Tuesday, June 24, 2014





علی مطهری نماینده مجلس حامي روحاني و مورد علاقه اصلاح طلبان با نمايش عكس هايي در صحن علني مجلس
 گفت: 


"اگر دختری که در سن ۱۷، ۱۸ سالگی ازدواج کند طبیعتا دیگر با ۱۰ پسر هم کوه نمی‌رود و نه شوهرش اجازه می‌دهد و نه خودش این کار را می‌کند.

اصلا طبیعت زن هم میل به خودنمایی و تبرج دارد و این منهای تربیت دینی است و در طبیعت زن وجود دارد."
دولت اسلامی مکلف به برخورد با گناه آشکار در جامعه است دولت باید "ساپورت" را غیرقانونی اعلام و با آن برخورد قانونی کند.
اگر کسی اقدام به روزه‌خواری هم کند، دولت موظف به اقدام است

مهم‌ترین گزاره‌های اظهارات مطهری:

● اگر می‌خواهیم نظام اسلامی را به معنای واقعی در کشور پیاده کنیم باید ساز و کار مشخصی را برای حجاب ایجاد کنیم.

● اگر بخواهیم در حوزه فرهنگ و حجاب کار عمده‌ای را انجام دهیم دولت باید بگوید حجاب استاندارد چیست و صدا و سیما نیز باید آن را نشان دهد و در راستای اقدام عملی در این حوزه وارد عمل شویم.

● ما هر مقدار هم کار فرهنگی کنیم، نیاز به نظارت دولت است و دولت در آن بخش از امر به معروف و نهی از منکر که مستلزم اعمال قانون و احیانا اعمال زور است، اینجا وظیفه دارد و این وظیفه مردم نیست.

● آقای احمدی‌نژاد به مجلس آمد و در جواب به یکی از سئوالات از رئیس جمهور درباره مسئله حجاب کاملا به این موضوع را مسخره کرد و گفت که مگر خود شما گناه نمی‌کنید، بگذارید مردم خوش باشند. گیر سه پیچ ندهید و اصلا هیچ اعتقادی نداشت.

● احمدی‌نژاد به تلویزیون آمد و کار نیروی انتظامی را هم زیر سئوال برد و از آنجا واقعا انحطاط در حجاب از دوره آقای احمدی‌نژاد شروع شد که تا به امروز همچنان ادامه دارد.

● من معتقدم وزارت کشور باید اولا حجاب استاندارد را معرفی کند که این حجاب از نظر ما چیست و به غیر از چادر این باید اعلام شود که مثلا مانتو نباید بالای زانو باشد.
● در ادارات نیز مراجعین باید رعایت کنند، مراجعه کننده‌ای که وارد وزارتخانه می‌شود با یک لباسی که پوشیده و ۳۰ سانت بالای زانو است، نباید اجازه دهند که وارد شود.

در زمان پخش اين تصاوير عده‌ای از نمايندگان اعتراض خود را به پخش اين تصاوير اعلام کردند و اين موضوع سبب ايجاد سروصداهايی در مجلس شد.

علی مطهری هم در واکنش به اين اقدامات، به مزاح گفت: ظاهرا دوستان از اين تصاوير به وجد آمدند!


منبع : سپیده دم



0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page