Sunday, December 21, 2014





سید محمد خاتمی: اگر قدرت مورد نقد قرار نگیرد هم به دیکتاتوری می‌انجامد و هم به «فسادهای بزرگ»


برای آنکه از مسیر منحرف نشوید باید خود را به نقد مجهز کنید؛ نقد خود، نقد جامعه و نقد قدرت. اگر قدرت بی‌مهار باشد و مورد نقد قرار نگیرد هم به دیکتاتوری می‌انجامد و هم به «فسادهای بزرگ». «فسادهای بزرگ» در متن قدرت‌هایی ایجاد می‌شود که دست خود را باز می‌دانند و به کسی «پاسخگو» نیستند.
این سخنان خاتمی در حالی‌ بیان میشود که منتقدین ایشان و امامش‌ در داخل و خارج از ایران در طول ۳۶ سال گذشته به شکلی‌ سرکوب شدند که درس عبرتی برای بقیه مخالفین باشد که در میان آنها می‌توان از افرادی چون دکتر شاپور بختیار، سعید سیرجانی و دکتر فریدون فرخزاد نام برد. رسانه‌ هایی که حتی در خارج از کشور عملکرد سید محمد خاتمی، هاشمی‌ رفسنجانی‌، حسن روحانی را مورد انتقاد قرار میدهند توسط طرفداران این جناح مورد حمله سایبری قرار می‌گیرند و در تجمعات نیز به منتقدین خاتمی حتی در کشور کانادا حمله فیزیکی می شود!
اگر سید محمد خاتمی به راستی‌ پاسخگویی را چاره کار می‌داند و قصدش فریب مردم نیست چرا به سوالات سکولار‌ها پاسخ نمی دهد و در مقابل طرفدارانش رسانه‌ هایی که در خارج از کشور عملکرد سیاسی این مدعی اصلاحات را به چالش میکشند، «امل الفساد» خطاب میکنند؟ فساد خمینی بیشتر بود یا چهره‌های سیاسی و رسانه‌‌های منتقد او؟
واکنش سید محمد خاتمی پس از سرکوب دانشجویان منتقد در سال ۱۳۷۸ و زمانی‌ که از بالکن خوابگاه‌ها به پایین پرتاب شدند چه بود؟ واکنش سید محمد خاتمی پس از کشته شدن ندا آقا سلطان که نه به خاتمی باور داشت و نه به خمینی چه بود؟

منبع : سپیده دم 


0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page