Sunday, August 21, 2016

امامان جمعه ۶شهر دیگر به علم‌الهدی پیوستند
خبرگزاری هرانا ـ امام جمعه شش شهر دیگر هم به‌نوعی خواستار برگزارنکردن یا محدودیت در برگزاری کنسرت‌های موسیقی در شهرهای خود شده‌اند. این در حالی است که «سیدرضا اکرمی» رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری در واکنش به سخنان اخیر آیت‌الله علم‌الهدی مبنی بر محدودیت و ممنوعیت برگزاری کنسرت در مشهد گفته است «اگر قرار بر رعایت قانون و مفاد تعیین‌شده در مجوز صادرشده باشد، برگزاری کنسرت در شهرهای مذهبی اشکالی ندارد». به دنبال سخنان اخیر امام جمعه مشهد درباره برگزارنشدن کنسرت در این شهر که گفته بود «کنسرت می‌خواهی، از مشهد برو» برخی چهره‌های سیاسی مانند «علی مطهری» از لزوم ورودنکردن ائمه جمعه به حوزه‌های اجرائی سخن گفته‌اند.

Tuesday, August 16, 2016

بازداشت و بی خبری از وضعیت ۱۱ نوکیش مسیحی در اصفهان
خبرگزاری هرانا – روز جمعه ۲۲ مرداد ماه یازده تن از اعضای یک کلیسای خانگی در اصفهان توسط ماموران امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شدند. از سرنوشت و محل نگهداری بازداشت شدگان خبری در دست نیست.


Saturday, August 13, 2016

پلمب ۴۴۰۰ فروشگاه به دلیل ارائه‌ پوشاک نامتعارف
خبرگزاری هرانا ـ فرمانده انتظامی پلیس تهران گفت این نیرو طی سال گذشته بیش از ۴۴۰۰ با مغازه پوشاک را به لحاظ تخلف در ارائه‌ی پوشاک “مبتذل و خلاف عفت عمومی” پلمب کرده‌ است.
ادامه‌ مطلب>>>
https://hra-news.org/fa/guilds/a-7101


پورمحمدی: به دلیل تجمع زیاد، زندان‌ها از نظر بهداشتی مشکل جدی دارند
خبرگزاری هرانا ـ وزیر دادگستری با بیان اینکه زندان‌ها از نظر بهداشتی مشکلات جدی دارند، گفت که بدون شک یکی از دلایل عمده این وضعیت تجمع زیاد زندانیان است.


خبرگزاری هرانا ـ علیرغم ابهام سازی و تکذیب اولیه رئیس سازمان زندانهای استان آذربایجان غربی سرانجام پس از گذشت ۵ روز، رئیس دادگستری این استان اعدام زندانی سیاسی، محمد عبدالهی و ۴ زندانی متهم به حمل و نگهداری مواد مخدر را تایید کرد. هرانا علاوه بر گزارشگری از اعدام های صورت گرفته در روزهای گذشته بر انجام این اعدام ها و رد ادعای رئیس سازمان زندانها تاکید کرده بود.


Tuesday, August 9, 2016

ایران: اعدامهای جمعی به اتهام تروریسم؛ عدم شفافیت نگرانی در مورد نا عادلانه بودن محاکمات را شدت میبخشد
خبرگزاری هرانا ـ سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد مقامات ایران در روز دوم اوت ۲۰۱۶ اعلام نمودند که ۲۰ تن از اعضاء یک گروه که ایران آن را یک سازمان تروریستی میشمارد، اعدام کرده اند. مقامات ایران هنوز هویت اعدام شدگان را رسماً تأئید نکردهاند و بنا براین سازمان دیده بان حقوق نمی تواند به طور مستقل هویت و تعداد اعدام شدگان را تایید کند.


خبرگزاری هرانا ـ معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان کشور گفت که آمارهای رسمی نشان می‌دهد نزدیک به ۸ میلیون فارغ‌التحصیل در کشور بیکارند.


Sunday, August 7, 2016

نامه یک شهروند بهایی به رهبر ایران؛ امر کنید که ماموران حداقل با مردگان بهائی دشمنی روا ندارند
خبرگزاری هرانا – کمال الدین آزموده شهروند بهایی ایرانی در نامه ای سرگشاده به رهبر ایران با درخواست «قاضی کردن وجدان» به مشکلات عدیده شهروندان بهایی در ایران ازجمله تخریب قبرستان های پیروان این آیین پرداخته است و از رهبر ایران خواسته است “امر کنید که ماموران حکومتی حداقل با مردگان بهائی دشمنی روا ندارند”.
ادامه‌ مطلب>>>
https://hra-news.org/fa/letters/a-204


Saturday, August 6, 2016

شهرام امیری، دانشمند اتمی اعدام شد
خبرگزاری هرانا ـ خانواده شهرام امیری، پژوهشگر اتمی ایرانی که برای مدتی به آمریکا پناهنده شده بود و سپس به ایران بازگشت و بعنوان “قهرمان ملی” مورد استقبال مقامات عالیرتبه قرار گرفت از اعدام او در سحرگاه چهارشنبه ۱۳ مردادماه خبر می دهند. پیش تر گفته شده بود آقای امیری به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق افشای اسناد طبقه بندی شده به تحمل ده سال حبس محکوم شده است.


Tuesday, August 2, 2016


نامه به حسن روحانی برای آزادی سه مسیحی زندانی در ایران

یک سازمان حقوق بشری و یک آژانس خبری مربوط به مسیحیان پروتستان در آلمان در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران خواستار آزادی سه مسیحی زندانی شدند که از یک ماه پیش در زندان اوین به‌سر می‌برند.

"جامعه بین‌المللی برای حقوق بشر"(IGFM) در آلمان و "آژانس خبری پروتستان‌ها"(idea) سه زندانی مسیحی در ایران را به عنوان "زندانیان ماه اوت" معرفی کرده و در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران خواستار آزادی این سه نفر شده‌اند.
این سه مسیحی پاستور الدار قربان‌اف، یوسف فرهاداف و بهرام نصیب‌اف معرفی شده‌اند که هر سه تبعه جمهوری آذربایجان و عضو جامعه پروتستان "کلمه زندگی" در باکو، پایتخت آذربایجان هستند.
آنها اواخر ماه ژوئن گذشته برای شرکت در یک عروسی به تهران دعوت شده بودند، اما نیروهای امنیتی ایران آنها را بازداشت کرده‌اند. تعداد بازداشت‌شدگان در مجلس عروسی تهران ۱۰ تن بودند اما بقیه آنها به فاصله کوتاهی آزاد شده‌اند.
هنوز روشن نیست که این سه شهروند آذربایجان با چه اتهامی روبرو هستند. نیروهای امنیتی ایران اجازه دسترسی نمایندگان سفارت آذربایجان در تهران به این سه نفر را نداده‌اند. وبسایت محلی "اویان نیوز" نوشته است، این سه نفر پیش از بازداشت به یک کلیسای خانگی در کرج دعوت شده بودند.
سایت "محبت نیوز" که خبرهای مسیحیان ایران را پوشش می‌دهد، درباره این سه نفر نوشته است از ابتدای بازداشت تنها دو بار به یکی از این سه نفر اجازه داده شده که با همسرش در جمهوری آذربایجان تماس تلفنی برقرار کند. وی در این تماس تلفنی کوتاه به همسرش گفته است: «ما هر سه نفر سالم هستیم و با هم در یک محل نگهداری می‌شویم».
در ایران بیش از ۳۰۰ هزار نفر مسیحی زندگی می‌کنند که عمدتا ارامنه ایران هستند. اما مسیحیان نوکیش ایران زیر فشار و تحت پیگرد نیروهای امنیتی قرار دارند.
یک شهروند دیگر آذربایجان در اوین
علاوه بر سه شهروند مسیحی یاد شده، نازیلا حمیداف شهروند دیگر جمهوری آذربایجان نیز از دی ماه ۱۳۹۴ در بازداشت موقت به‌سر می‌برد. نازیلا حمیداف نیز یک نوکیش مسیحی است.


بنا بر این گزارش، اعضای خانواده نازیلا اصلا اطلاع نداشتند که او دستگیر شده و مدت‌ها در بیمارستان‌ها و سردخانه‌ها به دنبال او می‌گشتند. بعد از یک ماه زندان انفرادی، نازیلا حمیداف موفق می‌شود با خانواده‌اش ملاقات کند.براساس گزارش خبرگزاری حقوق بشری "هرانا" نازیلا حمیداف دی ماه ۱۳۹۴ و پس از حضور در کنفرانس ترکمنستان-تاجیکستان بازداشت شده است. این کنفرانس در تالار رودکی تهران برگزار شده بود و نازیلا حمیداف از طرف سفارت ترکمنستان در تهران به این کنفرانس دعوت شده بود.

یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی به هرانا گفته است: «نازیلا مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود. پیشانیش طوری پاره شده بود که تعداد زیادی بخیه خورده بود. بینی‌اش شکسته بود.»
این منبع هم‌چنین در مورد اتهام‌های خانم حمیداف گفته است: «اتهام مطرح شده جاسوسی است هر چند مشخص نیست باتوجه به اینکه نازیلا نوکیش مسیحی هم هست از این منظر هم تحت فشاری قرار گرفته یا خیر.»




Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page