Saturday, July 30, 2016

رو در رو با برده داری مدرن/ الهه امانی
در گزارش واک فری آمده است که ایران با ۴۹۵۳۰۰ نفر قربانی، در رتبه‌ی بیستم شاخص جهانی برده‌داری مدرن قرار دارد. این تعداد هم‌چنین حدود شش دهم درصد از کل جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند. هم‌چنین ایران یکی از سهل‌انگارترین کشورها در زمینه‌ی اقدامات برای مقابله با برده داری مدرن شناخته شده است.
در گزارش سال ۲۰۱۵ وزارت امور خارجه‌ی امریکا که در زمینه‌ی قاچاق انسان در سطح جهان هر ساله به چاپ می‌رسد، با در نظر گرفتن و اشاره به این‌که آمار و اطلاعات دقیقی در زمینه‌ی قاچاق انسان و برده داری مدرن در ایران در اختیار نمی‌باشد، به موارد زیر اشاره شده است.
در این گزارش آمده است که در خلال سال‌های ۲۰۱۵-۲۰۰۹، زنان و دختران به طرز فزاینده‌ای از مسیر ایران به کشورهای حوزه‌ی خیلج فارس برده شده‌اند تا در اختیار گروه‌هایی که این زنان و دختران را مورد اسارت جنسی و یا ازدواج اجباری قرار می‌دهند، بگذارند. هم‌چنین موارد گدائی اجباری کودکان، به ویژه کودکان افغانستانی، اذیت و آزار فیزیکی و روانی و اعتیاد از روش‌هایی است که برای نگه داشتن افراد در اسارت مدرن به کار گرفته می‌شود. به کار گرفتن مردان و پسران افغانستانی برای کار اجباری در کشاورزی و ساختمان، از دیگر مواردی است که این گزارش بر آن اشاره دارد؛ به علاوه که آمده است پسربچه‌های افغانستانی در مواردی در خطر سواستفاده‌ی جنسی کارفرمایان می‌باشند.
ادامه‌ مطلب>>



Friday, July 29, 2016


از او یک مجموعه شعر منتشر شده بود: «استعداد روانی». عالی‌پور مقابل بیمارستان دانشگاه پزشکی اهواز با اسلحه خود را کشت.
ابراهیم عالی‌پور، شاعر فقید ایرانی
ابراهیم عالی‌پور، شاعر فقید ایرانی
این واقعه چهارشنبه ۶ مرداد اتفاق افتاد، اما خبر آن بازتاب چندانی پیدا نکرد.
رضا رفیعی، مدیر روابط عمومی اورژانس اهواز به برخی خبرگزاری‌های داخلی گفته است عالی‌پور در اتوموبیلش مقابل بیمارستان دانشگاه پزشکی اهواز با شلیک گلوله به زندگی خود پایان داد.
کسانی که شاهد این واقعه بوده‌اند گفته‌اند این شاعر اهوازی اتوموبیلش را مقابل بیمارستان پارک کرد، شیشه‌ها را بالا کشید و سپس خودش را کشت.
ابراهیم عالی‌پور متولد ۱۳۶۸ بود. پیش از خودکشی، این شاعر ایرانی در صفحه اینستاگرامش متنی نوشته بود با عنوان «تعطیل شد». متن با این جمله آغاز می‌شود: «شاید آخر بازی‌ست. باید نقش بهتری دست و پا می‌کردم.»
این سطرها از آخرین شعرهای او پیش از اقدام به خودکشی‌ست:
در شلاق‌هایی که فرود می‌آید
در یأس و ترس‌هایم
بتادین بریزید
که در هر زخم باز از من
یک جفت چشم لو می‌رود
لطفاً کسی دست به تقصیر‌هایم نبرد…


Radio Zamaneh

Tuesday, July 26, 2016

خبرگزاری بسیج:
«لیلا حاتمی» باید عذرخواهی و توبه کند
این روزها بازار انتقاد و محکوم کردن بازیگران زنی که به مسائل اجتماعی و سیاسی واکنش نشان می‌دهند از سوی رسانه‌های وابسته تندرویان گرم است. بعد از محکوم کردن ترانه علیدوستی به دلیل حمایتش از نرگس محمدی، زندانی مدنی و سیاسی، خبرگزاری بسیج با انتشار نامه‌ای از یک کارشناس مذهبی، از درخواست توبه و عذرخواهی کردن لیلا حاتمی به دلیل انتشار مطلبی در حساب اینستاگرامی منتسب به او صحبت کرده است. این در حالی‌ست که لیلا حاتمی تاکید کرده است که هیچ صفحه شخصی و فعالیتی در فضای مجازی ندارد.
در یکی از پست‌های حساب کاربری اینستاگرامی که این خبرگزاری منتسب به لیلا حاتمی قلمداد کرده، اینگونه آمده است: «اینکه می‌گویند زن حجاب داشته باشد تا مرد به گناه نیوفتد مثل این است که بگویند خورشید نتابد تا بستنی هایتان آب نشود سیمین دانشور».
خبرگزاری بسیج با استناد به این حساب کاربری در گزارش خود متن کامل واکنش حجت الاسلام والمسلمین سید حسین خادمیان، کارشناس مذهبی در پیامی به پست اینستاگرامی لیلا حاتمی را منتشر کرده است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
سلام و تحیت
اخیرا هنر نمایی معلوم الحال لیلا حاتمی با سخره گرفتن حجاب و مع الاسف با اهانت به اشاره قرآن کریم به حجاب و عفت توسط زنان ، مطلبی را منتشر نموده است .
مجازات شرعی و برخورد قانونی با لمة الشیطان و مروجان جهالت و پلیدی و جیره خواران شیاطین برعهده متولیان امر است که امیدوارم و هشدار می دهم قصور نکنند.
ولکن عموم غیرتمندان و مسلمین وظیفه دارند با این فرد همان رفتار متهتک به اسلام و قرآن و مکتب را داشته باشند والا در معصیت ایشان قطعا شریک خواهند بود.
به یقین اهل غیرت اسلامی تا عذر خواهی و توبه علنی این فرد او را طرد خواهند نمود و انشالله همگان از غیرتمندان به کتاب الله و عترت باشیم.
والله اشد المعاقبین فی موضع النکال و النقمة والله المستعان»
نظر شما چیست؟ این فشارها بر بازیگران زن دغدغه‌مند را سازمان‌‌یافته می‌بینید؟ اگر قرار به حمایت از این زنان بود چه می‌کردید؟


Tavaana: E-Learning Institute for Iranian Civil Society توانا: آموزشکده جامعه مدنی ایران‎ 





Thursday, July 21, 2016


بیش از ۳۱ درصد قتل ها در ایران توسط بستگان و خانواده صورت میگیرد
خبرگزاری هرانا – سردار محمد رضا مقیمی، رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی عنوان کرد قتل ۳۱ درصد از مقتولان بواسطه بستگان و خویشاوندان خود صورت می گیرد.


Monday, July 18, 2016

مریم نقاش زرگران؛ مخالفت نهادهای امنیتی با آزادی مشروط در چهاردهمین روز اعتصاب غذا
خبرگزاری هرانا – وضعیت جسمانی مریم (نسیم) نقاش زرگران نوکیش مسیحی بیمار در چهاردهمین روز اعتصاب غذا در زندان اوین نامناسب گزارش می‌شود. این درحالی است که پزشکی قانونی بیماری قلبی وی و حتی مشکوک بودن به بیماری ام اس را تایید و به دادستانی فرستاده است. اما دادستانی می‌گوید نهادهای امنیتی مانع آزادی مشروط وی هستند. گزارش پیش رو به آخرین وضعیت این زندانی بیمار در اعتصاب غذای اعتراضی‌ می‌پردازد.


Sunday, July 17, 2016

خبرگزاری هرانا – نرگس محمدی روز گذشته در نامه ای از زندان با عنوان «عدول از مواضع یا انکار مادرانگی» در هجدهمین روز اعتصاب غذایش در اعتراض به عدم اجازه تماس با فرزندانش نوشت منظور و خواسته مسئول گفتگو کننده، عقب نشستن من از موضع‌ام در طرح خواسته‌ام برای اعتصاب غذا بود.


خبرگزاری هرانا


وبسایت یک رادیوی مدافع حقوق مسیحیان گزارش داده است نگهبانان زندان رجایی شهر ابراهیم فیروزی، زندانی مسیحی را به شدت کتک زدند.

VOA Persian صدای آمریکا


Saturday, July 9, 2016

اعتصاب غذای مجدد مریم نقاش زرگران در زندان اوین
خبرگزاری هرانا – خانواده مریم (نسیم) نقاش زرگران نوکیش مسیحی بیمار که با عدم تمدید مرخصی استعلاجی به زندان اوین بازگشته بود، از اعتصاب غذای وی در روز جاری خبر می‌دهند. اعتراض و خواسته وی «آزادی بی‌قید و شرط» عنوان شده است.



مرگ یک زندانی در بهداری زندان رجایی‌ شهر کرج
خبرگزاری هرانا – محسن مرزبان زندانی زندان رجایی‌شهر کرج شب گذشته در بهداری این زندان جان خود را از دست داد. سهل‌انگاری مسئولین در اعزام این زندانی به بیمارستانی خارج از زندان گزارش شده است.


Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page