Monday, January 5, 2015




جمعی از زنان آزادیخواه ایران: ما همان نسل سوخته ایم، بیایید 
زمینی بسازیم که نونهالانمان در آن بتوانند درختی تنومند 
شوند!


با درود به همه هم میهنان در سراسر ایران ودرهر جای دیگر دنیا 


ما گروهی از زنان ایران هستیم که تصمیم گرفته ایم در روز ۸ مارس ۲۰۱۵ برابر با ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ که روز جهانی زن میباشد، به خیابان ها و کوچه های ایران بیاییم و همگی در کنار هم روسری ها را از سر برداریم و با این کار به قانون حجاب اجباری، قانون امر به معروف و نهی از منکر و وجود گشت های ارشاد در خیابان های ایران اعتراض نماییم. 
ما همان زنانی هستیم که هر روز در خیابان های کشورمان مورد آزار و اذیت و همچنین توهین و بی احترامی قرار میگیریم صرفآ به دلیل پوششمان!
ما ۳۶ سال این وضعیت درد آور را تحمل کرده ایم به امید بهبود قوانین و بهتر شدن وضعیت خودمان در کشورخودمان.

اما اکنون با تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر وضعیت ما حتما بدتر میشود و ما میدانیم که این مزاحمت ها به شکل غیر قابل کنترل و لجام گسیخته ای در خواهد آمد 
ما در این ۳۶ سال هرگز در خیابان های کشورمان احساس امنیت نداشه ایم و همیشه از دست پلیس کشورمان گریخته ایم به جای آنکه به پلیس پناه ببریم.
ما معتقدیم که ما به عنوان انسانهای بالغ و عاقل که حدود %۵۰ جمعیت کشور را تشکیل میدهیم, کاملا میدانیم که چه باید به عنوان پوشش بر تن کنیم و نیازی نمی بینیم که دولت سالانه میلیارد ها تومان هزینه کند که این را به ما بیاموزد.
ما به حقوق هر انسانی در انتخاب آزاد پوشش خود احترام میگذاریم و میخواهیم که دولت به این حق ساده ما احترام بگذارد.

به همین منظور ما خواهان
لغو قانون اجباری حجاب 
لغو قانون امر به معروف و نهی از منکر 
وجمع شدن گشت های ارشاد در سراسر کشورمان هستیم.

برخورد نادرست و غیر علمی در خیابان ها و کوچه ها وجای جای دیگر این سرزمین با جوانان این سرزمین که با ارزشترین سرمایه این کشور هستند به دلیل پوشش و ظاهر آنها، نسلی سرگردان را بوجود آورده، که دارای کمبود های فراوان است. نسلی دارای مشکلات هویتی که قادر نیست در دنیای مدرن امروز با جوانان دیگر کشورها در عرصه های متفاوت رقابت کند. نسلی پر از مواد مخدر که قادر به اداره کردن خودش هم نمیباشد. وجود گشت های ارشاد در خیابانهای ما وبرخورد آنها با جوانان ما در تضاد کامل با دانش مدرن آموزش و پرورش و همیطور در تضاد کامل با علم روانشناسی و جامعه شناسی می باشد و به همین دلیل وجود این گشتها در خیابان های ما خود نوعی ناهنجاری میباشد
ما خواهان حقی بسیار ساده و اولیه هستیم. میخواهیم پوششمان را خودمان انتخاب کنیم. 
ما میخواهیم ایرانی داشته باشیم که در آن‌ هیچ زن و دختری به خاطر پوشش خود مورد توهین، و آزار و اذیت قرار نگیرد و بر پیشانی هیچ جوانی به این دلیل مهر مجرمیت نخورد و ضربات شلاق بر بدن جوان و زیبای آنان فرود نیاید, و آن‌ همه زیبائی را به زشتی، عقده و ناهنجاری تبدیل نکند، و روح جوان و سرکش آنها را در هم نکوبد . ما میخواهیم امنیت و آرامش به خیابانهای کشورمان برگردد و نیروهای گشت ها برای همیشه از خیابانها برچیده شوند و سرمایه ای که از این طریق صرفه جوئی میشود صرف بهبود آموزش و پرورش کشور شود. 
ما از تمام گروه ها چه داخل کشور چه خارج از کشور، تمام سازمان ها، نهاد ها، بنیاد ها، فعالین مدنی، هنرمندان، ورزشکاران، بزرگان، دانشمندان و سرشناشان سرزمینمان درخواست همراهی داریم.
مهم نیست که کسانی که این فراخوان و بیانیه را نوشته اند افراد سرشناسی نیستند، مهم این است که این درد مشترک ماست وهمه ما میخواهیم ان را درمان کنیم.
ما مشهور و سرشناس نیستیم. ما همان مردم هستیم .
بیایید با هم ما شویم.
ما همان نسل سوخته ایم، بیایید زمینی بسازیم که نونهالانمان در آن بتوانند درختی تنومند شوند.

ما از دولت و سایر مسولین کشورمیخواهیم اجازه دهند، به عنوان اولین قدم, ما در این روز خاص آزاد باشیم و کسی مزاحم ما نشود. بگذارید هر زنی با عقل، سلیقه و تفکر خود پوشش خود را انتخاب کند.

به یاد داشته باشید که گیسوی زنان، همیشه در فرهنگ و ادبیات ما، طی هزاران سال نشانه زیبائی بوده است. در ادبیات ما صد ها بیت شعر در وصف گیسوی زنان این سرزمین وجود دارد. بر سر زنانی که با این فرهنگ بزرگ شده اند و نفس کشیده اند نمیتوان به زور روسری و چادر کرد. دختران، همسران و مادران شما هم از این قائده مستثنا نیستند. نمونه اش را دردختران و نوادگان سران انقلاب ۵۷ می بینیم. بیایید از زاویه دیگری بنگرید. کوچه و خیابان های کشورمان حتما بدون خشونت روزانه و مستمر زیباتر خواهد بود.

جمعی از زنان آزادیخواه ایران

*عکس‌ها تزئینی است

روحانیون طرفدار خمینی قبل از انقلاب با فریبکاری نه تنها حرفی‌ از حجاب اجباری نمی‌‌زدند، بلکه وعده از آزاد بودن مردم میدادند. 

از شما دعوت می‌کنیم به ویدیویی افشاگرانه در ارتباط با چگونگی‌ اجباری شدن حجاب توسط روحانیون طرفدار خمینی و مقاومت‌های شجاعانه زنان آزادیخواه در روز جهانی‌ زن سال ۵۷، در لینک زیر مشاهده بفرمایید.



اگر در دهه‌های آینده نسل فرزندان ما در وب گردی‌هایشان اتفاقی این عکسها را ببینند نمی دانم می خندند یا با چشمهای گرد شده از تعجب به فکر فرو می روند که نسل والدین ما در قرن ۲۱ اسیر چه حکومت و قوانین عصر حجری بودند یا اصلا راه دور نرویم همین حالا اگر این عکسها را به یک دختر اروپایی نشان بدهیم حتما عکس العمل آیندگان ما را خواهد داشت چراکه او هرگز بابت شکل لباس پوشیدنش و رنگ لباسهایش و حتی طرز زندگیش مورد بازخواست و توهین و تحقیر قرار نگرفته است و این حق را جزء بدیعیترین حقوقش بشمار می آورده مثل حق نفس کشیدن!

اما ما جوانها و زنهای این نسل معنی این عکسها را خوب می دانیم و حداقل یکبار هم شده چوب این کنترل پایه ای‌ترین حقوقمان به تنمان خورده و طعم تلخ تحقیر و تبعیض را چشیده ایم و برای هر یک سانت عقب رفتن روسری‌ها و رنگی شدن لباسها جنگیدیم و ما زنان برای بدست آوردن حقوق و اثبات توانایی هایمان، برای آدم به حساب آمدن،برای جدی تلقی شدن اندیشه‌ها و انتخابهایمان هزینه‌ها دادیم!

و دقیقا همین تعرض و کوتاه نیامدن ما زنان و جوانان است که باعث شده حکومت به این زبونی بیافتد چراکه این حکومت هرچه از دستش برآمده در این سی واندی سال انجام داده از اسیدپاشی و با پونز حجاب بر سر زنان کردن تا طرح‌های رنگارنگ حجاب و عفاف یک روز فرهنگی و روز دیگر با اعمال زور،یک روز تشویق و رشوه برای حجاب و روز دیگر جریمه و ونهای سر چهارراه!

می بینید هر چه توانسته و به عقل کپک زده‌اش رسیده، کرده اما نتیجه‌اش فقط اعترافهای هرساله‌اش به شکستهای طرح‌هایش بوده و هست! و امسال، زنان ساپورت پوش دیگر تمام هست و نیستش را به باد داد! برای همین است به چنین اعمال احمقانه و مضحکی دست می زند مجرم کردن زنان برای حجاب و عکسهایی شبیه مجرمین گرفتن از زنهای بدحجاب و حتی بی‌حجاب با این عناوین: مانتو کوتاه، مانتو رنگی، نپوشیدن جوراب،لاک ناخن پا،عقب بودن روسری، باز بودن جلو مانتو و…

براستی که این مضحکه نشان شکست و زبونی رژیم است و اعتراف به اینکه از پس ما زنان و جوانان برنیامدند!

باید بساط این رژیم ضدزن و ضدجوان را جارو کرد …


منبع : سپیده دم 




0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page