Monday, September 22, 2014




آیا این هموطنان توسط ارتش اسرائیل مورد حمله خونبار قرار گرفتند یا نیروهای داعش و یا شبه‌نظامیان گروه بوکوحرام؟ 


گروهی از هموطنان ما که در اروپا، کانادا و آمریکا به کار زندگی‌ و تفریح خود مشغول هستند، می‌گویند به سیاست علاقه‌ا‌ی ندارند، دعوت به کمپین‌های حقوق بشری حتی در فضای مجازی را نمی‌پذیرند، حتی لایک هم نمیکنند، مبادا دوستان غیر ایرانی‌ آنها تصاویر ناخوشایندی از ایران ببینند، چرا که آبرومندانه تر است آنها تصاویر نقاط دیدنی‌ ایران، پارتی‌های تهران، اسکی دختران در دیزین، دور دور‌های در خزرشهر ، جئت اسکی در کیش، ... را ببینند، تا تصاویر هموطنان زندانی و یا مورد ضرب و شتم واقع شده را !

اما همین دوستان تصویر کشته شده گان در غزه را در کاور خود قرار میدهند، عکس پروفایل خود را عوض میکنند، به جای حمایت از کمپین‌های واقعی‌ مبارزه با حجاب اجباری، از کمپین آزادی‌های یواشکی حمایت میکنند، و ضمنا با پرچم جمهوری اسلامی هم طبیعتاً مشکلی‌ ندارند، چرا که به گفته آنان همه دنیا ایران را با آن‌ پرچم می‌شناسد، گویی همه دنیا احمدی‌نژاد را به عنوان رئیس جمهور نمی‌شناخت!

فراموش نکنیم که صفحه آزادی‌های یواشکی تنها چند روز پس از حمله بی‌ رحمانه «پنجشنبه سیاه» در بند ۳۵۰ اوین و ضرب و شتم زندانیان سیاسی راه اندازی شد، (پنجشنبه سیاه اواخر فروردین ۱۳۹۳ - راه‌اندازی صفحه آزادی‌های یواشکی اوایل اردیبهشت ماه ۱۳۹۳) و اعتراض خانواده‌ها در داخل کشور و فعالین حقوق بشر در خارج از کشور را که میرفت دولت جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهد و وادار به پاسخگویی نماید، خنثی نمود!

حال میبایست از این دوستان "فعال سیاسی فصلی" پرسید: به نظر شما چه کسانی‌ اینطور زنان و مردان هموطن ما را مورد ضرب و شتم قرار داده است؟ ارتش اسرائیل؟ نیروهای داعش یا شبه‌نظامیان گروه بوکوحرام؟ 

خیر هیچ کدام! ماموران انتظامی و امنیتی در «پوشش‌های نظامی و لباس شخصی» با استقرار در محدوده‌ی “خیابان بهشت” در تهران که حسینیه‌ی دراویش در آن واقع شده، «صد‌ها درویش گنابادی را محاصره کردند» و پس از ساعاتی «با گاز اشک‌آور و ضربات باتوم» مورد حمله قرار دادند. 

وب‌سایت “مجذوبان نور” با اشاره به زخمی شدن ده‌ها درویش متحصن در جریان اتفاقات روز یکشنبه در اثر فرود آمدن «ضربات بسیار مهلک» باتوم ماموران «بر سر و دست و کتف» آن‌ها، خاطرنشان کرده که چهار نفر از دراویش به نام‌های سجاد اسداللهی، محمود غلامی، علی بیرانوند و بیژن کیانمنش که وضعیت وخیم‌تری داشتند، «در جو سنگین امنیتی به اورژانس بیمارستان سجاد منتقل شده‌اند».

آیا صلح طلب تر از دراویش پیدا می شود که دولت "تدبیر و امید" با این خشونت با آنها رفتار می کند؟ 

این همان دولتی است که هفته پیش سید محمد خاتمی در وصفش گفته است: ما در انتخابات شرکت نکرديم که دوستان ما روی کار بيايند بلکه نظر ما اين بود که روال ها و رويکردهای نادرست اصلاح شود و بحمدالله دولت و رييس جمهوری داريم که رويکرد خوبی دارد!

منبع : سپیده دم


0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page