Wednesday, June 18, 2014




آخرین مقاله جلال ایجادی (استاد دانشگاه در فرانسه) درباره پیوند آقای سروش با استبداد خمینی: به روشنفکران ایدئولوگ اسلامی اعتماد نکنید 

... آیا این همه جنایت و فساد و سرکوب خمینیستی و ادامه جنگ با صدام و افزایش بدبختی را میتوان نادیده گرفت و سکوت نمود؟ من میپرسم آقای سروش، شما قادر هستید بسرعت علیه شاه و ساواک و انواع پدیده های موجود دنیای غرب موضع بگیرید، حال چه بر سر شما آمده است که در قبال خمینی فلج میشوید و تقیه میکنید و ما را به سکوت صد سالانه دعوت میکنید؟ آیا خمینی الگوئی برای شما نمی باشد؟ 

آقای سروش برای درک موضع شما در قبال خمینی و بعبارت دیگر فهم حمایت شما از او به پیوند شما و خمینی باید توجه کرد. پیوند شما را از نظر روانشناسی و روانکاوی و دینی و ایدئولوژیکی و سیاسی می توان توصیح داد. شما با پشتیبانی خمینی، برای پاکسازی دانشگاه و انقلاب فرهنگی شیعه در دانشگاه اقدام کردید. شما مانند بسیاری از نخبگان و متفکرین دینی از وقوع انقلاب اسلامی و رهبری کاریسماتیک خمینی شیعه به نشاط درآمدید، زیرا هدف شما مانند دیگر مذهبیان شیعه استقرار خلافت شیعه و گسترش این ایدئولوژی سلطه گر بوده است. آقای سروش شما و افرادی دیگر از جناح شما، هرچند با حاکمیت خامنه ای اختلاف نظر دارید، ولی با خمینی در حمایت از اسلام شیعه و ریختن پول بیکران بپای این دین خرافاتی توافق دارید؛ هرچند که اسلام خمینی فقاهتی باشد و اسلام شما عارفانه و گرایش به حکمت داشته باشد، ولی نجات اصل دین عربی اسلام هدف شماست. آقای سروش شما برای نجات اسلام تلاش میکنید و نمیتوانید "مجاهدت" خمینی برای اسلام را نادیده بیانگارید و به سرکوب خمینیستی انتقاد آشکار بنویسید.

مقاله کامل در سایت عصر نو:

http://goo.gl/B6jdx3
اوایل اردیبهشت ماه سال جاری جواد طالعی یکی‌ از روزنامه نگاران برجسته مقیم آلمان نیز در صفحهٔ فیسبوک خود نوشت: حالا که عبدالکریم سروش ادعا می کند آدم دیگری شده است، دست کم آنقدر شرافت اخلاقی داشته باشد که یکبار هم شده توضیح بدهد که چه شد که در آن زمان چنین دروغی گفت و چه شد که بعدا دریافت اشتباه کرده است. او با این کار می تواند هم گذشته خود را پاک کند و هم درسی به آیندگان بدهد ...

آقای سروش! به مرگ من و شما چیزی نمانده است، پاسخ بدهید!
http://goo.gl/qq01CM

یقیناً بسیاری از مردم ایران این سخنان " آیت الله خمینی در مورد یهود بنی قریظه و مقایسه آن با کشتارهای آیت الله خلخالی" را هرگز نشنیدند که گفت:

http://goo.gl/ncsDcH

«ما می‌خواهیم اسلام را … چیز بکنیم، یکی از اینها آمده بود گریه میکرد که چرا بعضی از اینها را میکشند، نه این آخری‌ها را، آنهایی را که آقای خلخالی کشته اند؛ اینها باز توجه ندارند که اسلام در عین حالی که یک مکتب تربیت است، لکن آنروزی که فهمید قابل تربیت نیست، ۷۰۰ نفرشان را در یکجا در یهود بنی قریظه را میکشند، گردن میزنند به امر رسول الله. اینها همین حرفهای غربی را میزنند که ما باید اول اصلاح کنیم، اول همه را اصلاح کنیم، بعد حد بزنیم.»

آیا به نظر شما اگر با دقت به این سخنان آیت‌الله خمینی، که مهر تاییدی بر جنایت‌های خلخالی و اعدام‌های سال ۶۷ است و حتی خواهان کشتار بیشتر شده بود، گوش کنیم چرا باید جهت نقد و قضاوت درباره چنین شخصیتی ۱۰۰ سال صبر کنیم؟ آیا مردم آلمان قضاوت در مورد شخصیت هیتلر و جنایت‌های نازی ها را به قرن آینده موکول میکنند؟

لطفا این سخنان را در لینک زیر خودتان بشنوید و قضاوت کنید:

منبع : سپیده دم 


0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page