Friday, September 12, 2014




«غنچه قوامی تهدید شده به زندان قرچک فرستاده خواهد شد»

عفو بين الملل در بيانيه ای دراينباره آورده است که خانم قوامی پس از آزادی (پس از بازداشت موقت) به يکی از دوستان خود گفته بود که در بازداشت کوتاه مدتش به سيلی زده شده و بر روی زمين کشيده شده بود و آثار کبودی بر بدن او مشهود بوده است.

در اين بيانيه آمده است که خانم قوامی در ۴۱ روز اول که در سلول انفرادی بوده، تحت فشار شديد روانی بوده و تهديد شده که به زندان قرچک فرستاده خواهد شد جايی که محکومان جرايم خطرناک در آنجا زندانی هستند.

او يکی از دهها زنی بود، که می خواست بازی تيم ملی واليبال ايران را نه از تلويزيون بلکه در استاديوم آزادی و از نزديک تماشا کند. برادرش دراينباره می گويد: « تيم واليبال ايران خيلی خوب بازی می کند، فقط خواهر من نبود، خيلی از ايرانی ها حتی ايرانی های خارج از کشور هم اين بازی ها را دنبال می کنند و خب در داخل کشور ايرانی ها می خواستند که چون موقعيت وجود داشت اين بازيها را از نزديک ببينند. همان روز هم پدر و مادری اعتراض کرده بودند به غنچه و گفتند نرو ممکن است مشکلی پيش بياد، گويا در همان روز روزنامه ها نوشته بودند که خانمها می توانند به استاديوم بروند. پيش از آن هم آقای روحانی دراينباره صحبت کرده بودند. بعد از اينکه غنچه اين روزنامه را خريده و به مادرم نشان داد، او راضی شده که غنچه به استاديوم برود. اينگونه او رفت و دستگير شد.»

گزارش كامل در سايت راديو فردا :


آیا جرمش این بود که نوشت "... رفع ممنوعيت ورود زنان به ورزشگاه ابتدايی ترين و كم هزينه ترين اقداميست كه دولت روحانی در حوزه زنان می تواند انجام دهد" ؟

غنچه قوامی ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ در صفحه فیسبوک خود نوشته بود:

تهديد مي كنند : " هوا كه تاريك بشه، جمعتون مي كنيم." مي گويند كه نيرو براي حفظ امنيت ما در داخل ورزشگاه ندارند، در حاليكه به تعداد ما مامور براي تهديد و ارعاب آورده اند. مي گوييم ورود زنان به ورزشگاه هيچگونه منع قانوني و شرعي ندارد. مي گويند "دستور" است و مثل هميشه مامورند و معذور. سرهنگ عرب سرخي مي گويد: " گوشتون رو عين موش مي گيرم و پرتتون مي كنم توي ون". نماينده معاونت زنان رياست جمهوري به حمايت از تجمع كنندگان آمده است و وعده برگزاري جلسه با حضور معترضين و سردار ساجدي و استاندار و ... مي دهد. رفع ممنوعيت ورود زنان به ورزشگاه ابتدايي ترين و كم هزينه ترين اقداميست كه دولت روحاني در حوزه زنان مي تواند انجام دهد. وزير ورزش مسابقه قبلي را به طور سمبليك با خانواده خود در ورزشگاه به تماشا نشسته است، كه نشان دهد از ورود زنان حمايت مي كند. يك سال گذشته و اين حمايت ها راه به جايي نبرده است. حتي براي تماشاي مسابقات واليبال و بسكتبال كه تا دو سال پيش براي زنان مجاز بود. كار كار خودمان است، بايد جمع شويم و آنقدر پشت در ها بايستيم تا مجوز حضورمان صادر شود.


ژیلا بنی‌ یعقوب نیز نوشته بود:

چرا جمهوری اسلامی به جامعهٔ بین‌المللی تعهد میدهد اما به تعهدات خود عمل نمیکند؟


بازداشت زنان "ايرانی" پس از وعده های پوشالی حسن روحانی! 

ممانعت از ورود زنان، برخلاف مقررات و تعهداتي است كه جمهوري اسلامي به فدراسیون جهانی والیبال داده است! فعالان زن در روزهاي گذشته از تبعيض شرم آور بين زنان ايراني و غير ايراني خبر داده بودند تا آنجا كه عده اي از دختران ايراني مجبور شدند با لباس تيم مقابل مقابل و تشويق آنها وارد ورزشگاه شوند!


منبع » سپیده دم 



0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page