Sunday, June 15, 2014



افسانه وحدت: متجاوز خود دولت است!

"آموزش و پرورش" جمهوری اسلامی مجبور شد بعد از گذشت یک ماه خبر تجاوز یک ناظم مکتبی مدرسه ای به ۶ کودک و مورد آزار و اذیت قرار دادن تعداد دیگری دانش آموز توسط همین فرد را تایید کند. مسئولین این نهاد دولتی به خانواده‌هایی‌ که فرزندانشان مورد تجاوز قرار گرفته اند، گفته اند که به هیچ عنوان با رسانه‌ها مصاحبه نکنند. مسئول حراست "آموزش و پرورش" به شاکیان گفته این موضوع را لازم نیست پیگیری کنید و چنین اتفاق‌هایی‌ در "آموزش و پرورش" می‌افتد.

مسئول حراست درست گفته. در دولتی که به طور دائم و سیستماتیک تجاوز به کودک و بزرگسال نه تنها در "آموزش و پرورشش"، بلکه در زندان ها، در خانه‌های عفاف و مساجد و بسیاری مکان‌های دیگر دولتی، امری عادی، شرعی و قانونی است، اتفاق مهمی روی نداده است. طنز قضیه همین جاست. دولتی که تجاوز به کودک در قوانینش موجود است ولی مجبور است به دلیل اعتراض جامعه و انعکاس آن در مدیای اجتماعی بالاخره واکنش نشان دهد. کودک شیر خواره هم از دست این جانوران در امان نیست. فرزند خوانده رسماً و قانوناً میتواند مورد تجاوز قرار گیرد. این مورد هم برای حکومت اسلامی واقعه مهمی نیست فقط این بار در مدرسه اتفاق افتاده است.

در طرف دیگر این قضیه خانواده‌های نگرانی هستند که فرزندانشان مورد تجاوز قرار گرفته اند، ضربه روحی‌ و جسمی بزرگی خورده اند، کودکانشان را با نگرانی به تله و دامی به نام مدرسه میفرستند و نه تنها هیچگونه راه حلی و کمکی نمیبینند بلکه میشنوند که "این اتفاقات در آموزش و پرورش می‌افتد".

آزار، اذیت و حتی تجاوز به کودکان در کشور‌های پیشرفته هم‌ که کودکان مورد حمایت دولت هستند اتفاق می‌افتد، ولی فرقش این است که این مساله به عنوان واقعه‌ای بسیار دردناک و ناپسند سریعا مورد بررسی وتعقیب قرار میگیرد و کودکان و خانواده آنها کمک‌های لازم را برای بیرون آمدن از این بحران می‌گیرند. برای اسلامیون حاکم اما، این امر عادی است و متجاوز به جسم و روان کودکان خود دولت است.*

افسانه وحدت

مندرج در ژورنال یكشنبه ۲۵ خرداد ۹۳ – ۱۵ ژوئن ۲۰۱۴

http://uploads.journal-ruzaneh.com/2014/06/Journal-ruzaneh-No-108.pdf

سایت ژورنال:

http://journal-ruzaneh.com/

فیس بوك: ژورانال روزانه

0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page