Friday, December 19, 2014




تصویب قطعنامه در سازمان ملل علیه ایران به دلیل نقض حقوق بشر



بان گی مون،دبیر کل سازمان ملل، روز ۲۱ شهریور در گزارشی گفته بود که قول‌های حسن روحانی، ‌رییس جمهوری اسلامی، ‌در مورد آزادی‌های بیشتر در ایران به هیچ پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در حقوق بشر و آزادی بیان منجر نشده است.
و طبق معمول نماینده ایران این قطعنامه را «سیاسی، تبعیض‌آمیز و مغرضانه» خواند.
***
تصویب قطعنامه در سازمان ملل علیه ایران به دلیل نقض حقوق بشر
تصویب قطعنامه در سازمان ملل علیه ایران به دلیل نقض حقوق بشر
مجمع عمومی سازمان ملل به دلیل نقض گسترده حقوق بشر در ایران٬ سوریه و کره شمالی علیه این سه کشور قطعنامه صادر کرد. مجمع از شورای امنیت خواست پرونده کره شمالی را به دیوان بین‌المللی کیفری ارجاع دهد.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه (۱۸ دسامبر/ ۲۷ آذر) با تصویب قطعنامه‌ای از جمهوری اسلامی ایران خواست تا به طیفی از موارد گسترده نقض حقوق بشر نظیر شکنجه٬ تبعیض جنسیتی و هدف گرفتن فعالان و روزنامه‌نگاران خاتمه دهد. نماینده ایران در سازمان ملل به این قطعنامه اعتراض کرد. وی گفت قطعنامه صادر شده "تحولات مثبت" رخ داده در دولت حسن روحانی را که از سال گذشته به ریاست‌جمهوری ایران برگزیده شده، نادیده گرفته است.
قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد اگرچه غیرالزام‌آور هستند اما منعکس‌کننده دیدگاه بخش بزرگی از جامعه جهانی‌اند. به گزارش آسوشیتدپرس٬ نماینده ایران٬ قطعنامه صادر شده را "سیاسی٬ تبعیض‌آمیز و مغرضانه" خواند.
گزارش کامل در سایت دویچه وله 



0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page