Sunday, November 30, 2014





پس از اینکه کارخانه ترشی سازی حریم آرامگاه کوروش را شکست اینک ساخت‌وساز مسجد دانشگاه آزاد، «مغایر» با مقررات یونسکو در «حریم درجه دو» اثر جهانی تخت جمشید!

مجموعه تخت جمشید با قدمتی در حدود دو هزار و ۵۰۰ سال در شهرستان مرودشت در ۶۰ کیلومتری شمال شیراز واقع شده و از شهرتی جهانی برخوردار است.

به گفته مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران، ساخت‌وساز مغایر با مقررات بین‌المللی، در حریم آثار تاریخی ثبت شده در فهرست سازمان علمی فرهنگی سازمان ملل متحد، یونسکو، این آثار را در خطر خروج از این فهرست قرار می‌دهد.

گزارش کامل در سایت رادیو فردا:


جابجایی یک ساختمان ۱۲۰ ساله در زوریخ
نابودی آثار تاریخی‌ چند هزار ساله در ایران 

لطفا این ویدیو را ببینید:



ساخت کارخانه‌ی صنعتی با تولید آلاینده‌های زیان‌بار و کارخانه‌ی ذرت خشک‌کنی در حریم درجه دو و سه مجموعه‌ی جهانی تاریخی- فرهنگی پاسارگاد کم بود، کارخانه‌ی ترشی‌سازی نیز در حریم درجه یک این یادمان با ارزش ساخته شد!

گزارش کامل در لینک زیر:


یکی‌ از هموطنان در کامنتی نوشته است: اینان دست به کار شده اند که ایران را بکلی نابود کنند و ماموريتشان همین است تا آنجا پیش میروند که تمدنی در میان نباشد اینها دست پرورده های سیاست امپریالیست و کم مايگان این قرنند اگر الان فرصتش را داشتند و میشد هرچه کتاب ادبی و فرهنگی و علمی را ميسوزاندند فقط سیاست جدید بهشان یاد داده کم کم و نا محسوس به ریشه بزنند که دیگر بار جانی برای ایران و ایرانی نماند و باورها و اندیشه های مارا از ما بگیرند و باورمان شود که عقب افتاده و منفوريم و باید منزوی شویم.



منبع : سپیده دم 


0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page