و سومین روز اعتصاب غذا
خبرگزاری هرانا – جعفر عظیم‌زاده دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران محبوس در زندان اوین، درپی وخامت حالش در بیست و سومین روز اعتصاب غذا، بعدازظهر امروز به بیمارستان منتقل شد.


احضار و بازجویی از شعله گودرزی و روژین ابراهیمی در اداره اطلاعات کامیاران
خبرگزاری هرانا – روز جاری شعله گودرزی و روژین ابراهیمی دو شهروند کامیارانی در رابطه با برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در این شهر به اداره اطلاعات کامیاران احضار و مورد باجویی قرار گرفتند. آنان برای ادامه بازجویی ها باید در روزهای آینده به این نهاد مراجعه کنند.


Thursday, May 19, 2016

در حالی‌ که زنان خارجی‌ در ایران اجازه ورود به استادیوم‌ها دارند و مقامات جمهوری اسلامی نیزدر خارج از کشور با دختران خود به استادیوم می روند اما دختر ۲۱ ساله‌ای که ۵ پیراهن و ۵ شلوار را روی هم پوشیده بود تا لو نرود، حالا با مشکل بزرگی مواجه شده است؛ تهدید به بازداشت و حتی مرگ!

خبر کمی‌عجیب بود و غیرمنتظره؛ یک دختر جوان در میان صدهزار مرد، دیدار پرسپولیس و راه‌آهن را از نزدیک تماشا کرده است.

به گزارش سهره نیوز، او لحظاتی بعد از شروع بازی عکسی از خودش در فضای مجازی منتشرکرد و نوشت: «گفته بودم به ورزشگاه آزادی می‌روم و بالاخره آمدم»؛ دخترک ۲۱ ساله‌ای که ۵ پیراهن و ۵ شلوار را روی هم پوشیده بود تا لو نرود، حالا با مشکل بزرگی مواجه شده است؛ تهدید به بازداشت و حتی مرگ!
«باید این دختر هنجارشکن بازداشت شده و در مقابل ورزشگاه آزادی در قفس آهنی سوزانده شود تا درس عبرتی برای تمامی‌ بانوان فوتبال‌دوست نه تنها در ایران بلکه در کل جهان شود». این کامنت یک کاربر به نام «زینال بندری» است که در یکی از سایت‌های خبری برای او گذاشته‌اند. دختر از کامنت عکس گرفته و در اینستاگرامش منتشر کرده، کنار آن هم نوشته: «به کدامین جرم مرا می‌خواهند بسوزانند؟ به کدامین جرم می‌خواهند آتشم بزنند؟ شاید به جرم لذت تماشا و تشویق زنده تیمم! یا شاید بودن در میان مردانی که مرا ناموس می‌خوانند. همان مردانی که پایش برسد برای غیرتشان، به خاطر محافظت از جنس من خون می‌ریزند و جان می‌دهند».
کمی‌ ترسیده است، شاید هم حق دارد. برخی نوشته‌اند احتمال بازداشتش منتفی نیست. دختری که در روز اول فالوئرهای اینستاگرامش ۳ هزارتایی بود حالا به ۲۰ هزار فالوئر رسیده و هر لحظه تعداد دنبال‌کنندگانش بیشتر می‌شود. حالا نگران است که نکند این موضوع برای او گران تمام شود. در اینستاگرامش نوشته نه عضو حزب و گروه خاصی است نه هدفی را دنبال می‌کرده، فقط یک عاشق فوتبال است. در اینستاگرام خودش را «حانیه» معرفی کرده، نمی‌دانیم شاید هم نام دیگری دارد، به هر حال خودش را از هر گروه و دسته‌ای مبرا می‌کند. می‌گوید: «من اصلا نمی‌دانم عکس‌هایم چطور پخش شد. خواهش می‌کنم برای من حاشیه درست نکنید. من یک دختر معمولی از یک خانواده معمولی هستم». روزهای اول با حوصله به تمام سوال‌ها جواب می‌داد، اینکه گریمش سنگین بوده و تا ۴ ساعت بعد از بازی صورتش می‌سوخته، می‌گوید برخی متوجه شدند که او دختر است ولی مثل خانواده‌ خودشان از او مراقبت کردند.


Sepidedam


Wednesday, May 18, 2016

استان سیستان و بلوچستان نیاز به ساخت ۶ هزار کلاس درس دارد
خبرگزاری هرانا ـ رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت که استان سیستان و بلوچستان نیاز به ساخت ۶ هزار کلاس درس دارد.



وخامت حال و بیهوشی ۱۷ ساعته افشین سهراب زاده
خبرگزاری هرانا – افشین سهراب‌زاده زندانی سیاسی تبعیدی به زندان میناب که از بیماری سرطان رنج می برد شب گذشته درپی وخامت حالش و درحالی که خون بالا می‌آورد بی‌هوش شد. وی به‌طور اورژانسی به مرکز درمانی در خارج از زندان منتقل و پس از چند ساعت در حالی که همچنان بیهوش بود به زندان بازگردانده شد. آقای سهراب زاده در پی وخامت حال مدت ۱۷ ساعت بیهوش بوده است.


نرگس محمدی به ۱۶ سال زندان محکوم شد
خبرگزاری هرانا ـ نرگس محمدی، فعال مدنی و نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر به ۱۶ سال زندان محکوم شد.


حشمت الله طبرزدی دبیرکل جبهه دموکراتیک ایران، در تهران بازداشت شد.
در روزهای پایانی سال گذشته دادسرای اوین احضاریه‌ای به منزل این فعال سیاسی ارسال کرده بود که آقای طبرزدی از گرفتنش امتناع کرده بود. در پی این امتناع مأموران اعلام کرده‌ بودند که او در صورت حاضر نشدن در دادسرا بازداشت خواهد شد.
آبتین طبرزدی، فرزند آقای طبرزدی به بخش فارسی صدای آمریکا گفت که پدرش پیشتر اعلام کرده بود که به محض بازداشت، دست به اعتصاب غذا خواهد زد.
حشمت الله طبرزدی ازفعالان سیاسی مخالف حکومت ایران است که در سال‌های گذشته به دلیل فعالیت‌های روزنامه‌نگاری و سیاسی خود، بیش از ۱۰ سال را بطور متناوب در زندان گذرانده است.

VOA


سازمان عفو بین‌الملل روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت در بیانیه‌ای خواستار آزادی بی قید و شرط امید کوکبی، فیزیکدان جوان ایرانی شد.
در اطلاعیه این نهاد بین المللی مدافع حقوق بشر آمده است که آقای کوکبی نیازمند مراقبت‌های ویژه برای درمان سرطان است و در صورت بازگشت به زندان خطر جانی او را تهدید می‌کند.
اوایل اردیبشت ماه اعلام شد که آقای کوکبی در زندان مبتلا به سرطان کلیه شده است.او پس از هشدارهای وکیلش و اعتراض نهادهای حقوق بشری برای درمان به خارج از زندان منتقل شده است.
آقای کوکبی، دانشجوی فوق دکترای فیزیک اتمی در دانشگاه آستین ایالت تگزاس آمریکا، بهمن ۱۳۸۹ در تهران بازداشت و به اتهام "ارتباط با دولت‌های متخاصم" به ۱۰ سال حبس محکوم شد؛ اتهامی که او آن را رد کرده است.

VOA


Saturday, May 14, 2016


مراجعه بیش از ۳۴ هزار زن به پزشکی قانونی بر اثر نزاع
خبرگزاری هرانا ـ اداره کل پزشکی قانونی استان تهران مراجعه بیش از ۳۴ هزار زن به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع در سال گذشته خبر داد.


سازمان ملل اجازه نمی‌دهد هامون از بین برود
خبرگزاری هرانا ـ نماینده ارشد سازمان ملل در ایران گفت که از سال ۱۹۰۰ تا اکنون از هر ۱۰ تالاب شش تالاب از بین رفته و دیگر نمی‌توانیم اجازه بدهیم که تالاب دیگری از بین برود، ما باید باهم کمک کنیم تا هامون‌ها را نجات بدهیم ، سخت است ولی غیرممکن نیست.



حمله گارد سیاهپوش زندان رجایی شهر به سالن زندانیان سیاسی-امنیتی /تصاویر
خبرگزاری هرانا – صبح روز جاری حدود ۱۰۰ نیرو از گارد زندان رجایی شهر به سالن ۲۱ اندرزگاه ۷ زندان رجایی شهر کرج حمله کرده و وسایل زندانیان سیاسی-امنیتی را بطور خشونت آمیزی بازرسی توام با تخریب کردند.




Thursday, May 12, 2016


در اعتراض به لغو کنسرت کیهان کلهر؛ خانه موسیقی خطاب به قوه قضاییه دست به قلم شد
خبرگزاری هرانا ـ پس از لغو کنسرت کیهان کلهر، نوازندهٔ سرشناس کمانچه در نیشابور، خانهٔ موسیقی به نشانهٔ اعتراض به قوهٔ قضاییه نامه نوشت.


زابل آلوده‌ترین شهر جهان لقب گرفت
خبرگزاری هرانا ـ سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که شهر زابل در ایران به دلیل طوفان‌های شنی در ماه‌های تابستان آلوده‌ترین شهر جهان لقب گرفت و ۴ شهر آلوده بعدی نیز در هند قرار دارند.


«پشت بام»
امروز برای یادآوری تکه‌ای کاغذ، بوم‌ها و تخته‌ها را ورق زدم...به ناگهان طرحی سیاه و سپید پیش رویم بود...آشنا، زرد وزخمی، گوشه‌ای از آن پاره و درمانده.....خاطرات به ذهنم هجوم آورد؛ اولین هجوم ، اتاقک بازجویی...«صدای تردید بازجو...صدای خنده ی من از کرده ی خود»..هجومی دیگر صدای پرسشی از درون بود که پیش از زندان،روی بام خانه، نشسته بر کولر آبی، خیره بر چراغ‌های چشمک‌زن شهر،از من پرسیده بود: تصاویر خواهند توانست، صدایی شوند برای روشنایی این چراغ ها؟!!!!...تردید...تردید...تردید!
آن هنگام در قدرت تصاویر شک داشتم...اما امروز که برای تفکر و رسیدن به ایده‌ای تازه بار دیگر از کولر آبی بالا رفتم و در جایگاه همیشگی‌ام حضور یافتم،چشم در چشم پنجره‌ها...خیره به صدای پرستوها...تنها یقین کردم به معجزه‌ی یک حنجره.....«حنجره‌ی تصاویر...رنگ‌ها...قلم‌ها...برای نشانی از سیاهی‌ها و سپیدی‌ها....»
آتنا فرقدانی
آتنا فرقدانی کارتونیست و فعال حقوق کودکان است که چند روز پیش از زندان آزاد شد.
آتنا فرقدانی در شهریور ۱۳۹۳ به خاطر طراحی‌هایش (از جمله طرحی که از نمایندگان مجلس شورای اسلامی کشیده بود) و همچنین دیدار با خانواده‌های زندانیان سیاسی و خانواده‌های کشته شدگان عاشورای ۸۸ بازداشت شد. او در زندان دست به اعتصاب غذا زد که پس از مدتی با وثیقه‌ی سنگین تا برگزاری دادگاه آزاد شد.
پس از آزادی از زندان و در آذرماه ۱۳۹۳ فرقدانی با انتشار ویدئویی به افشاگری در مورد وجود دوربینهای مداربسته در دستشویی‌ها و حمام‌های بند زنان در بند ۲ الف سپاه پرداخت و جزئیات ضرب و شتم و هتک حرمت خود از سوی چند زندانبان زن را بازگو نمود.




Sunday, May 8, 2016

اعدام یک زندانی در میناب
خبرگزاری هرانا ـ صبح امروز یک زندانی به اتهام “مواد مخدر”، در زندان میناب به دار آویخته شد.


غرفه ۵ ناشر در نمایشگاه کتاب تعطیل شد
خبرگزاری هرانا ـ رئیس شورای نظارت و ارزیابی بیست‌ونهمین نمایشگاه کتاب تهران، از تعطیل شدن دائم و موقت پنج غرفه در نمایشگاه امسال خبر داد.


Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page