Saturday, December 19, 2015



دبیر کل امر به معروف و نهی از منکر جمهوری اسلامی گفته است برنامه داریم که سازمان یا وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر در کشور تشکیل شود.
احمد زرگر دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر جمهوری اسلامی  از تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت که این قانون قابلیت اجرایی شدن دارد،همچنین وی با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی آن را مهم و ضروری دانسته است!
13940926000136_PhotoA
به نقل از خبرگزاری فارس وابسته به سپاه سید احمد زرگر صبح روز پنج شنبه ۲۶ آذر ماه  در اجلاسیه مشترک ائمه جمعه و فرماندهان انتظامی مازندران‌ در شهر ساری گفته است  “نیاز است که زندگی ائمه اطهاربه‌ خوبی مورد بررسی قرار گیرد و نحوه برخورد آنها با مشکلات و مصائب ترویج شود”.

وی در تکمیل توضیحات بررسی از زندگی ائمه شیعه گفته است “تمام زندگی ائمه  برای ساختن انسان‌ها و احیاء امر به معروف و نهی از منکر بود و همه تلاش آنها برای انسان‌سازی بود”.
همچنین وی خبر از تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر داده است و آن را قابل  اجرا  و آماده اجرا در کشور دانسته است، ائمه جماعات را مسول رییس این تشکیلات دانسته است،و در ادامه افزوده است از زمان مطرح شدن این موضوع تاکنون ۱۶  سال طول کشید و این قانون در دولت نهم و دهم تصویب و در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مطرح شد که به تصویب نرسید و برای تصویب این قانون تاکنون ۲۲ سال کار شده است.

در احکام دین اسلام ،آمده است   تمام واجبات و مستحبات معروف و به تمام محرمات و مکروهات منکر هستند ، بنابراین واداشتن افراد جامعه به انجام کارهای واجب و مستحب امر به معروف و بازداشتن آنها از کارهای حرام و مکروه نهی از منکر است.
امر به معروف و نهی از منکر در اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی آمده است و چنین میگویدکه: “در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای است همگانی و متقابل برعهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت . شرایط وحدود و کیفیت آن را قانون معین می کند. « و المومنون و المومنات بعضهم اولیاء بعض یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر».


Vocir.org خبرگزاری صدای مسیحیان ایران

0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page