Saturday, January 31, 2015

وحید هکانی، زندانی عقیدتی و نوکیش 
مسیحی پس از گذشت نزدیک به سه سال
 از زندان عادل آباد شیراز به صورت مشروط 
آزاد شد.
به گزارش «کمیته ماده ۱۸» این مسیحی فارسی‌زبان روز دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ (۲۶ ژانویه ٢٠١۵) پس از ارائه تعهدی کتبی به مأموران وزارت اطلاعات مبنی بر عدم شرکت در فعالیت‌ها،‌ اجتماعات و کلیساهای مسیحی به طور مشروط آزاد شد.
آقای هکانی به همراه اسماعیل (همایون) شکوهی، مجتبی سیدعلاالدین حسینی، و محمدرضا (کوروش) پرتویی روز چهارشنبه  ۱۹بهمن ماه ۱۳۹۰ ( برابر با ۸ فوریه ۲۰۱۲ ) با هجوم به دو منزل مسکونی در شهر شیراز بازداشت شدند. دادگاه انقلاب این چهار تن را در ۲۰ خرداد ماه ۱۳۹۲ (برابر با ۱۰ ژوئن ۲۰۱۳) به اتهام «شرکت در جلسات خانگی، تبلیغ و ترویج مسیحیت، ارتباط با سازمان‌های مسیحی در خارج از کشور، تبلیغ علیه نظام و برهم زدن امنیت ملی»  مجرم شناخته و هر یک را به حکم قطعی ۳ سال و هشت ماه زندان محکوم کرد.
در سالهای اخیر مسیحیانی که فعالیت‌های آنها به جذب و گرایش عده زیادی از فارسی‌زبانان به مسیحیت انجامیده است با دستگیری و محکومیت‌های سنگین مواجه شده‌اند. طرح اتهاماتی غالباْ امنیتی  به عنوان سرپوش و توجیهی برای اتهامات دینی و عقیدتی این مسیحیان، و کاستن از حساسیت‌های بین‌المللی بوده است.
پیش از این مسئولین قضایی چند بار با درخواست آزادی مشروط آقای هکانی و دیگر همبندان مسیحی وی مخالف کرده بودند. در اعتراض به شرایط بد زندان و عدم موافقت با آزادی این شهروندان مسیحی، آقای هکانی دو بار در زندان عادل آباد شیراز دست به اعتصاب غذا زده بود.
پیش از این گزارشهای مختلفی از شرایط نوکیشان مسیحی، و دیگر زندانیان عقیدتی در زندان وکیل آباد شیراز منتشر شده است. تحمل شرایط سخت و طاقت‌فرسا، محرومیت از امکانات بهداشتی و پزشکی از دیگر مواردی است که توسط زندانیان عقیدتی «بند عبرت» این زندان گزارش شده است.
دومین اعتصاب غذای وحید هکانی، با وجود مشکلات بسیار حاد جسمانی، به مدت ۷ هفته ادامه داشت. سرانجام پس از آزاد شدن “محمد رضا (کوروش ) پرتویی” یکی از زندانیان مسیحی هم بند وی، در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳، و به دنبال درخواست دیگر دوستانش، به اعتصاب غذای خود پایان داد.
احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در آخرین گزارش خود از وضعیت حقوق بشر در ایران، ضمن ابراز نگرانی از نقض آزادی دین و عقیده به وجود ۵۰ شهروند مسیحی در زندان‌های جمهوری اسلامی اشاره کرده است.
مقامات جمهوری اسلامی همچون گذشته گزارش احمد شهید را “مغرضانه” و تنظیم آن را “نادقیق” می‌خوانند، اما همزمان با حضور گزارشگر ویژه سازمان ملل در ایران برای تحقیقات بیشتر مخالف‌اند.
آزادی مشروط چیست؟
آزادی مشروط فرصتی است که پیش از پایان دوره محکومیت به محکومان دربند داده می شود تا چنانچه درطول مدتی که دادگاه تعیین می کند از خودرفتاری پسندیده نشان دهد و دستورهای دادگاه رابه موقع اجراگذارند از آزادی مطلق برخوردارشوند. بر اساس ماده ۳۸ قانون مجازات اسلامی آزادی مشروط به کسانی تعلق می‌گیرد که برای بار اول به مجازات حبس محکوم شده باشند و نصف دوران محکومیت خود را نیز گذرانده باشد. در این صورت دادگاه صادرکننده دادنامه محکومیت قطعی، با در نظر گرفتن شرایطی می‌تواند حکم به آزادی مشروط صادر کند.
منبع : ماده 18 
Article18


Friday, January 30, 2015


پس از چند ماه رجز خوانى دولت


روحانی از موضع قبلی‌ خود عقب


نشینی کرد

 


پس از خودداری آمریکا از صدور ویزا برای حمید ابوطالبی، دولت روحانی اعلام کرد که تصمیمی برای معرفی فرد جایگزین ندارد.

اما اکنون وزارت خارجه دولت بنفش در یک عقب نشینی آشکار ، غلامعلی خوشرو را به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل معرفی‌ کرده است. لازم به ذکر است غلامعلی خوشرو پدر شوهر برادرزاده حسن روحانی است!

ابوطالبی متهم به مشارکت در تسخیر سفارت آمریکا در تهران و گروگانگیری در سال ۵۸ است.

مجلس سنای آمریکا طرحی را تصویب کرده بود که بر اساس آن حمید ابوطالبی، نامزد دولت روحانی برای نمایندگی ایران در سازمان ملل حق ورود به آمریکا را ندارد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی، حمید ابوطالبی را یک “اصلاح‌طلب و میانه‌رو” معرفی کرده که به جناح هاشمی رفسنجانی نزدیک است و در عین حال روابط خوبی نیز با خامنه ای دارد. او همچنین از نزدیکان محمد خاتمی است.


Sepidedam








Thursday, January 29, 2015


نامه قدردانی کشیش سعید عابدینی از باراک اوباما رییس جمهور آمریکا

دیدار باراک اوباما رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا با خانواده کشیش سعید عابدینی زندانی مسیحی ایرانی/آمریکایی پیغام تشکر و قدردانی از سوی این زندانی تحت جفا در حکومت جمهوری اسلامی برای آقای اوباما ارسال شد که ترجمه فارسی آن به شرح زیر می باشد.
"حضور شما در شهر محل اقامت من در آمریکا شهر بویزی،آیداهو و دیدار از همسر و فرزندانم باعث دلگرمی من شده است،آنها یک بار سنگین در نبود من بر روی شانه داشته اند،و حضور شما موجب این شد که قسمتی از این رنج و بار سنگین از روی شانه آنها برداشته شود،تشکر دارم برای محبت پدرانه خود با جیکوب و تلاش برای بازگرداندن من به خانه برای تولدش.
من میدانم که شما به عنوان یک پدر درد و غم و اندوه دوری فرزندانم از من و فشار آن رنج بر روی دوش همسرم را واقعا درک میکنید،من همچنین از تشویق مسیحیان جهان برای جلسات دعا با خبرم و همینطور در آن مورد میشنوم،در بدن مسیح هیچ چیز با ارزش تر از این نیست میبینم همه چیز در کنترل خداوند هست که جلو تر از کشورها و رهبرانشان پیش میرود وقتی با اتحاد در مسیح دعا میشود.
از شما تشکر میکنم آقای رییس جمهور اوباما به خاطر اینکه در کنار من و خانواده ام و همچنین هزاران مسیحی تحت جفا و آزار و اذیت ایستاده اید و حمایت میکنید،آقای اوباما من برای شما از داخل این دیوارهای بسته در دعا هستم،من دعا میکنم تا هدایت و حکمت خداوند همراه شما باشد برای رهبری ملت بزرگ ایالات متحده آمریکا
خدا به شما و خانواده شما برکت دهده ،خدا به آمریکا برکت دهد."
سعید عابدینی زندانی به خاطر مسیح کسی که افتخار میکند بخشی از ملت بزرگ ایالات متحده آمریکا هست که توجه ویژه ای برای آزادی مذهب در سراسر دنیا دارد.
زندان رجایی شهر
کرج /ایران






رضا شاه در دوران تبعید بسیار کم سخن می گفت. یکی از
آخرین وصیتهای او در نامه ای به محمدرضا شاه فقید این جمله است:

«به ایرانیان بگویید که از آخوندها بیشتر بترسند تا از روسها و انگلیسها.»





گردوغبار در اهواز به ۷۰ برابر میزان مجاز رسید





مدیر روابط عمومی اداره محیط زیست خوزستان میزان گردوغبار در هوای اهواز را بالای ۱۰ هزار میکروگرم بر مترمکعب دانست و گفت: از میزان دقیق ریزگردها در هوا اطلاع دقیقی نداریم زیرا دستگاه‌های سنجش آلایندگی تنها تا عدد ۱۰ هزار را نشان داده و با مقادیر بیش از آن پیغام خطا می دهند.

شهریار عسکری میزان استاندارد گردوخاک در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب دانست و افزود: امروز تقریبا در کل شهرهای خوزستان پدیده ریزگردها را داریم و این پدیده در سوسنگرد به سه هزار و۸۰۰ رسیده است. در منطقه آبادان و دشت آزادگان نیز این عدد احتمالا بالاست.

به گزارش خوزنیوز، عدد ۱۰ هزار حدودا ۷۰ برابر میزان استاندارد گردوغبار (۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب) است و این موضوع باتوجه به آن که امکان سنجش دقیقی وجود ندارد، نشان دهنده شرایط بغرنج آب و هوایی حال حاضر خوزستان به ویژه شهر اهواز است.

گفتنی است این وضعیت از ظهر روز سه شنبه (هفتم بهمن ماه) کمابیش برقرار است و شرایط 
ناگواری برای اهالی خوزستان به وجود آورده است.





Wednesday, January 28, 2015





میرحسین موسوی در زمان نخست وزیری هویت ایرانی را 
دشمن هویت اسلامی و توطئه خارجی‌ می‌دانست.


«استعمارگران می‌خواستند ملت ما را از هویت اسلامی خودش جدا کنند. این کار به‌طور سازمان‌یافته‌یی از کشور ما شروع شد و اثرات تخریبی به‌جای گذاشت. البته تنها سیاست اسلام‌ زدایی نبود که در کشور ما پیاده می‌شد، همیشه حساب‌گری‌هایی هم برای آن وجود داشت مثل ناسیونالیسم. زنده کردن استخوان‌های پوسیده و ارزش‌هایی که بر پایه آن‌ها نظام مملکت به‌صورت جاودانه قلم‌داد می‌شد از مسایلی است که استعمارگران روی آن زحمت زیادی در کشور ما کشیدند. کار به‌جایی کشید که ما در عرصه فرهنگ و هنر یعنی در معماری می‌ بایست از معماری دوران هخامنشی الگو می‌گرفتیم. ما برای این‌که بر این فاجعه فایق بیاییم شهید مطهری، شهید مفتح، شهید بهشتی، شهید باهنر و... را قربانی دادیم.
مسئله اتکاء به نظام ارزشی ایران پیش از ظهور اسلام، یعنی تکیه بر تاریخ هخامنشیان و ساسانیان و دوران سلاطینی که پیش از اسلام در ایران بودند و نظام‌هایی که آن مواقع در ایران وجود داشتند در کشور ما سوغاتی بود که به‌منظور اسلام‌زدایی از فرنگ صادر شده بود. تکیه می‌شد بر ارزش‌های ناسیونالیستی و بر عواملی نظیر خون و خاک و عناصری از این قبیل که در ناسیونالیسم به آن برخورد می‌کنیم. برگزاری هزاره‌ی فردوسی در سال ۱۳۱۳ و پیراستن زبان فارسی از کلمات عربی که بر اساس ناسیونالیسم صورت می‌گرفت توطئه‌یی از سوی غربی‌ها برای نابودی اسلام بود. همان موقعی که در ایران با توسل به باستان‌شناسی، خرابه‌های تخت‌جمشید از خاک بیرون کشیده می‌شد و تاریخی ساخته می‌شد تا ملت ما اجبارا به آن تاریخ افتخار کند، در حالی‌که آن تاریخ کاملا بیگانه‌یی از اسلام بود، تاریخ پیش از اسلام و ارزش‌های آن هزاران سال بود که مرده بود و به این ترتیب دوباره احیاء می‌گشت. هنرمندان ایرانی از هنرها و ادبیات ایران صحبت می‌کردند ولی تمام مجموعه‌های کارهای‌شان یک کلمه‌یی از داستان کربلا نبود»
میرحسین موسوی نخست وزیر جمهوری اسلامی، در "نخستین کنگره شعر و ادب دانش‌جویان سراسر کشور - تهران، ۲۶ آذر ۱۳۶۳





Tuesday, January 27, 2015





مهدیه گلرو، فعال حقوق زنان که یک روز پس از تجمع اعتراضی علیه اسیدپاشی در مقابل مجلس در روز اول آبان بازداشت شده بود با قرار وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.




سیاستمدار‌ بلژیکی « قرآن» را منبع تمام شرهای جهان معرفی کرد




سیاستمدار بلژیکی در جلسه پارلمان این کشور با در دست گرفتن کتاب «قرآن» مسلمانان، آن را منبع تمام شرهای جهان معرفی کرد.

به گزارش « محبت نیوز» ، سخنان «فیلیپ دوینتر» یکی از رهبران راست افراطی در بلژیک، در کرسی پارلمان در مورد قرآن مباحثات جدیدی بر انگیخت.

به فیلیپ دوینتر در نشست پارلمان بلژیک در مورد مساجد و رادیکال شدن برای پرسیدن سوال از «ژان ژامبون» وزیر کشور بلژیک پای کرسی رفت.

وی که در حین سخنانش قرآن را به هوا بلند کرد گفت: علت بسیاری از بدی‌ها و منشا تمامی بدی‌ها !

دوینتر با بیان این مطلب که اجازه قتل انسان‌ها نیز در قرآن صادر شده است گفت: " نباید بلژیک برای مساجد منبع مالی تامین کرده و امام جمعه‌ها را در این مساجد بکار گمارد."

به نقل از ابنا، ژان ژامبون وزیر کشور بلژیک نیز ضمن محکوم ساختن سخنان دوینتر اعلام داشت: شما کتابی را که بسیاری از مردم این کشور به آن ارج نهاده و حتی آن را مقدس می‌شمارد، به هوا بلند کرده و به تمامی این جامعه توهین می‌کنید.

وزیر کشور بلژیک ضمن اشاره به وجود عناصر رادیکال در بین مسلمانان در بلژیک تاکید کرد: ما خواهان مبارزه با این عناصر هستیم ولی تصویب ادعاهای دوینتر در مورد اسلام غیر ممکن است.

«ولی یوکسل» نماینده پارلمانی ترک تبار در مجلس بلژیک نیز اعلام داشت که شاهد رفتار بسیار 
زشتی بر علیه اسلام در پارلمان بلژیک شده است.


منبع : Sepidedam


Monday, January 26, 2015




کوبانی آزاد شد



کرُد‌ها داعش را به طور کامل از کوبانی بیرون راندند


جنگجویان «واحدهای حمایت از ملت کرد» موفق شدند شبه نظامیان گروه دولت اسلامی موسوم به داعش را از شهر کوبانی سوریه واقع در نزدیکی مرزهای ترکیه، بیرون برانند.

این پیروزی پس از بیش از چهار ماه نبرد در این شهر میان کُرد‌ها که از پشتیبانی هوایی ائتلاف بین الملل برخوردارند از یک سو و شبه نظامیان گروه داعش که قصد تصرف شهر را داشتند از سوی دیگر، حاصل شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه «واحدهای حمایت از ملت کرد موفق شدند شبه نظامیان داعش را به طور کامل از شهر کوبانی بیرون برانند.»
این شکست شبه نظامیان داعش، ضربه‌ای قوی برای آن‌ها از لحاظ نمادین و همچنین نظامی به شمار می‌آید.



   حکومت جمهوری اسلامی با منطق و استدلال کاملا بیگانه است .

"واقعا مایه تاسف است"



پیشنهادنماینده خامنه ای برای اخراج کارمندان مجرد در همدان



نماینده ولی فقیه در استان همدان پیشنهاد جایگزینی کارمندان مجرد از سوی کارمندان متأهل را در این استان ارائه داد.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: نماینده ولی فقیه در استان همدان در جلسه شورای فرهنگ عمومی ضمن اشاره به شمار کارمندان مجرد در استان، پیشنهاد داد: کارمندان مجرد، طی یکسال آینده اقدام به ازدواج نمایند و در غیر این صورت متأهلین دارای شرایط کاری، جایگزین آنان در محیط‌های اداری شوند.
آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی با اشاره به اینکه تحرک جوانان برای ورود به زندگی مشترک کم شده است، گفت: اصلاح دیدگاه فرهنگی در حوزه ازدواج الزامی است.





Sunday, January 25, 2015



 ۱۶۷ روزنامه‌نگار ایرانی در بیانیه‌ای به توقیف غیرقانونی و تعطیلی زنجیره‌ای مطبوعات اعتراض کردند


۱۶۷ روزنامه‌نگار ایرانی در بیانیه‌ای به توقیف روزنامه‌های «مردم امروز» و «روزان» و همچنین «شیوه غیرقانونی توقیف و تعطیلی زنجیره‌ای مطبوعات» اعتراض کردند.
امضاکنندگان این بیانیه تاکید کردند که «شیوه غیرقانونی توقیف و تعطیلی زنجیره‌ای مطبوعات را در ایران پایانی نیست.»

به گفته این روزنامه‌نگاران، توقیف نشریات حق رسانه‌ها و جامعه را بر گردش آزاد اطلاعات، اخبار و افکار گوناگون و حق مردم را برای دانستن پایمال کرده و امنیت شغلی و استقلال حرفه‌ای روزنامه‌نگاران به خطر می‌اندازد.

امضاکنندگان بیانیه همچنین تصریح کردند که توقیف مطبوعات از انباشت دانش و تجربه جلوگیری کرده و این فرصت را از روزنامه‌نگاران و مطبوعات می‌گیرد تا به تدریج مخاطبان را به رسانه‌ها جلب کنند.

روزنامه «مردم امروز» به مدیرمسئولی احمد ستاری و سردبیری محمد قوچانی، روز شنبه ۲۷ دی‌ماه با دستور بازپرس شعبه ۲ دادسرای فرهنگ و رسانه توقیف شد.
روزنامه مردم امروز در آخرین شماره خود عکس جورج کلونی، بازیگر آمریکایی را در صفحه اول منتشر کرد که کاغذی در دست داشت و رویش نوشته بود «من شارلی هستم».

حمید رسایی، نماینده مجلس ایران، از تهیه طرحی خبر داده‌است که بر مبنای آن، «در صورت توقیف چندباره رسانه در اختیار یک فرد به دلیل توهین به مقدسات» آن فرد ممنوع‌القلم شود.
روزنامه شرق، دوم بهمن‌ماه، در نوشته‌ای این طرح را به توقیف روزنامه «مردم امروز» به سردبیری محمد قوچانی مرتبط دانسته بود.
در پی توقیف این روزنامه، یغما فخشامی، خبرنگار سیاسی این روزنامه، نیز روز چهارشنبه، سوم دی‌ماه، بازداشت و روانه زندان اوین شده‌است.


کارتون از فرهاد فروتنیان


منبع: رادیو فردا








احمد جنتی: چهار آدم عوضی می‌گویند رفع حصر



احمد جنتی، دبير شورای نگهبان(مرجع تعیین صلاحیت کاندیداهای مجلس اسلامی و خبرگان و ریاست جمهوری) سخن گفتن از رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی، نامزدهای معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸،‌ را کار «چهار آدم عوضی» توصيف کرده است.
وی گفته «۲۲ بهمن روز تودهنی به کسانی است که از رفع حصر سخن می‌گويند»«آنهايی که می‌گويند حصر بايد شکسته شود به دنبال آن هستند تا فتنه‌گران دوباره بيرون آمده و فتنه‌انگيزی کنند.»
دبير شورای نگهبان تاکيد کرده که «مردم بايد در ۲۲ بهمن با حضور گسترده خود اين نقشه فتنه‌گران را فاش و آن را محکوم کنند» و افزوده است: «اگر چهار آدم عوضی شروع به حرف زدن در اين زمينه کنند آيا اين حرف ۷۵ ميليون نفر ايرانی است؟»
احمد جنتی، ۲۹ بهمن ۱۳۸۹ و در نماز جمعه تهران، از قوه قضائيه خواسته بود که «سران فتنه» را در خانه‌های خود «زندانی» کند و «تلفن و اينترنت آنها قطع شود».
ميرحسين موسوی و مهدی کروبی در همان روزها در خانه‌های خود حبس و ارتباط آنها با دنيای بيرون به شدت کاهش يافت.
دبير شورای نگهبان در آذر ماه ۱۳۹۲ نيز گفته بود که «نظام به سران فتنه خيلی منت گذاشته که در خانه خود محبوس هستند» و افزود: «اگر رأفت اسلامی نبود، آنان بايد اعدام می‌شدند».


رادیو فردا 
لینک مطلب: http://bit.ly/1uJtSTY



Saturday, January 24, 2015


اعتصاب همزمان هزاران معلم در چند شهر ایران



طی روزهای گذشته هزاران تن از معلمان مقاطع مختلف تحصیلی در اقدامی هماهنگ دست به اعتصاب و تجمع زدند. اعتراض آموزگاران در شهرهای مختلف، به دنبال بی‌توجهی مسئولان به وضعیت معیشتی آنها صورت گرفته است.

منبع : دویچه وله فارسی





جهاد گرانِ سایبری چه کسانی‌ هستند و راه شناسایی و مقابله با این موجودات موذی چیست؟



جهاد گرانِ سایبری گفته‌هایشان را اغلب با این گونه جملات آغاز می کنند: " من به هیچ عنوان طرفدار نظام نیستم و حتی به شدت از این نظام و آخوندها هم متنفرم ولی ..." و در ادامه به دفاع از عملکرد نظام و اربابان خود می پردازند! 

طرفدار سرسخت «آزادی‌های یواشکی» هستند و یاران سابق حسین شریعتمداری را «حُر زمان» مینامند و به عنوان «مبارز نستوه» به مردم معرفی‌ میکنند.

جهاد گرانِ سایبری چه کسانی‌ هستند و راه شناسایی و مقابله با این موجودات موذی چیست؟
جهانشاه رشيديان در مقاله‌ای به این موضوع پرداخته است که با هم می‌خوانیم:


اینان ارتش سایبری رژیم اسلامی هستند که بگفته نمایندهِ خامنه ای تعدادشان ۳۵٬۰۰۰ و هزینه گزافِ سالانه آنان ۷۶ میلیون دلار از بیت المال میشود تا مبارزه با دشمنان اسلام و رژیم اسلامی در شبکه های اجتماعی و دنیایِ مجازی میسر شود. طرح تشکیل ارتش سایبری ایران از سال ۸۴ توسط سپاه طرح شد و یکی از سلاح های سیاسی ـ فرهنگی رژیم اسلامی علیه مخالفان خود است.

در میان اینان کارشناسانی با یک تکنولوژی در رده ای بالا، گفته می شود پنجمین در جهان، هستند که در صنایعِ نظامی، نفت، تأسیسات اتمی رژیم کارشان ارسال پارازیت، جاسوسی و تخریب رقبای خارجی است ولی بحث این مقاله نیست بلکه حضور اوباشِ این ارتش در شبکه هایِ اجتماعی مورد نظر است که برای برای دفاع از بقاِ رژیم اسلامی با هر رنگ و ترفندی و هاک کردن حساب ها, سایت ها و کاربران در شبکه هایِ اجتماعی مانند تویتر و فیسبوک فعالند.

این جهاد گران سایبری ممکن است در فیسبوک با نامی پارسی، عکسی برازنده، ادابیاتی چپ، ملی، سکولار،...وحتی ژست اپوزیسیون ظاهر شوند. هدف نهائی این ارتش مزدور فریب ایراینان مردد، پیشنهاد مزدوری، تخریب و نفاق در میان گرایشات مختلف اپوزیسیون است. انان بهر دری میزنند٬ زمین را به آسمان می دوزند تا تنها راه معقول را در حفظ و بقاِ رژیم اسلامی القا کنند. آنان با گزافه گوئی به شما قول اصلاح رژیم میدهند و دشمن را آنسوی مرزها معرفی میکنند که گویا در کمین است تا در صورت سقوطِ رژیم کشور را تیکه پاره کند.

ممکن است عوامفریبانه، با سیاه بازی، فرار به جلو و سالوسی یک مقصر انتقادی سطحی به مسؤلان رژیم کنند. ممکن است برای جلب اعتمادِ مردم در بند به چهره های سوخته نظام یا مهره هایِ بسیار بد نامی مانند سرداران سپاه، شکنجه گران، اختلاس گران، چماق کشان و اسید پاشان رژیم انتقاد کنند و یا با بازداشت های فعالان سیاسی همدردی کنند، کمی هم به رشد تورم یا فساد...هم اشاره ای کنند ولی خط قرمز آنان نظام و اسلام است که هیچ انتقادی به این دو نمیشود. ولی هدف اصلی آنان حمله به اپوزیسیون بر انداز و تخریب شخصیت فعالان آن است.

ممکن است برای جلب اعتمادِ مردم در بند به چهره هایِ سوختهِ نظام یا مهره هایِ بسیار بد نامی مانند سردارانِ سپاه، شکنجه گران، اختلاس گران و اسید پاشان رژیم انتقاد کنند و یا با بازداشت هایِ فعالانِ سیاسی همدردی کنند، به رشدِ تورم یا فساد...هم اشاره ای کنند ولی خطِ قرمز آنان نظام و اسلام است که هیچ انتقادی به این دو نمیشود.

جهاد گران سایبری در فیسبوک، تویترو اسکایپ تا کنون حساب‌های کاربری ایرانیانِ اپوزیسیون را هاک کرده و یا آنان را پیوسته مورد تهدید و افترا قرار داده اند. ارتش سایبری رژیم اسلامی با ارتش های ساببری کره شمالی و سوریه همکاری می کنند.

همه جهاد گران سایبری مسلمان نیستند بلکه همچنان از میانِ ایرانیان خود فروش در داخل و خارج بسیج می شوند. همکارانی نیز در میان آنان با یک بینش توده ای ـ اسلامی پیدا میشوند که به دلائل ایدئولوژی از انقلابِ ۱۳۵۷ در جبههِ رژیم اسلامی بوده اند. برخی نیز فارغ التحصیلان رشته هایِ مناسب هستند که دوران خدمتِ وظیفه را سپری و گاهی هم در پایان سربازی استخدام می شوند. وظیفه "رسمی" آنان مبارزه با هجوم فرهنگِ "مبتذل" و غیر اسلامی و هم چنین دفاع از منافعِ ملی است که در عمل در جهت فیلترینگ سایت ها و یا هاک کاربران منتهی میشود. نتیجه آن تخریب و فیلتر شدن بیش از ده میلیون سایت اینترنتی، شناسائی و دستگیری بلاگ نویسان، هاک کرد سیستماتیک کاربران خاطی و حمایتِ تبلیغاتی وسیع ولی متنوع از بقاِ رژیم اسلامی است.

ارتش سایبری گاهی در راستای تضادهای و دعوا های جناح های رژیم هشداری به سایت ها و رسانه های اصلاح طلبان حکومتی مانند رادیو زمانه، بی بی سی، سایت جرس، صدای امریکا ... میدهد و آنان را هاک یا توسط پارازیت ضعیف میکنند. ولی "جهاد الکترونیکی" ارتش سایبری علیه مخالفان کلیت نظام و دشمنان اسلام است و این خط همیشگی قرمز آنان است.

ارتش سایبری در خارج از میان چند دسته ایرانی تشکیل می شود:
ـ خود فروشانی که از تخریب شخصیت دیگران ارضا میشوند و خوشحالند که کارشان توهین و افترا به دیگرن است.
ـ ایرانیانی که توان ندارند زبان و فرهنگ غرب را فرا گیرند لذا عقده و نفرت از غرب آنان را به جبهه "ضد غربی" رژیم اسلامی میکشاند.
ـ برخی از جبهه ضد امپریالیستی که در نهایت ترجیح میدهند از رژیم " ضد امپریالیستی" اسلامی در ایران و منطقه حمایت کنند.

تنها راه شناسائیِ اوباش جهاد گرانِ سایبری مطالبِ متضاد و پرت و پلایِ آنان است.همچنان اشتباهات در ویرایش مطالبی است که شفاهاً یا خلاصه به آنان ابلاغ می شوند و این مزدوران بی سواد مرتکب اشتباه می شوند. میتوان تصور کرد که ارتش سایبری به صورت تیمی با رئوسی مشخص که توسط سرپرست تیم دیکته میشود کار میکنند ولی از آنجا که فهم و منطق پائینِ این اوباشِ سایبری نازل است از چنین اشتبا های مبرا نیستند و بدین گونه خود را لو میدهند.

منبع: سایت جنبش سکولار دموکراسی ایران




Friday, January 23, 2015

از جمله برنامه های نمایشی جمهوری اسلامی جهت عوام فریبی
تصاویر تحویل داوطلبانه ماهواره در شیراز! 1بهمن-93



معلوم نیست چرا پس از دار زدن های زنجیره ای در ملأ عام این گزارش بازتاب داده شده است؟ مگر چه اتفاقی افتاده که موجب معجزه تحویل دادن بشقاب های ماهواره به پایگاه بسیج شده است؟
چون جالب است که به جای اینکه نیروی انتظامی از دیوار خانه ها بالا بروند و از بالای بام بشقاب های ماهواره ای پایین بکشند ونابود کنند گزارش شده که بطور داوطلبانه 6000 ماهواره در شیراز تحویل داده شد.
چون برروی بشقاب های ماهواره ها نوشته شده است " امروز سلطه گران در همه جای دنیا در فکر سلطه فرهنگی اند که یک نمونه اش ماهواره است " یا اینکه " بی غیرتی " " ماهواره خیانت ، دشمن خانوادگی " ، "جنگ نرم ، تزویر ، گنداب ساز " "تهاجم خاموش ، فساد وبی بند وباری ، مین های زندگی " و " امحاء 6 هزار ماهواره ، احیای 6 هزار خانواده و تحکیم شرافت است "
البته گفته نشده است اگر ماهواره دارای اینهمه مضرات و فساد است ، برای چه شبکه ی صدا و سیما تلاش می کند به زبان عربی و ... برنامه ی های برون مرزی پخش کند؟؟
یا اینکه چرا همه دست اندرکاران رژیم و لایت فقیه خودشان توی خانه های شان از بشقاب های ماهواره ای استفاده می کنند؟
یاا ینکه مگر فراموش شده که در شیراز برای نابود کردن بشقاب های ماهواره ای و سی دی ها از تانک ارتشی توی خیابان استفاده شد؟
مهمتر اینکه شیراز چقدر جمعیت دارد و چه تعداد بشقاب های ماهواره ای بربام های خانه های این شهر وجود دارد که برای تبلیغات ادعا شده در آیین ویژه ای با عنوان «تحکیم شرافت» شش هزار دستگاه گیرنده ماهواره که به صورت داوطلبانه از مردم جمع آوری شده بود، در شهر شیراز منهدم شد.
در این آیین که عصر سه شنبه با حضور جمع کثیری از مردم شیراز برگزار شد شش هزار دستگاه ماهواره امحا شد. البته در تصاویر ضمیمه شده به جز آخوندی که تلفن همراه برگوش ودر حال قدم زدن است و چند تای دیگر خبری از حضور مردم نیست!
مسخره تر اینکه در ادامه ی گزارش افزوده شده این تجهیزات، داوطلبانه توسط مردم به پایگاه‌های مقاومت بسیج تحویل داده‌ شده بود. در عوض ستاد امر به معروف و نهی از منکر این استان در قبال این ماهواره‌ها دستگاه‌های دیجیتال به مردم تحویل می‌دهد تا پخش نماز جمعه .... به بینند.









Thursday, January 22, 2015

دیدار اوباما با خانواده کشیش عابدینی


باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده، چهارشنبه، با خانواده کشیش سعید عابدینی، شهروند ایرانی‌تبار آمریکا، دیدار کرد. آقای عابدینی بیش از دو سال است در زندان اوین تهران به‌سرمی‌برد.
نغمه عابدینی، همسر کشیش عابدینی، در صفحه فیس بوکش در مورد ملاقات با آقای اوباما نوشت: «رئیس جمهور آمریکا به جاکوب، پسرش گفت که سخت تلاش خواهد کرد که پدرش،تا هفدهم مارس که تولد وی است، به آمریکا برگردد.»
خانم عابدینی همچنین نوشت که پدر سعید عابدینی موفق به دیار با وی در زندان شده است.
پیشتر، شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز به نقل از مرکز قانون و عدالت آمریکا گزارش داده بود که دیدار آقای اوباما با نغمه عابدینی، همسر کشیش عابدینی روز چهارشنبه، اول بهمن و در جریان سفر رئیس جمهوری آمریکا به شهر بویزی، مرکز ایالت آیداهو انجام می‌شود.
این گزارش با اظهارات نغمه عابدینی، همسر کشیش عابدینی همراه است که می‌گوید: «در دو سال گذشته بارها تلاش کرده بودم که دیداری با رئیس جمهور داشته باشم یا حتی تماس تلفنی با او برقرار کنم، اما هیچ وقت موفق نشدم. حالا دعاهایم اجابت شده است. او به بویزی می‌آید و این معجزه است که می‌خواهد با ما دیدار کند.»
پیش از این خانم عابدینی از باراک اوباما خواسته بود که آمریکا در فرصت مذاکرات اتمی با ایران برای آزادی همسر او تلاش کند.
کشیش سعید عابدینی مهر ماه سال ۱۳۹۱ به اتهام «تشکیل کلیساهای خانگی به قصد برهم زدن امنیت عمومی» در تهران بازداشت و سپس محکوم به ۸ سال زندان شد.

آقای اوباما همچنین از حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، خواسته است که شرایط آزادی سعید عابدینی و امیر حکتی، دیگر شهروند آمریکایی را که به اتهام جاسوسی در ایران زندانی است، فراهم کند.در این مدت مقامات عالی آمریکا از جمله باراک اوباما و جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده خواستار آزادی او شده‌اند.

پیش از این وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالیانه خود با اشاره به حکم ۸ سال زندان سعید عابدینی آن را مصداق نقض حقوق بشر عنوان کرده بود.
 به گزارش خبرگزاری فرانسه سخنگوی کاخ سفيد، جاش ارنست، گفته است که آمريکا از بازداشت ناعادلانه شماری از شهروندانش در ايران نگران است.
گفتگوی کری و ظریف در مورد زندانیان آمریکایی در ایران
 به گزارش خبرگزاری فرانسه جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفيد، گفته است که آمريکا از بازداشت ناعادلانه شماری از شهروندانش در ايران نگران است. 
سخنگوی کاخ سفيد در ادامه سخنانش به ديدار جان کری، وزير خارجه آمريکا، با محمد جواد ظريف، همتای ايرانی اش، در ۱۰ روز گذشته اشاره کرده و گفته که در اين ملاقات ها درباره آزادی سه شهروند آمريکايی زندانی در ايران سعيد عابدينی، امير ميرزا حکمتی، و جيسون رضائيان صحبت شده است.
جاش ارنست اضافه کرده که موضوع آزادی اين افراد همچنان برای دولت آمريکا در الويت قرار دارد. امير ميرزا حکمتی، عضو پيشين نيروی دريايی آمريکا به اتهام جاسوسی و جيسون رضائيان، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست، به اتهامهای امنيتی، در ايران زندانی هستند. 
 منبع : رادیو فردا

Wednesday, January 21, 2015




به دلیل عدم تدبیر مسئولان دولتی ، امیدی به بهبود شرایط زنان خیابانی نیست 


خانه خورشيد تنها اميد ده‌ها زني‌ست كه بارها خودكشي ناموفق داشته‌اند، شب‌ها در پارك‌هاي سطح شهر سر مي‌كنند، در معرض انواع و اقسامي از وحشتناكترين آزارهاي جنسي قرار دارند، زناني كه بارها زندان رفته‌اند و خانه اول و آخر خود را «خانه خورشيد» مي‌دانند...! اكثر زنان اين مركز، شناسنامه ندارند؛ ازدواج مادران معتاد در جايي ثبت نشده؛ و شوهرانشان آن‌ها را با چند كودك قدونيم رها كرده‌اند!

«خانه خورشيد» مركزگذري ترك اعتياد زنان، جايي كه صد زن معتاد را با متادون سرپا نگه مي‌دارد، چارچوب اين خانه به روي زنان معتاد باز است... اما اين خانه قانون و مقررات دارد... مقرراتي كه با چاشني محبت همراه است...
مدیران خانه خورشید، می گویند به دلی نداشتن بودجه لازم و عدم همکاری مسئولان دولتی امید به بهبود شرایط زنان خیابانی را از دست داده اند و پس از هشت سال فعالیت این مرکز را ترک می کنند.
لیلا ارشد، از مدیران این مرکز می گوید: گاهی احساس ناخوشایندی که به ما دست می‌داد این بود که مسوولان از مرکز به‌عنوان ویترین و نمایش استفاده کردند اما حمایتی که باید می‌شد نشد. دی‌آی‌سی زنان، نیازهای خاص دارد، زن بچه‌ای دارد که شیرخشک می‌خواهد، لوازم مدرسه می‌خواهد و... اما هیچ‌کدام از نیازها در تعریف دی‌آی‌سی زنان گنجانده نشده است. یک‌زن برای به‌دست‌آوردن شیرخشک بچه‌، پاکت سیگار و یک پفک باید چه‌کار می‌کرد؟ اینها هیچ‌جا دیده نشده بود نه‌تنها زنان دیده نشدند بلکه موسسات زنان هم مورد کم‌لطفی قرار می‌گرفتند. وقتی طرح ماده١٦ برای معتادان متجاهر اجرا شد و معتادان برای بهبودی اجباری منتقل می‌شوند این زنان هم با وجود اینکه کارت را نشان می‌داند و می‌گفتند ما داریم متادون می‌گیریم اما به اردوگاه اجباری منتقل می‌شدند. این اواخر ما بسیار موارد اوردوز را می‌دیدیم و به این خاطر که اینها به اجبار می‌رفتند و آنجا کار درمانی صورت نمی‌گرفت و صرفا نگهداری بود و وقتی برمی‌گشتند با ولع مصرف بازمی‌گشتند و این فرآیند منجر به اوردوز می‌شد.
سرور منشی زاده، از مدیران این مرکز می گوید: ماده١٦ خیلی به ما صدمه زد. یک‌روز آمدند ٣٠نفر از بچه‌های ما را گرفتند و بردند و ٣٠‌روز از بچه‌هایی که متادون دریافت می‌کردند بی‌خبر بودیم که در حال بهبودی بودند. حتی اجازه ندادند ما برویم و ببینیمشان. یک‌روز اینها پنجره‌ها را شکستند و فرار کردند. سه‌شنبه‌شبی فرار کردند و تا شنبه مصرف کرده بودند و همه به‌هم‌ریخته شنبه پیش ما آمدند. نتیجه آن‌همه زحمت و پایداری روی درمان، حرفه‌آموزی‌شان و کارکردن در کارگاه از دست رفت. اینها چون از خانه بیرون آمده‌اند و سال‌هاست کسی با اینها هیچ ارتباطی ندارد، چون کپی از مدارک شناسایی‌شان ندارند، هیچ اسناد هویتی ندارند و نمی‌توانند هویت‌شان را ثابت کنند. ما خیلی مراجعه کردیم به نهادهای مختلف، اما به جایی نرسیدیم.
توضیح: کمبود بودجه برای این سازمانهای مردم نهاد در ایران در حالی است که در بودجه ی سال 94 اعتبار نهادهای نظامی نزدیک به ۳۲ درصد افزایش یافته است و بیشترین میزان افزایش بودجه در میان نهادهای نظامی هم به سپاه پاسداران تعلق دارد. 
دو میلیارد و ۶۵۲ میلیون تومان اعتبار به منظور اعزام ۲۲۰۰مبلغ مذهبی و یک میلیارد و ۹۵۲میلیون تومان هم به منظور آموزش ۱۵۰۰ روحانی در نظر گرفته شده است. همچنین ۶۰۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعتبار هم به توانمندسازی طلاب رزمی و تبلیغی اختصاص یافته است.







Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page