Sunday, June 8, 2014




این روز ها عده‌ای در تلاش هستند تا "صفحه آزادی‌های یواشکی" را به عنوان جنبشی آزادیخواها‌نه و "مبارزه" با حجاب اجباری در ایران معرفی‌ نمایند!


از اينرو ذکر چند نكته ضروريست: اولا توهین صدا و سیما و بدگوئیهای بسیجی‌ ها، روزنامه کیهان، یامین پور ها، شریعت مداری ها، سایت هایی مانند بولتن نیوز ... درباره هر کس موجب آبرو، حیثیت و اعتبار بیشتر برای همان شخص میشود! و این تاکتیک در طول حیات ۳۵ ساله جمهوری اسلامی بارها و بارها در زمان انتخابات و مناسبت‌های دیگر جهت مطرح نمودن شخصیت‌های دلخواه مثل روحانی، خاتمی، ظریف،... مورد استفاده قرار گرفته و از این رو خانم علی نژاد خودشان هرچند روز این توهین‌ها و فحاشی‌ها را به اشتراک میگذارند اما ایشان حاضر نمیشوند به سوالات کاملا مودبانه پاسخ دهند!
دوما مسیح علی نژاد که خود را به عنوان روزنامه نگار مستقل معرفی می‌کند در مصاحبه با سرویس جهانی بی بی سی گفت: من مخالفتی با حجاب و قوانین اسلامی ندارم، فقط یک پلتفورم ایجاد کردم برای زنانی که در ایران صدایی ندارند!


در گذشته نیز بارها ایشان از تریبون‌های مختلف از جمله در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۳۸۸ با آوردن مثالی برگرفته از ادبیات محمود احمدی‌نژاد، از اپوزیسیون خارج از کشور انتقاد کرده و از حجاب اجباری دفاع نمود و به نمایندگی‌ از جنبش سبز گفت: کسانی‌ که به خیابان آمدند فقط به دنبال رای خود بودند "مردم انقلاب کردند تا جمهوری اسلامی داشته باشند و حجاب را بیاورند!"
اما همانطور که در این گزارش ویدئویی میبینیم زنان چادری در سال ۵۷ می‌گفتند، بچه‌های ما درس خواندند که آزاد باشند و زن دیگری می‌گوید من برمیگردم از دینم هم برمیگردم بیرون ... این در حالی‌ بود که روحانیون طرفدار خمینی قبل از انقلاب نه تنها حرفی‌ از حجاب اجباری نمی‌‌زدند، بلکه وعده از آزاد بودن مردم میدادند!


سوماً در تاریخ ۱ خرداد ۱۳۹۳ ژیلا بنی‌ یعقوب روزنامه‌نگار، فعال حقوق بشر و فعال سیاسی با انتشار مطلبی کوتاه تحت عنوان " این اسمش آزادی نیست " نوشت:
"من فکر نمی کنم دیکتاتورها با آزادی های پسوند دار مشکل داشته باشند، آنها با "آزادی" مخالفند … "
چهارماً توجه شما را جلب می‌کنیم به سخنان آیت‌الله موحدی کرمانی خطیب نمازجمعه تهران و عضو "مجمع تشخیص مصلحت نظام" که تا سال ۱۳۸۴ دارای سمت "نمایندگی رهبری در سپاه پاسداران" بود
ضمن آنکه نمایان شدن بدحجاب‌ها در کشور را دهن‌کجی به نظام و اسلامیت نظام می‌داند اما می‌گوید: "همه در برابر گناه آشکار مسئول هستند"
گناه اگر پنهانی (یواشکی) انجام بگیرد و مردم مطلع نشوند هیچ کس مسئول نیست و هیچ کدام از ما در این زمینه مسئولیتی نداریم!
( ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - سایت تابناک )

متن کامل نوشته ژیلا بانی‌ یعقوب در سایت روز آنلاین:
( ۱ خرداد ۱۳۹۳ - روز آنلاین )

همه ی ما می توانیم در خلوت، وقتی کسی نیست کارهایی را انجام بدهیم که انجام دادنش در جمع ممنوع است، همان کارهایی که انجام دادنش یا بر خلاف قوانین و حاکمیت است یا برخلاف عرف و… یعنی می توانیم در خلوت حرفهایی را بزنیم که فریاد زدنش با صدای بلند ممنوع است…
به نظر من اینکه حرفی را یواشکی بزنیم و کاری را یواشکی انجام بدهیم ، این دیگر اسمش آزادی نیست…اگر بود این همه انسان در طول تاریخ برای آزادی هزینه نمی دادند، می گفتند بیایید برویم یک گوشه ای، یک جای خلوتی یواشکی آزاد باشیم…من فکر می کنم اگر قرار بود دلمان را به آزادی های یواشکی خوش کنیم هیچ کس به دنیال آزادی نمی رفت….
حالا شده حکایت صفحه آزادی های یواشکی…کاش دلمان را به یواشکی ها خوش نکنیم…آزادی را باید فریاد زد.با یواشکی کردن آزادی، حرمت آزادی و مبارزه را از بین نبریم و لوث نکنیم…فراموش نکنیم آزادی در خلوت اصلا آزادی نیست، آزادی در جمع و جامعه است که معنا پیدا می کند. من فکر نمی کنم دیکتاتورها با آزادی های پسوند دار مشکل داشته باشند، آنها با "آزادی" مخالفند…
من نگران یک صفحه با این اسم و با هراسم دیگری نیستم، من نگران مشغول کردن و دلخوش کردن خودمان هستم، من نگران گم کردن دائمی راه هستم…اول مبارزه را فیس بوکی می کنیم و بعد هم مبارزه ی فیس بوکی یواشکی…قدم بعدی چیست؟
----------
ما از خانم علی نژاد پرسیدیم، شما که یک روز بعد از انتشار خبر کذب و توهین آمیز "تجاوز ۳ مرد به مسیح علی نژاد" ، آن را در صفحه خود به اشتراک می‌گذارید، چرا حاضر نیستید سوالاتی که ما مودبانه بر اساس اظهار نظر‌های سیاسی خودتان در رسانه‌‌ها، مطرح کردیم به اشتراک بگذارید تا مخاطبان صفحه شما خودشان قضاوت کنند؟؟
خانوم علینژاد مگر شما نگفتید: " یاد گرفته ام برای آنکه زبانم دراز باشد، حسابم پاک باشد! " ؟؟ پس چرا پاسخ سوالات ما را نمی‌دهید؟ هر چند روز عده‌ای با پروفایل‌های جاعلی ضمن فحاشی به ما می‌گویند حق نداریم از شما سوال بپرسیم. نظرتان چیست؟
با انتشار یک ویدیو نوشتیم: خانم مسیح علی نژاد آیا حاضرید با صراحت توهین هایی که توسط سربازان گمنام به منتقدین میشود را محکوم کنید؟ که باز هم واکنشی نشان ندادید ...


سوالات مطرح شده در لینک زیر:


نظر شما را به کامنت یکی‌ از کاربران فیسبوک به نام فرزان جلب می‌کنیم که نوشت:
" در ابتدا با این صحبت های سپیده دم مخالف بودم حتی خودم از کسانی بودم که عکس با خانواده در اختیار پیج مسیح گذاشتم. اما هم اکنون متقاعد شدم که سپیده دم چیز زیادی از مسیح نمیخواد و اگر قراره پیجی با حجاب اجباری مخالفت کنه حد اقل میتونه از تاریخچه اجباری شدن اون حجاب هم بنویسه چرا مسیح حاضر نیست این ویدیو ها رو به اشتراک بزاره؟؟؟ "


از خانم علینژاد پرسیدیم آیا حاضر است در آن‌ صفحه "آزادی های یواشکی" به مردم بگوید که حسن روحانی در کتابش اعتراض زنان به حجاب اجباری‌ ر ا به غر زدن تعبير کرد و علی‌ رغم نظر آقای طالقانی كه معتقد به اختیاری بودن حجاب بود گفت: در ستاد ارتش با دوستان تصمیم گرفتیم حجاب الزامی کنیم، که آغازی برای وزاتخانه‌ها و ادارات دولتی باشد ...


منبع : سپیده دم 


0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page