Thursday, June 19, 2014



پروفسور "مجيد سميعي" در حضور جمعي از پزشكان، خيران بخش درمان و دانشجويان علوم پزشكي شهر زیبای يزد به سخنراني پرداخت.
وی گفت: آنگونه كه من شنيده ام، يزدي ها بسيار علاقه مند به انجام امور خير هستند. از اين رو، من مي خواهم طي اين سفر، جرقه بسیار كوچكي براي آينده روحيه خيري در اين استان ايجاد كنم.
وي افزود: مهمترين چيز در اين دنيا علم و دانش است و بدون علم، يك بيمارستان و يك مدرسه نمي توانند آنگونه كه بايد عمل كنند و اگر مردمان يزد سعي كنند كمك خيريه خود را از اين پس در ارتقاي دانش اعمال كنند يك را به صد رسانده اند.
اين استاد برجسته از شبي گفت كه نزديك به 1000 نفر از علاقه مندان وي در برج ميلاد تهران گرد آمده بودند و افزود: چيزي كه در اين گردهمايي اشك مرا در آورد اين بود كه در آن شب، افراد به اندازه 50 ميليون يورو براي كارهاي تحقيقاتي و آينده مركزي كه در تهران براي تحقيقات داير شده است هديه كردند و حتي سه بانو نيز با بيرون آوردن انگشتر هاي خود براي اين كار اقدام كردند كه اين گوياي فرهنگ بزرگ ملت ما است.
وي افزود: ما بايد برج هاي مغزمان را مرتفع کنیم و اين جاي تاسف است كه مثلاً در کشورهای حاشیه خلیج فارس هزينه هاي بسياري براي ساخت برج هاي بلند براي نشان دادن قدرت مي شود، در حالي كه اگر اين پول براي افزايش فرهنگ ملت خرج شود به مراتب تاثير گذاري عميق تري دارد.
پروفسور سميعي همچنان گفت: دو چيز را در مورد خودم مي خواهم روشن كنم:
يك اينكه اين حقير به هيچ وجه به كارهاي اقتصادي دست نزده و علاقه اي هم ندارم. از اين رو، خواهش مي كنم كه كسي با من ارتباط اقتصادي برقرار نكند.
مسئله دوم اين است كه مرا به سياست نچسبانيد چراكه چيزي كه در وجود من نيست، سياست است اين در حالي است كه من براي سياستمداران احترام قائل هستم.
وي گفت: من در هيچ صحنه اي و در هيچ جناحي فعاليت سياسي نداشته و حتي يك جمله سياسي هم نگفته ام. من معتقدم كه نياز داريم يك انقلاب علمي را براي ملت مسلمان داشته باشيم و اين انقلاب علمي را به همه كشور هاي دنيا نشان دهيم.
این جراح برجسته مغز و اعصاب دنيا گفت: در هر اجتماعي حسوداني هستند كه در مقابل هر حركت مثبتي كه مي خواهيد انجام دهيد سعي در سنگ اندازي دارند و به دنبال ضعفي مي گردند، اينها افرادي هستند كه خود قدرت عملكرد و ايجاد مسائل مثبت براي اجتماع را ندارند و مي خواهند تخريب كنند اما زياد ناراحت نباشيد چرا که باید تنها به فکر نتيجه گرفتن باشید و نتيجه را به ملت تان ارايه دهيد.
وي با بيان اينكه، گاهي مي بينم كه افرادي به اشتباه مطلبي را به نقل از من در صفحاتي منتشر مي كنند كه من با خواندن آن دلم مي سوزد كه آيا اين فرد راه ديگري براي زندگي اش نيافته است، گفت: هيچ وقت كاري را انجام ندهيد كه بخواهد وجدان شما را خراب كند. زماني شما مي توانيد صد در صد فعاليت داشته باشيد كه افكار تان نيز صد در صد متمرکز باشد و زماني كه شما كار نادرستي انجام داده ايد افكارتان سالم و صاف و پاك نيست و اين موجب مي شود كه نتوانيد با نداشتن تمركز افكار، مسائل را شفاف ببينيد و براي مسائل راه حلي پيدا كنيد.


0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page