Thursday, December 31, 2015

بازگشت سراج‌الدین میردامادی به زندان اوین
خبرگزاری هرانا ـ سید سراج الدین میردامادی روز گذشته پس از مرخصی هشت روزه به زندان اوین بازگشت.


خبرگزاری هرانا ـ قاضی پرونده سعید مرتضوی گفت که مرتضوی، از اتهام معاونت در قتل و ارائه گزارش خلاف واقع تبرئه و در رابطه با شکایت سازمان تأمین اجتماعی به رد مال و حبس محکوم شد.


در انتظار حکم دادگاه تجدیدنظر؛ سه هنرمند که به ۱۸ سال حبس محکوم شدند
خبرگزاری هرانا – با برگزاری دادگاه تجدیدنظر مهدی رجبیان، حسین رجبیان و یوسف عمادی، این سه هنرمند که در دادگاه نخست جمعا به هیجده سال حبس محکوم شده‌اند، در انتظار صدور و ابلاغ حکم دادگاه تجدیدنظر به سر می برند.



با پایان مرخصی؛ بهاره هدایت به اوین بازگشت
خبرگزاری هرانا – بهاره هدایت، فعال سیاسی و دانشجویی که روز پنجشنبه سوم دی‌ماه به مرخصی اعزام شده بود، با پایان مرخصی یک‌هفته‌ای، مجددا به زندان اوین بازگشت.





سال 70 یک ماده به قانون مدنی اضافه شد: ماده‌‌ای به نام «٨٨١ مکرر قانون مدنی»- با این مضمون: كافر از مسلمان ارث نمی‌برَد - و اگر در بين ورثه‌ی متوفای كافر، یک نفر مُسلم باشد «وراث كافر» ارث نمی‌برند اگرچه از لحاظ طبقه و درجه مقدم بر مسلم باشند.
یوناتن بت‌کلیا، نماینده آشوریان در مجلس روز دوشنبه اعلام کرد: «سال‌هاست شاهدیم که در برخی از خانواده‌های اقلیت‌های دینی، یکی از فرزندان اعلام می‌کند مسلمان شده و به این ترتیب، ارثیه پدری را کاملا تصاحب می‌کند و با استناد به همین «ماده ٨٨١ مکرر قانون مدنی» هیچ سهمی هم به خواهر و برادر و مادرش داده نمی‌شود. این در حالی ‌است که خیلی از این افراد اعتقادی هم به دین اسلام ندارند و فقط با استفاده از این امکان قانونی، ثروت خانوادگی را تصاحب می‌کنند و بعد هم از کشور خارج می‌شوند»
این نماینده آشوریان در مجلس، همچنین در بخش دیگری از نطق روز دوشنبه خود، در سخنانی خطاب به روحانی، از محدودیت‌های استخدامی دستگاه‌های دولتی برای استخدام اقلیت‌های دینی رسمی کشور در مقام‌های نظامی، امنیتی، مدیرکلی، معاون مدیرکلی، سفیری و غیره انتقاد کرد و گفت: «تدین به دین اسلام در فرم‌های کارگزینی این مناصب و آگهی‌های استخدامی، دلیلی روشن بر این ادعاست». او همچنین در بخش دیگری از نطق خود، از تصرف اموال وقفی جامعه آشوریان نیز انتقاد کرد و دراین‌باره گفت: «قریب به دو سال است که گروهی در لوای هیأت مذهبی، به بهانه تأسیس و بنای حسینیه، زمین متعلق به کلیسای کاتولیک آشوری کلدانی در خیابان پاتریس لومومبای تهران را به صورت غیرقانونی تصرف کرده‌‌اند و با وجود مراجعات مکرر و بررسی متعدد مسئولان، به تصرفات غاصبانه خود ادامه داده و ادعای دین‌داری هم می‌کنند و این در حالی است که حسب نص صریح احکام فقهی، عبادت در زمین غصبی، باطل بوده و موردقبول نیست».
آقای بت کلیا در گفت‌وگو با «شرق»، از مراجعه به یونسی برای حل این مشکل خبر داد و از اینکه دستیار ویژه روحانی در امور اقوام و اقلیت‌ها گفته دراین‌باره کاری از دستش برنمی‌آید، انتقاد کرد.
بر اساس مادهٔ ۱۷ اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر: هیچ‌کس را نمی‌توان خودسرانه از حق مالکیت خویش محروم کرد.
بر اساس مادهٔ ۱۸ اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر هر انسانی محق به داشتن آزادی اندیشه، وجدان و انتخاب دین و عقیده است.
ولی پیش از هر چیز اعلامیه جهانی حقوق با این بند آغاز می‌شود: تمام ابنای بشر در «حرمت و حقوق» با هم برابرند.
ایران نیز عضوی از این میثاق بین‌المللی است.
منبع: روزنامه شرق http://bit.ly/1Jg4EUn






سحر بهشتی، روز یکشنبه در خیابان متوقف می‌شود. جرم: خواهر بودن با ستار بهشتی!
مطلب زیر عینا از صفحه‌ی شخصی‌ سحر: «امروز طبق روال همه روزه دنبال پسرم بنيامين رفتم تا از مهد كودك به منزل برگرديم، در بين راه یک مرد حدودا چهل ساله، با ماشين پژو نوك مدادى مرا به گوشه اى راند و اتومبيلش رو جلوى ماشين من متوقف كرد. با سرعت از خودرو پياده شد طبق عادت مألوفشان بجاى احترام گذاردن بر هموطنانى كه از ماليات و دارايى آنان حقوق ميگيرند، ابتدا اسلحه خود را به رخم كشيد!
"ياد حرف مادرم افتادم كه از مامور دستگيرى ستار حكم بازداشت خواسته بود و او اسلحه اش را نشان مادر مى دهد و سپس كارت شناسى اش را از دور نشانم داد" بهر حال اصرار كردم حكم ماموريت يا جلب مرا داريد كه گفت از امنيت هستم و بايد با من به اداره امنيت بيايى!
حقيقتا ابتدا يكه خوردم؟ علت نگه داشتن من؟ دليل اعزامم به امنيت؟ رفتار ناپسند و دور از شأن يك مامور با يك خانم؟ مگر مى شود مامورى كه خود را از امنيت معرفى مى كند باعث سلب امنيت شود؟ و الفاظ ركيكى كه احتمالا لايق خود و خانواده اش بود را نثار من كرد و با ايجاد هياهو سعى در ترساندن من نمود! بى شك سيده اى از تبار حسين را نديده بود كه زينب وار در ميانه خيابان بيرق حق خواهى بدستش بگيرد كه امروز به چشم خود ديد!
تلاشش براى اعزام من به جايى نرسيد و مجبور شد نيروى كمكى طلب كند و اتهامات من را از پشت تلفن احتمالا به مافوقش بر شمرد، اولين اتهام من نصب عكس برادر مظلومم ستار بهشتى است پشت شيشه خودرو و دومين اتهام من پس از آن بود كه فهميد خواهر ستار بهشتى ام! در اين ايام بارها مستقيم و غير مستقيم مورد تهديد واقع شديم و به شدت تهديد به بازداشت من كردند غافلند از اينكه "سر دهيم به راه آزادى" من نه فعال سياسى و نه فعال براندازم! اما به لطف حاكميت مردمى، همه مردم سالهاست كه فعال سياسى محسوب ميشوند مگر آنكه خلاف آنرا اثبات كنند؟! گويى اين جوياى نان و نام خوشحال بود از پيدا كردن طعمه اى براى شكار و ايضاً شايد رساندن عاشق به معشوق خويش كه همان ستار عزيزمان باشد. برق نفرت از چشمان گرگ صفتش هويدا بود، درنده خويى از وجودش فوران ميكرد و شايد انتظار داشت صورت مرا با دستان كثيف و آلوده اش نيلگون كند! قصد نداشتم اين مطالب را بنويسم اما سكوت در برابر ظالم اگر بدتر از ظلم نباشد كمتر از آن نيست.
پيامش روشن بود به زودى نزد ما خواهى آمد اين پيام آشنا بود چرا كه به ستار هم گفته بودند به زودى رخت سياه بر تن مادرت خواهيم كرد. در پايان هشدار ميدهم سحر بهشتى آماده است تا در راهى كه برادرش جانفشانى كرد جان خويش را هديه نمايد پس تهديد را رها كنيد يا ما را به حال خويش وا بگذاريد يا ماموريت خود را انجام دهيد. مدتهاست خانوادهاى مانند ما شما را واگذار كرده اند به خدايى كه داد مظلوم را خواهد گرفت».
صفحه‌ی سحر بهشتی:
http://on.fb.me/1ZC43QX



کارگاه آموزشی شهروندیار


Tuesday, December 22, 2015




حکم اعدام بنیانگذار مؤسس «عرفان حلقه» نقض شد


Mohabat News


هشت زندانی در قزوین اعدام شدند
خبرگزاری هرانا ـ هشت زندانی که به دلیل جرائم مرتبط با “مواد مخدر” به اعدام محکوم شده بودند، در زندان مرکزی قزوین، به دار آویخته شدند.


خبرگزاری هرانا ـ نیکی کریمی که از انتشار کتاب فیلمنامه‌های آثار سینمایی‌اش همزمان با اکران “شیفت شب” خبر داده بود، در یادداشتی خطاب به مردم علت عدم چاپ این کتاب را اعلام کرد.



خبرگزاری هرانا ـ جمعی از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و اهالی قلم، با اشاره به موج جدید بازداشت نویسندگان و شاعران در ایران، در بیانیه‌ای خواستار پایان دادن به بازداشت‌ها، لغو احکام صادرشده برای نویسندگان و آزادی فوری بازداشت‌شدگان شده‌اند.


محرومیت یک دانشجو از ادامه تحصیل پس از آزادی
خبرگزاری هرانا ـ یک دانشجو در حالی که مدت محکومیت ٢٠ ماهه خود را گذراند، با ادامه آخرین سال تحصیل وی مخالفت شد.





آزادی زود هنگام کشیش فرشید فتحی؛وعده‌ای که محقق شد!
تخفیف مجازات کشیش فرشید فتحی نتیجه فعالیت های مادر این نوکیش مسیحی است







Saturday, December 19, 2015



آخرین شعر محمدرضا عالی پیام ”هالو” از داخل زندان؛
شایعات حضرت سرکار باور می کنیم
حرف مفت و زر زر و لیچار باور می کنیم
زهر دادند و به ما گفتند داروی شماست
ما شفای عاجل بیمار باور می کنیم
شیر در حبس است و زنجیری به دست و پای او
جنگل و سلطانی کفتار باور می کنیم
معنی جمهوری و آزادی و گفتار را
از زبان چوبه های دار باور می کنیم
بلبل و قمری و مرغ عشق را گردن زدند
ناله های جغد و قارقار باور می کنیم
راز ماهی سیاه کوچک بهرنگ را
از زبان مرغ ماهی خوار باور می کنیم
زنده رود و کرخه و کارونمان از یاد رفت
معجز چشمه علی در غار باور می کنیم
منکر الوند و کوه بیستونیم سهند
برجک زندان پس دیوار باور می کنیم
آب دریای ارومیه چه شد هامون کجاست؟
حوض مسجد شاه در بازار باور می کنیم
نذر کرده سکه ای در آب حوض انداختیم
وا شدن های گره در کار باور می کنیم
جای پندار خوش و گفتار و کردار نکو
خدعه های واعظ مکار باور می کنیم
چشم ها و گوش ها بسته به سیما و صدا
از خر دجّالتان، اخبار باور می کنیم
لاله های واژگون بسیار بسیارند و ما
از زبان چکمه ها، آمار باور می کنیم
خورده ای و منکری و ما خروس و دمب را
نه، که سوگند تو را هر بار باور می کنیم
اصل کاری اش درون جیب شلوار شماست
آنچه بیرون مانده از شلوار باور میکنیم
چشم های هیز مردان در پی زن ها روان
عفت زن در کمی چلوار باور می کنیم
مصلحت در هر چه باشد حکم شرعی هم همان
عکس مار را هر بار جای مار باور میکنیم
تا گرفتار خرافات و طلسم و غفلتیم
عکس را در ماه، هالو وار باور می کنیم
بی خیالِ شعرهای طنزِ هالو می شویم
چرت و پرت شاعر دربار، باور می کنیم


Sepehr AZADI سپهر آزادی



بهرام رادان و قطب الدین صادقی ممنوع التصویر شده اند
خبرگزاری هرانا ـ از پخش تیزر فیلم “حکایت عاشقی” در تلویزیون به دلیل حضور “بهرام رادان” و “قطب الدین صادقی” ممانعت شده است.


تشکیل پرونده‌ای دیگر برای نرگس محمدی
خبرگزاری هرانا ـ نرگس محمدی، نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر که اینک در زندان به‌سر می‌برد، در نامه‌ای به دادستان تهران، به رفتارهایی که به گفته او، ناروا در حقش روا داشته می‌شود، اعتراض و دادخواهی کرده است.


عدم ترخیص بیمار کارتن‌خواب از بیمارستان و ادعای مسئولان وزارت بهداشت در این ارتباط
خبرگزاری هرانا ـ در حالی که یک مددکار اجتماعی از عدم اجازه خروج بیمارستان امام خمینی تهران به یک بیمار به دلیل عدم توان پرداخت هزینه های بستری خود خبر میدهد، وزارت بهداشت مدعی شد که کسی نیست این بیمار را قبول کند و تحویل بگیرد.


دو زندانی در زاهدان اعدام شدند
خبرگزاری هرانا – دو زندانی محکوم به اعدام، صبح امروز در زندان زاهدان به دار آویخته شدند. اتهام یکی از زندانیان “محاربه” عنوان شده است.




خبرگزاری هرانا ـ رئیس هیئت موسس انجمن دوستداران میراث فرهنگی تبریز از تخریب ها و برخورد های سلیقه ای با نشانه های هویت تاریخی این شهر انتقاد کرد و گفت میراث فرهنگی به بهانه نوسازی شهری و گشایش معابر و نظایر آن تخریب می شود.




دبیر کل امر به معروف و نهی از منکر جمهوری اسلامی گفته است برنامه داریم که سازمان یا وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر در کشور تشکیل شود.
احمد زرگر دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر جمهوری اسلامی  از تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت که این قانون قابلیت اجرایی شدن دارد،همچنین وی با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی آن را مهم و ضروری دانسته است!
13940926000136_PhotoA
به نقل از خبرگزاری فارس وابسته به سپاه سید احمد زرگر صبح روز پنج شنبه ۲۶ آذر ماه  در اجلاسیه مشترک ائمه جمعه و فرماندهان انتظامی مازندران‌ در شهر ساری گفته است  “نیاز است که زندگی ائمه اطهاربه‌ خوبی مورد بررسی قرار گیرد و نحوه برخورد آنها با مشکلات و مصائب ترویج شود”.

وی در تکمیل توضیحات بررسی از زندگی ائمه شیعه گفته است “تمام زندگی ائمه  برای ساختن انسان‌ها و احیاء امر به معروف و نهی از منکر بود و همه تلاش آنها برای انسان‌سازی بود”.
همچنین وی خبر از تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر داده است و آن را قابل  اجرا  و آماده اجرا در کشور دانسته است، ائمه جماعات را مسول رییس این تشکیلات دانسته است،و در ادامه افزوده است از زمان مطرح شدن این موضوع تاکنون ۱۶  سال طول کشید و این قانون در دولت نهم و دهم تصویب و در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مطرح شد که به تصویب نرسید و برای تصویب این قانون تاکنون ۲۲ سال کار شده است.

در احکام دین اسلام ،آمده است   تمام واجبات و مستحبات معروف و به تمام محرمات و مکروهات منکر هستند ، بنابراین واداشتن افراد جامعه به انجام کارهای واجب و مستحب امر به معروف و بازداشتن آنها از کارهای حرام و مکروه نهی از منکر است.
امر به معروف و نهی از منکر در اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی آمده است و چنین میگویدکه: “در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای است همگانی و متقابل برعهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت . شرایط وحدود و کیفیت آن را قانون معین می کند. « و المومنون و المومنات بعضهم اولیاء بعض یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر».


Vocir.org خبرگزاری صدای مسیحیان ایران

Thursday, December 17, 2015


از ایران تا چین ...
بخاری نفتی، مدرسه کانکسی روستای‌بارگاهی‌بوشهر را به آتش‌کشید
تلاش حسن مال‌احمدی معلم تنها مدرسه ابتدایی دو کلاسه روستای بارگاهی در هدایت دانش آموزان به بیرون از کلاس باعث شد همه 24 دانش آموز کلاس از خطر آتش سوزی نجات یابند.
در پی زلزله سال 92 دشتستان تنها مدرسه ابتدایی تخریبی روستای بارگاهی از توابع بخش مرکزی دشتستان از بین رفت و در زمان حاضر 40 دانش آموز ابتدایی در کانکسی دو کلاسه مشغول به تحصیل هستند.
منبع خبر: ایرنا http://goo.gl/w8KDp0
جمهوری اسلامی از ساخت یک مدرسه‌ی دوکلاسه برای یک روستای محروم! ناتوان است، اما آنطرف دنیا، در چین یک شرکت توانست در 19 روز کاری یک آسمانخراش 57 طبقه با 800 واحد مسکونی را بسازد!
لینک همراه با ویدیوی ساخت: http://goo.gl/qlDB1u


کارگاه آموزشی شهروندیار





از زمان روی کار آمدن جمهوری اسلامی در ایران تاکنون، جایگاه هنر، بویژه موسیقی، دستخوش مخالفت های شدید گروه هایی ست که قرائت خود از آموزه های دینی را دستاویز ممنوعیت و محدودیت هنر در ایران کرده اند. ادامه ممنوعیت تک خوانی زنان و لغو کنسرت ها در سالهای اخیر به بهانه حضور نوازندگان زن، نمونه بارزی از این عناد آشکار علیه رشد و تعالی هنر و نادیده گرفتن حقوق مدنی شهروندان ایران است.
کارشناسان می گویند همزمان با افزایش سطح مطالبات مردم برای برخورداری از حقوق اجتماعی، از جمله آزادی هنر، گروه های صاحب نفوذ نیز به مخالفت های خود علیه این مطالبات افزوده اند. این مخالفت ها با روی کار آمدن دولت حسن روحانی شدت بی سابقه ای یافته، بحدی که مقام های دولتی و شخص حسن روحانی خود نیز به این واقعیت اعتراف کرده اند؛ هرچند به آن چندان اعتراضی نکرده اند
.
برنامه افق با اجرای فهیمه خضرحیدری - پنجشنبه ۲۶ آذر - ۱۷ دسامبر - ساعت ۸ شب به وقت ایران








Tuesday, December 15, 2015



معاون رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه تاکید کرد افرادی که با شبکه‌های ماهواره‌ای همکاری می‌کنند، امکان کار با رادیو و تلویزیون حکومتی ایران را از دست خواهند داد.
علی اصغر پورمحمدی به خبرگزاری ایسنا گفت صدا و سیما نمی‌تواند در برابر "انتخاب" هنرمندان کاری کند و "نهادهایی که مسوول این کارها هستند باید تصمیم‌گیری کرده و این تصمیم‌ها را اجرایی کنند".
به گفته او این صدا و سیما در حال حاضر با "بحران گسترده" مالی مواجه است و تلویحا کاهش تولید این سازمان را باعث همکاری هنرمندان ایرانی با شبکه‌های ماهواره‌ای دانست.
به تازگی و با مهاجرت چند بازیگر ایرانی برای شرکت در پروژه‌های تولید سریال توسط شبکه‌های فارسی زبان خارج از ایران، بحث محدودیت‌های همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای دوباره داغ شده است.
به تازگی حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم عنوان کرده که این وزارتخانه "به طور مرتب" به هنرمندان تذکر می‌دهد تا با شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان همکاری نکنند.
این مقام وزارت ارشاد گفته است: "هرگونه همکاری، ‌تماس، مصاحبه و ارسال آگهی به شبکه‌های ماهواره‌ای چه رادیو و چه تلویزیون، به ویژه شبکه‌های معاند، ممنوع و تخلف است و هنرمندان باید مراقبت کنند که بی‌جهت آب به آسیاب دشمن نریزند؛ چرا که تخلف محسوب می‌شود. حال این تخلف چه در تبلیغات هنری، صنعتی و سایر بخش‌ها باشد، در هر صورت ممنوع است."
VOA



Monday, December 14, 2015

استقرار مأموران اسکی‌سوار پلیس در پیست‌ها برای کنترل حجاب
خبرگزاری هرانا ـ فرمانده انتظامی تهران با اشاره به حضور پلیس اسکی سوار در ارتفاعات تهران از حضور مأموران پلیس زن نیز خبر داد و گفت که مأموران “با کشف حجاب، بدپوششی، مزاحمت نوامیس، آلودگی صوتی و دیگر جرایم اخلاقی” برخورد خواهند کرد.


تشنج و حملات عصبی؛ وضعیت وخیم رویا صابری نوبخت در بند زنان اوین
خبرگزاری هرانا ـ وضعیت رویا صابری نژاد نوبخت، زندانی ۴٧ ساله ی بند زنان زندان اوین، نامساعد گزارش شده است، وی در طول هفته گذشته ۳ بار دچار حمله عصبی شدید شده که گفته می شود به دلیل تجویز اشتباه داروی اعصاب بوده است.


احتمال اجرای حکم اعدام یک کودک-متهم سنی‌مذهب
خبرگزاری هرانا – حکم اعدام “برزان نصرالله زاده” یک زندانی سنی‌مذهب که در نوجوانی به اتهام “محاربه” بازداشت شده بود، از سوی دیوان عالی کشور تایید شده و گفته می شود که پرونده وی به بخش اجرای احکام رفته است.




زن‌ستیزی بخشی جدایی‌ناپذیر از ساختار سیاسی حکومت است
حکم بخشداران زن خوزستان متوقف شد
هنوز یک هفته از انتصاب 8 زن به عنوان بخشداران جدید در استان خوزستان نگذشته که احکام این انتصابات تعلیق شد.
یک مقام مسئول در استانداری خوزستان در گفت و گو با "کارون‌پرس" ضمن اطلاع این خبر و با این ادعا که پس از صدور حکم از طرف استاندار، علما و نمایندگان خبرگان در استان خوزستان نسبت به این پدیده و این حجم و تعداد انتصاب بخشدار زن اعتراض داشته‌اند و وزیر کشور دستور به مسکوت ماندن و توقف این احکام و انتصاب‌ها داده است.
این مسئول گفت:بعد از اطلاع رسانی انتصاب این بخشداران خانم ،ظاهرا علمای استان خوزستان و تعدادی از چهره های فرهنگی این استان نسبت به بکارگیری این حجم از خانم ها در مسندهای اجرایی اظهار گلایه کردند که در نتیجه با رساندن پیام این چهره ها به وزیر کشور آقای امیری قائم مقام وزیر و سخنگوی وزارت کشور ضمن تماس با علمای خوزستان از دستور وزیر کشور برای توقف این انتصابات و احکام خبر داد و گفته است: وزارت کشور مایل به ناراحتی چهره های فرهنگی و علمای استان خوزستان نیست و لذا به استاندار خوزستان دستور داده شده است که پیگیری این احکام را مسکوت نگه دارد و این انتصابات معلق بماند.
منبع خبر: خبرگزاری کارون‌پرس http://goo.gl/ZzWYZd
..........................
هفته ی گذشته اعلام شد که برای اولین بار هشت زن در استان خوزستان طی احکامی جداگانه از سوی عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان به‌عنوان بخشدار در مناطق مختلف استان خوزستان منصوب شدند.
بر این اساس، مریم عیوض زاده بخشدار مرکزی اهواز، سحر احمدی آرپناه بخشدار مرکزی لالی، اعظم شنبدی بخشدار مرکزی هندیجان، بلقیس حسینی بخشدار مرکزی ماهشهر، حمیده آلبوعشیره بخشدار مرکزی خرمشهر، بتول سعیدی زاده بخشدار مرکزی آبادان، لیلا مسحنه بخشدار مرکزی شهرستان شوش و معصومه خنفری بخشدار مرکزی کارون شدند.
منبع: http://goo.gl/aQGNaU


کارگاه آموزشی شهروندیار




همزمان با اعلام تصمیم دولت عربستان سعودی برای معرفی سفیر خود در ایران، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرد که آماده تغییر فضای موجود در رابطه ایران و عربستان است.
حسین جابر انصاری، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه ۲۳ آذر به خبرنگاران گفت که ظرفیت‌های مهمی برای تغییر فضای موجود بین ایران و عربستان وجود دارد و اگر اراده در دولت عربستان وجود داشته باشد، زمینه برای گسترش روابط و تغییر فضای موجود فراهم است.
او همچنین به تعیین سفیر جدید عربستان در ایران اشاره کرد و گفت که روند قانونی این اقدام در حال طی شدن است. سفیر پیشین عربستان در ایران "عبدالرحمان بن غرمان شهری" بود که پس از فراخوانده شدن به ریاض، به تهران بازنگشت.
از سوی دیگر، حسن قشقاوی، معاون وزیر امور خارجه ایران نیز از آغاز سطحی از گفت و گوها میان ایران و عربستان درباره روابط دوجانبه و منطقه‌ای خبر داد.
آقای قشقاوی با بیان این مطلب به العالم، شبکه عرب زبان تلویزیون دولتی ایران، دیدار محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران با عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان را خوب توصیف کرد. به گفته او ملاقات‌هایی نیز میان سفیر ایران در ریاض و مقام‌های عربستان سعودی برگزار شده است.
روابط ایران و عربستان به دلیل اختلاف بر سر بحران‌های منطقه‌ای نظیر عراق، سوریه و یمن به تیرگی گرایید. تنش در روابط دو کشور در پی کشته شدن صدها زائر ایرانی حج امسال در حادثه منا شدیدتر شد.
ایران عربستان را به سوء مدیریت در برگزاری مراسم حج متهم کرده اما عربستان این موضوع را رد کرده است.
وزرای خارجه دو کشور در پی تیرگی روابط، برای نخستین بار در اجلاس بحران سوریه در وین با یکدیگر گفت و گو کردند.


VOA Persian صدای آمریکا


Sunday, December 13, 2015

خبرگزاری هرانا ـ طبق تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ۱۰ روز تا ۲ ماه یا جزای نقدی ۵۰ تا ۵۰۰ هزار ریال محکوم خواهند شد.




با درخواست عفو والی درودی مخالفت شد
خبرگزاری هرانا – با درخواست عفو و بخشش والی درودی، زندانی سیاسی محبوس در زندان یزد مخالفت شده و وی در بیستمین سال حبس خود در تبعید، در شرایط نامساعدی به سر می برد.




قطع دست پسر بچه اهوازی درپی انفجار مین
علاوه بر قطع شدت دست، این پسر بچه از ناحیه دست دیگر، سینه، پا و صورت دچار آسیب‌دیدگی شده است.
به گزارش هورنیوز؛ حوالی ساعت ۱۷ روز پنجشنبه یک پسر بچه ۱۲ ساله به نام یاسین عبیداوی در حین توپ‌بازی در محوطه پشت پارک ثامن‌الائمه مسیر سه راه به عین‌دو، در مجاورت زاغه ارتش بود که پس از مشاهده یک شی آهنی اقدام به دست زدن به آن می‌کند که بلافاصله در دست وی منفجر می شود.
در 27 سالی که از جنگ هشت ساله گذشته تقریباً هفته‌ای نیست که در مناطق غرب و جنوب عرب کشور شاهد انفجار مین یا مهمات عمل نکرده‌ی دوران جنگ نباشیم. بخصوص کودکانی که محل زندگی شان در مناطق مرزی و جنگی است. اما در این مورد در شهر اهواز که صدها کیلومتر از مرز و مناطق جنگی دوره جنگ فاصله دارد این اتفاق افتاده است. آن هم نه مینی که توسط دشمن کاشته شده باشد.
این موضوع باید پیگیری دقیق شود و انبارها و زاغه های مهمات از مناطق مسکونی خارج شوند.
تا کی کودکان که خطرپذیرترین افراد هستند، قربانی بی مسئولیتی و سهل انگاری مسئولان کشور باشند؟
منبع خبر: هورنیوز
http://goo.gl/u8gxq5


Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page