Thursday, October 23, 2014


قدرت اتحاد 




به من ربطی ندارد ؟ !

یکروز دهقانی در مزرعه خود تله ای برای خرگوش ها میگذارد.

خرگوش میرود به دیدار مرغی که در مزرعه بوده و از او کمک میخواهد.

مرغ میگوید به من چه ربطی دارد که بتو کمک کنم.

خرگوش میرود به دیدار گوسفندی که در مزرعه بوده و از او کمک میخواهد.

گوسفند میگوید به من چه ارتباطی دارد.

خرگوش میرود به دیدار گاوی که در مزرعه بوده و از او کمک میخواهد.

گاو میگوید به من چه ارتباطی دارد.

تا اینکه یکروز پای دهقان به تله میخود و پای وی زخمی شده و مریض میشود.

دهقان به دیدار پزشک میرود. پزشک برایش سوپ مرغ تجویز میکند.

دهقان مرغ مزرعه را قصابی کرده از آن سوپ مرغ درست میکند.

هنوز دهقان خوب نمیشود. اطرافیان میگویند گوسفند را نذری بده تا خوب شوی.

دهقان گوسفند مزرعه را قصابی میکند و گوشت وی را نذری میدهد.

دهقان باز هم خوب نشده فوت میکند.

برای مراسم وفات وی گاو مزرعه را هم قصابی میکنند.

آیا به ما ربطی ندارد و یا به یکایک مردم ایران و تمام شهر های ایران ربط دارد !

آیا اگر مردم ایران نیز مانند مردم ژاپن همانند زنبور عسل برای حفظ کندو یکپارچه می بودند و با اعتراض عموم مردم ایران مواجه میشدند می توانستند این اعمال فجیع را کنند؟

رضا دلير
١ آبان ١٣٩٣

بر گرفته از : صفحه فیس بوک سپیده دم

0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page