Thursday, June 26, 2014




سرنوشت مادر گم‌شده محسن قشقایی‌زاده، زندانی سیاسی: تصادف و مرگ در بازگشت از زندان



به گزارش خبرنگار کلمه، خانم طوطی سلطانی، مادر محسن قشقایی‌زاده که پیش از این کلمه از ناپدید شدن وی پس از ترک سالن ملاقات زندان اوین در تاریخ دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه خبر داده بود، اکنون مشخص شده که وی در راه بازگشت به خانه بر اثر تصادف فوت کرده است.
محسن قشقایی‌زاده طی سه هفته پس از بی‌اطلاعی از وضعیت مادر خود، در اعتراض به عدم رسیدگی به درخواست‌اش مبنی بر پیگیری ناپدید شدن مادرش اعلام اعتصاب غذا کرد که واکنش مقامات مسئول تنها انتقال غیرقانونی او به بند زندانیان مالی بود.
این زندانی سیاسی که کفیل مادرش و عهده‌دار سرپرستی اوست، طی این مدت بارها از طریق مسئولان زندان و دادستانی خواستار پیگیری وضعیت مادرش بوده است و درخواست کرد با توجه به اینکه مجموع حبس‌اش تنها شش ماه است و بیش از سه ماه از این مدت باقی نمانده است، با مرخصی برای تعیین تکلیف مادرش موافقت کنند که این درخواست بی‌پاسخ ماند.
محسن قشقایی‌زاده، نهم آبان ماه ۱۳۹۱ به همراه گروه دیگری از حاضران در جلسه سرای اهل قلم بازداشت شد و مدت ۲۰ روز را در بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین گذراند؛ او به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.
با این حال دادگاه تجدید نظر با نقض رای پیرعباسی قاضی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، یک سال و نیم از این مدت را به حال تعلیق درآورد. قشقایی‌زاده از اواخر فروردین ماه سال جاری درحال گذراندن شش ماه حبس تعزیری خود در زندان اوین است.





0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page