Saturday, February 28, 2015

اکنون ۶۲ زن به عنوان زندانی عقیدتی و سیاسی در زندان‌های جمهوری اسلامی به سر می‌برند.



به شما می گویند که کاری پیش آمده و یا بالاخره مجوز دیدن فرزندتان صادر شده و می‌توانید برای دیدن فرزندتان به فلان شعبه از فلان زندان مراجعه کنید. همان جا دستگیر می‌شوید.
اکنون ۶۲ زن به عنوان زندانی عقیدتی و سیاسی در زندان‌های جمهوری اسلامی به سر می‌برند. بیشتر آنان بهایی‌اند. هیچ کدام آنان به غیر از عقایدشان و دینی که به ارث برده‌اند، جرمی مرتکب نشده‌اند. روند دادرسی عادلانه در مورد آنان وجود نداشته است. بسیاری از آنان با توسل به دروغ بازداشت شده‌اند.
آنان را که شجاعانه تاب آورده‌اند، بشناسید. لینک زیر فهرستی از آنان را به همراه توضیحی کوتاه، در آستانه روز جهانی زن به شما معرفی می‌کند:




محمد نوری زاد که جهت جلب اعتماد مردم «آخوند‌های شیعه» را مورد حمله قرار میدهد و در مصاحبه با صدای آمریکا می‌گوید «آخوند‌ها مانند بختک بر سر این کشور خیمه زدند» ... اما ناگهان در صفحه فیسبوک خود از «سید محمد خاتمی» دفاع می‌کند و می‌گوید «تا میتوانیم به هر بهانه تصاویر خاتمی را دست به دست کنیم»
و احتمالا چنین حمایت مشمئز کننده کننده ای از این «آخوند‌ شیعه»، که سالها در کنار «خمینی و خلخالی» شریک جرم جنایت‌های آنان بوده، را اینطور توجیه خواهد نمود که قصدش دفاع از «حق آزادی بیان» است ...
اما این در حالیست آنگاه که در همان بازه زمانی‌ مردم مناطق غربی کشور زیر خروار‌ها خاک در حال خفگی بودند و چندین نفر هم جان خود را از دست دادند، جناب آقای محمد نوریزاد و دیگر یارانش (پیامبری با شال سفید، هنرمندان با شال سبز، مبارزان با شال بنفش، ... ) همگی‌ در این شرایط بحرانی سکوت اختیار کرده و سخنی در حمایت از هموطنان خود نگفتند و ننوشتند!
آیا آنها همگی‌ به توصیه سید همیشه خندان عمل کردند و نگران افزایش مطالبات، خرج شدن از کیسه دولت و تحت فشار قرار گرفتن نظام بودند؟

منبع : سپیده دم 


Friday, February 27, 2015

علی یونسی، دستیار ویژه حسن روحانی در امور اقوام و اقلیت های دینی در گفتگویی با خبرگزاری دانشجویی ایسنا در روز ۷ اسفند ماه گفت که در زندان ها و محاکم قضایی ایران نقض حقوق بشر صورت می گیرد. او همچنین پس از یک دهه از مرگ زهرا کاظمی، خبرنگار ایرانی- کانادایی تبار گفته است مدارکی وجود دارد که نشان می دهد عاملان مرگ او چه کسانی بوده اند.
علی یونسی در این گفتگو گفت:‌«هم اکنون بسیاری از موارد نقض حقوق بشر در زندان ها و محاکم و در خیلی جاها صورت می گیرد که نفوذ عناصر افراطی و تندرو دیده می شود و جمهوری اسلامی باید بتواند از دست اینها خلاص شود.»
آقای یونسی در ادامه پیشنهاد داده که افراد تندرو بهتر است در مجلس باشند تا اینکه در کار قضاوت دخالت کنند: «و من بهترین جا را برای گروه های تندرو مجلس می دانم. این افراد در مجلس حرف بزنند اما در مراکز قدرت که حقوق مردم را نقض می کنند نباشند.»
در حالی دستیار رییس جمهور وقت ایران از نقض حقوق بشر در زندان ها و محاکم قضایی ایران می گوید که رییس قوه قضاییه و رییس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه مکررا با رد گزارش های احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران، نقض حقوق بشر را رد کرده و محاکمات را عادلانه و بر اساس اجرای قانون اسلامی دانسته اند.
علی یونسی در بخش دیگری از صحبت هایش به وجود مدارکی که قاتلان زهرا کاظمی، خبرنگار ایرانی- کانادایی تبار را مشخص می کند، اشاره کرد و گفت: «هم اکنون چند سال است که با دولت کانادا مشکل پیدا کردیم و در مورد حادثه ای که در خصوص زهرا کاظمی اتفاق افتاد تمامی مدارک مبنی بر اینکه چه کسانی این کار را کرده اند وجود دارد.»
علی یونسی همچنین در مورد قاتلان زهرا کاظمی گفت: «اگرچه خدا از جای دیگر آنها را مجازات کرده و تنبیه شدند و عدالت خدا درباره بعضی از این متهمین اجرا شد اما بالاخره در آنجا یک اراده شخصی صورت گرفت که جمهوری اسلامی هنوز در حال پرداخت هزینه است.»
با این حال آقای یونسی هیچ توضیحی نداده که منظورش از «یک اراده شخصی» کیست و نامی نیز از کسانیکه باعث مرگ زهرا کاظمی شدند نبرده است.
زهرا کاظمی، ۵۴ ساله در تیرماه ۱۳۸۲ در زمان عکاسی از محوطه بیرونی زندان اوین بازداشت شد و پس از چند روز بازجویی فوت کرد.  گزارش پزشک قانونی ایران، علت مرگ خانم کاظمی را «برخورد جسم سخت با سر» در زندان اوین عنوان کرده بود. جسد این خبرنگار به دلایل نامشخص بلافاصله پس از مرگ دفن شد و امکان کالبد شکافی را نیافت.
به دنبال شکایت خانواده و علامت های سوال برای مرگ مشکوک خانم کاظمی در زندان در حین بازجویی، کمیته ویژه ای از سوی مجلس شورای اسلامی برای بررسی علت مرگ او تشکیل شد. این کمیته در گزارش نهایی خود سعید مرتضوی، دادستان وقت را به عنوان متهم ردیف اول پرونده مرگ خانم کاظمی معرفی کرد.  از آن تاریخ تاکنون هیچگاه آقای مرتضوی تحت پیگیرد قانونی در این مورد قرار نگرفته است.
اکنون پس از یک دهه از مرگ این خبرنگار یکی از مشاوران رئیس جمهور ایران از وجود مدارکی که قاتلان زهرا کاظمی را شناسایی می کند گفته است.

منبع : کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران




او گفته علیرغم وضعیت بد جسمی، تا تحقق خواسته هایش و انتقال به زندان اوین، به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد. 
پدر و وکیل او در مصاحبه با “روز” وضعیت جسمی او را نگران کننده توصیف می‌کنند.
بیش از ۱۱۶ فعال مدنی، خانواده‌های زندانیان سیاسی و خانواده‌های جانباختگان اعتراضات بعد از انتخابات جنجال برانگیز ۸۸ هم با امضای نامه‌ای هشدار داده‌اند که هر لحظه بیم آن می‌رود که فاجعه‌ای جبران نشدنی روی دهد و آتنا به کما برود.
تقی فرقدانی، پدر آتنا فرقدانی در مصاحبه با “روز” می‌گوید: امروز به ما زنگ زد و گفت همچنان در اعتصاب غذا است.
او هم با من، هم با مادرش حرف زد. گفتیم این گونه خودت صدمه می‌بینی و حالت خوب نیست.
گفتیم برایت خطرناک است، اعتصابت را بشکن اما گفت تا وقتی به خواسته‌هایم توجهی نشده و به زندان اوین منتقل نشوم، اعتصابم را نمی‌شکنم.
بعد هم به ما گفت دیگر به ملاقات من نیایید.
او می‌افزاید: حالش خوب نیست من هم ۱۵ – ۱۶ روز چیزی نخورم و اعتصاب غذا باشم حالم خراب می شود.
امروز هم رفتم پیش قاضی صلواتی، تازه آمده ام ولی هنوز هیچ چیزی معلوم نیست. فقط گفت باشد در فکرش هستم.
اما اینکه چه تصمیمی بگیرند و چه اتفاقی می افتد نمی دانم. پدر آتنا فرقدانی می گوید: هنوز هیچ چیزی معلوم نیست، فردا ما باز می رویم زندان قرچک ورامین، شاید بتوانیم آتنا را ببینیم.
من فقط امیدوارم بیاید، ملاقات هرچند به ما گفته نیایید اما امیدوارم بیاید و با او حرف بزنیم.

آتنا خواسته زیادی ندارد، می خواهد به اوین منتقل شود


منبع : سپهر آزادی 




به گزارش دیده بان کارگران ایران خواسته معلمین در این تجمع بزرگ صنفی حداقل دستمز مساوی با خط فقر آن هم دست کم قرار دادن حقوق معادل ۲میلیون چهارصد هزار تومان در ماه و برخورداری از بیمه کارآمد می باشد

دیده بان کارگران ایران در گفتگو با یکی از فعالین صنفی معلمی که نخواست نامش فاش شود همچنین خواسته این تجمعات را رفع تبعیض با سایر کارکنان دولت عنوان کرد
طی این فراخوان معلمین استان‌های تهران و البرز در ساعت ۱۴ مقابل مجلس حضور خواهند یافت و معلمین مراکز استان‌های دیگر ساعت ۹ صبح مقابل اداره کل آموزش و پرورش استانها و همچنین معلمین در شهرستانها ساعت ۹ صبح مقابل اداره آموزش و پرورش شهرستانهای خود تجمع خواهند کرد
طی این فراخوان اعلام شده است معلمین در روز ۱۰ اسفند سرکلاس‌ها حضور نخواهند یافت
پیشتر کانون صنفی معلمان مسئولیت این تظاهرات را برعهده گرفته بود و طی ارسال نامه‌ای تقاضایی برگزاری تجمع مسالمت آمیز را از وزرات کشور کرده است
دیده بان کارگران ایران در گفتگویی که با فعال صنفی معلمان داشت، اعلام می دارد همچنان با تقاضای این تجمع موافقی صورت نگرفته است
همواره وزارت کشور و نیروی انتظامی مانع تجمعات صنفی کارگران و معلمین در سالهای گذشته بوده است اما این فعالین صنفی با اعلام مطالبات خود خواهان احقاق حقوق حقه خود هستند
محمود باقری و رسول بداقی از جمله فعالین صنفی معلمان هستند که پیشتر به دلیل اعتراضات خود در زندان به سر می برند






حسن روحانی، شامگاه پنجشنبه هفت اسفند، در پاسخ به سئوالی درباره نقش آمريکايی‌ها در پرونده هسته‌ای ايران گفت: «البته اين مشکلات را آمريکايی‌ها بوجود آوردند و اگر آنها نبودند ايران قطعا در پايان سال ۲۰۰۴ با سه کشور اروپايی به توافق می‌رسيد.»
حال باید دید سخنان اخیر روحانی چه ارتباطی‌ با رسوایی اخیر جک استراو دارد.
آیا سخنان جک استراو مقابل دوربین مخفی‌ را شنیده اید که می‌گوید: اگر بخواهم درباره موضوعی سخنرانی کنم، روزی ۵۰۰۰ پوند می گیرم!
وزیر امور خارجه پیشین بریتانیا در ازای دریافت سالانه ۶۰ هزار پوند مقررات اتحادیه اروپا را به نفع یک شرکت فروش کالا تغییر داد!
لطفا این ویدیو را حتما تا انتها ببینید:

منبع : سپیده دم 


آيت الله خمینی: آنهایی که می گویند اسلام 

نباید آدم کشی کند، آدم های نفهمی هستند 

که معنی اسلام را نفهمیده اند.



و بر اساس این آیه قرآن تجاوز به زنان پس از کشتن شوهرانشان حلا‌ل است:


وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاء إِلاَّ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ كِتَابَ اللّهِ عَلَيْكُمْ وَأُحِلَّ لَكُم مَّا وَرَاء ذَلِكُمْ أَن تَبْتَغُواْ بِأَمْوَالِكُم مُّحْصِنِينَ غَيْرَ مُسَافِحِينَ فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً وَلاَ جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا تَرَاضَيْتُم بِهِ مِن بَعْدِ الْفَرِيضَةِ إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا (نساء/۲۴)
و زنان شوهردار (بر شما حرام است؛) مگر آنهائی كه مالك (آنها در جنگ) شدهايد، اينها احكامي است كه الله بر شما مقرر داشته و زنان ديگر غير از اينها (زنانی که در جنگ به غنیمت گرفته اید) در صورتی برای شما حلال است كه با اموال خود آنها را اختيار كنيد در حالي كه پاكدامن باشيد و از زنا خودداري نماييد, پس هنگامیکه از آنها بهره بردید واجب است که مزد آنها را بپردازيد و گناهي بر شما نيست نسبت به آنچه با يكديگر توافق كردهايد بعد از تعيين مهر، الله دانا و حكيم است.
----------------------------------
آيت الله خمینی که چکهایی متنوع ۱۵۰ میلیون دلاری از طرف جیمی کارتر دریافت میکرد، سالها پیش در آذر ۱۳۶۳ به مناسبت سالروز تولد پیامبر اسلام گفته بود: آنهایی که می گویند اسلام نباید آدم کشی بکند آدمهای نفهمی هستند که معنی اسلام را نفهمیده اند.
پیغمبر برای همین می آید که جنگ کند و آدم بکشد. قرآن هم میگوید بکشید، بزنید، حبس کنید.
یوم الله روزی است که خداوند تبارک و تعالی برای تنبیه ملت‌ها یک زلزله‌ای را وارد میکند، یک سیلی را وارد می کند، یک طوفانی را وارد می کند، به مردم شلاق می زند که آدم بشوید. یوم الله روزی است که امیرالمومنین سلام الله علیه شمشیر می کشد و ۷۰۰ نفر از خوارج را یکی بعد از دیگری گردن می زند.
سخنرانی به مناسبت سالروز تولد پیامبر اسلام، آذر ۱۳۶۳ ـ کتاب کوثر/ دفتر نشر آثار
منتظری: انقلاب با کمک کارتر پیروز شد

منبع : سپیده دم 



Thursday, February 26, 2015




سردار بهشتی سه روز پس از کشته‌شدن فرزندش توسط ماموران حکومتی، دچار عارضه سکته مغزی شد و مدتی در بیمارستان بستری بود. سحر بهشتی، خواهر ستار بهشتی پرستاری از پدر و مادر را هم‌زمان انجام می‌داد.

سردار بهشتی مدتی پیش دوباره سکته کرد و امروز ساعت ۸ صبح درگذشت.









کاری از بهنام محمدی - ویژه شهروندیار
.............


سال هاست که برای زندانیان سیاسی و مدنی ، عقیدتی و ... بر اساس پروژه ها و برنامه هایی که، اتاق های فکر پشت پرده ی دستگاه قضایی تصمیم می گیرند داشته باشند، اعتراف هایی برای هر زندانی ساخته و نوشته می شود و با روش های مختلفی و تحت شکنجه های شدید، زندانی کردن در سلول انفرادی، تهدید ، محرومیت از حقوق اولیه و ...آن اعترافات را به زندانیان القا کرده و به عنوان اعترافات خود زندانیان، ضبط و در پرونده قید نموده و قضات هم بر همین اساس به صدور حکم می پردازند. هم اکنون کسانی چون آرش صادقی، آتنا دائمی، مجید مقدم و بسیاری دیگر تحت بازجویی شدید در زندان های انفرادی و پروژه ی اعتراف سازی هستند. آیا این روش ها تاثیری در اراده و باور زندانیان خواهد گذاشت؟ این اعترافاتِ ساختگی و حکم های نوشته شده بر همین اساس، برای ارضاء و رضایت چه کسی/کسانی تهیه و اجرا می شوند؟ افکار عمومی ایران چه تفکری درباره ی این اعترافات ، زندانیان ، اعتراف سازان (نهاد هایی چون سپاه و اطلاعات) و دستگاه قضایی دارند؟






Wednesday, February 25, 2015



اهداف گام به گام بازجویان از شکنجه سفید چیست؟ بی شک دانش هر چه بیشتر ما در مورد این روش غیر انسانی می تواند کمکی باشد برای قربانیان شکنجه سفید. روی اولین عکس کلیک کنید و عکسها رو با شماره پیگیری کنید.
این آلبوم از محصول اموزشی " سلول انفرادی را چگونه آسانتر تحمل کنیم" گرفته شده است شما می توانید متن کامل این محصول آموزشی شهروندیار را در ادرس زیر ببینید:



زمان زیادی از اجرای مراسم جشنواره فیلم و موسیقی موسوم به فجر نمی گذرد که حضور زنان بالباس های رنگین وشادو مد بس چشم گیر بود . طوریکه نیروی انتظامی برای هشدار رعایت حجاب جلوی درب ورودی برج میلاد مستقر شد . از سوی دیگر همین 2 روز پیش بود که گزارش شد لباس رنگین بپوشید تا شاد باشید .
اما اکنون گزارش شده است بانوان نیروی انتظامی در تهران طی اقدامی به منظور تقدیر و تکریم از حجاب برتر در خیابان های شهر به زنان چادری گل اهدا کردند. ناگفته نماند که اجرای این طرح به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب بوده است که نیروی انتظامی به بانوان محجبه با حجاب چادر یک شاخه گل اهداء کردند.
اما مگر گفته نمی شود در پذیرش دین اکراهی نیست؟ مگر شعار روسری یا تو سری و حجاب اجباری و چادر سیاه حجاب برتر جزو مشتقات دین ابزاری شده نیست که در خدمت حاکمان دین فروش و حفظ قدرت وانباشت ثروت و توجیه پیشبرد سیاست سرکوب و زندان وشکنجه واعدام و سنگسار و جنگ افروزی وتبعیض ونابرابری و سانسور است؟
پس تکلیف آزادی پوشش چه می شود؟ چراپوشش حجاب اجباری در مورد آقایان رعایت نمی شود؟ چه فرقی بین زن ومرد است؟ این تبعیض آشکار ناشی از چیست؟
چرا نیروی انتظامی اگرخیلی نگران عدم اجرای حجاب زنان و دختران است، اقدام برای جمع آوری زنان تن فروشان خیابانی نمی کند که در بین شان زنان شوهر دار وجوددارد که بدلیل فقر وبیکاری و اعتیاد مجبور به تن فروشی شده اند؟
چرا نیروی انتظامی به فکر دختران وپسران دانش آموزان محروم معروف به کودکان کار خیابانی نیست که به خاطر فقرخانوادگی ناچار به ترک تحصیل شده اند؟
همچنین چرا نیروی انتظامی با کمک شهرداری اقدام برای جمع آوری کارتون خوابان خیابانی نمی کند؟
خلاصه بهتر نیست به جای نمایش تبلیغاتی دفاع و حمایت ازپوشش چادر سیاه حجاب برتر و شاخه ی گل توی خیابان دادن هزینه اش صرف تهیه لباس برای پوشش دختران گل و آدامس فروشان سر چهار راه خیابان ها و یا داخل مترو به شود؟
بهرحال نه سنگ توی سر زنان زده شود، نه گل به دست شان داده شود . نه اجرای سناریوی سرکوبگرانه ی مبارزه با بی حجابی و نه ب اجرای این نمایش کمدی خنده دار شاخه گل توی خیابان به زنان چادری دادن نیروی انتظامی!



Tuesday, February 24, 2015

به نقل از "منابع آگاه محلی" در روز‌های گذشته کودکی ده ساله پس از چند ساعت مراجعه به بیمارستان بعلت مشکلات "تنفسی و ریوی" در سلماس فوت کرد!
بنا به گزارش های رسیده علایم این بیماری سرماخوردگى مانند تب، درد بدن، گلودرد و سرفه است که در ۶ روز به اوج رسیده و سرفه و تنگى نفس فرد مبتلا بیشتر می شود؛ پس از آن به طور تدریجی بافت ریه از بین رفته و موجب مرگ بیمار می گردد. مادر و پدر این کودک این علائم اولیهٔ را ابتدا یک بیماری معمولی‌ تصور کردند و او را نزد پزشک عمومی برده بودند و سپس و با شدت یافتن مریضی فرزندشان او را به بیمارستان انتقال دادند که متاسفانه دیر شده بود . ضمنا پس از فوت کودک ، پدر و مادرکودک نیز مورد نمونه برداری قرار گرفتند .
بنا به گفته "منابع آگاه محلی" مسئولان بیمارستان خاتم الانبیا سلماس نیز همچون مسئولان در تبریز و اورمیه، سعی در پنهان نمودن شیوع این بیماری از افکار عمومی دارند!
همچنین یکی‌ از هموطنان از اهواز با ارسال یک پیغام خصوصی به صفحه سپیده دم نوشته است: "حدود یک ماه پیش پدر یکی از دوستان از مکه برگشته و از وقتی برگشته به شدت مریض شده ابتدا بیماریش و آنفلوانزا سپس سرطان ریه اعلام کردند، در نهایت به خانوادش گفتن احتمال زیاد ابولا داره این خبر صد در صد واقعیه چون اولا حتی اسم و فامیل طرف رو دارم ولی نمیتونم بگم دوما خانواده هم حتی حق ندارن ببیننش سوما تمام بیمارستانهای مجهز اهواز از پذیرشش سر باز زدن ... متاسفانه به خاطر اینکه بازار کثیف ترانسفر آخوندا خراب نشه این اخبار سرپوش گذاشته میشه"
به گزارش وب سایت رسمی سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه و براساس اخباری که از شهرهای ارومیه و تبریز دریافت کرده به نظر می رسد که بیماری واگیردار و خطرناکی که می تواند ابولا باشد در دو بیمارستان، در شهرهای مذکور مشاهده شده است.
مطابق عکسهای دریافت شده، پرسنل این بیمارستانها با پوشش ویژه ای که عموما در رابطه با بیماریهای مسری ای چون ابولا و مرس قابل مشاهده است در اتاق بیماران تردد می کنند.
مبتلایان به این بیماری واگیردار در قرنطینه نگه داشته شده و هر گونه امکان ارتباط آنان با محیط پیرامونی قطع شده است.
در چند روز اخیر شایعاتی مبنی بر ورود بیماری ابولا به ایران رواج یافته است که این شایعه از سوی مقامات وزارت بهداشت و در مان ایران به شدت مورد تکذیب قرار گرفته و اعلام شده که افراد مذکور صرفا مبتلا به تیپ جدیدی از بیماری آنفولانزا شده اند.
اما دو عکسی که تی آر تی موفق به دریافت ان شده نشان می دهد که در حال حاضر نوعی بیماری واگیردار و بسیار مهلک در دو بیمارستان از دو شهر مهم تبریز و ارومیه در آذربایجان ایران مشاهده شده است.
شایعاتی نیز در بخش بهداشت و درمان آذربایجان ایران منتشر شده که حکایت از اعتراض پرسنل بخشهای درمانی برخی از شهرهای این منطقه به سکوت مقامات رسمی در قبال این بیماری است.
گزارش کامل در لینک زیر:
http://goo.gl/1PvmLf

با وجود اظهارات متناقض مسئولان درباره شیوع آنفلونزا ، حداقل ۱۱ نفر در روزهای اخیر در اثر ابتلا به یک بیماری واگیردار جان خود را در تبریز از دست داده اند.


منبع : سپیده دم


Monday, February 23, 2015





شش تصویر تاریخی‌ و قضاوت با شما



تصویر شماره ۱: خیابانی به نام کوروش کبیر در اسرائیل
تصویر شماره ۲: عزاداری برای صدام در فلسطین و لعنت به ایران، انگلیس و امریکا ! زنده باد صدام از طرف یک کودک فلسطینی!
تصویر شماره ۳: دیدار صمیمانه ابراهیم یزدی و صدام حسین
تصویر شماره ۴: سخنرانی عرفات دراهواز و همراهی ابراهیم یزدی و احمد خمینی از او با آغوش‌ باز
تصویر شماره ۵: دیدار جواد ظریف با صدام
تصویر شماره ۶: عراقی‌ هائی که خواهان نابودی ایران بودند






رییس "پلیس پیشگیری ناجا" می‌گوید «برپایی تجمع برای برگزاری آیین چهارشنبه‌سوری ممنوع است و اجازه این کار داده نمی‌شود».
جهت ريشه يابى اين تصميم نيروى انتظامى دولت "تدبير و اميد" لطفا به بیانات "استاد" مرتضی مطهری در مورد چهارشنبه سوری و نوروز توجه کنید. آیا می‌دانستید سید محمد خاتمی سال‌ها طلبه آیت الله «مرتضی مطهری» بود؟ آیا می‌دانستید مرتضی مطهری پدر همسر علی‌ لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی است؟
"بسیاری از این خانواده احمق ها، ده یا الله آتشی روشن میکنند هیزمی روشن میکنند،
بعد آدم‌های سُر و مُر و گُنده با این هیکل هاشون، و هیکل‌های نمیدونم چنین و چنین از روی آتش می‌پرند
شما وقتی‌ می‌بینید یک کاری احمقانه هست و دلیل خریت پدران شما هست روش رو بپوشید چرا این سند حماقت
را سال به سال تجدید می‌کنید؟ این فقط یک سند حماقت است که سعی می‌کنید این سند حماقت را زنده نگاه دارید
مائیم که چنین پدر و مادر‌های احمقی داشته ایم. روز اول فروردین ما هم نحس است ... "






Sunday, February 22, 2015




آيا تصويب اين قانون راهى است جهت جبران كسرى بودجه، كاهش قيمت نفت، اختلاس هاى ميلياردى، بى كفايتى دولت در حوزه اقتصاد، صنعت، سياست خارجى،...؟
يكى از كاربران فيسبوك مى گويد:
همه كار در ايران فعلا در خدمت طبقه مرفه كه ٩٠ درصد عوامل رژيم هستند و كه متاسفانه از بغل حكومت و رانت خوارى پولدار شدند و مردم عادى كجا اين پول را دارند؟ اگر سرباز نمى خواهند چرا مثل سابق معاف نمى كنند؟







بنابر گزارشهاى رسيده امروز یکشنبه سوم اسفند ١٣٩٣معلمان سراسر کشور در اقدامی هماهنگ در راستای تحصن ماه پیش، تحصن کرده و از حضور در کلاسهای درس خودداری کردند.
این تحصن جمعی در نتیجه هماهنگی های صورت گرفته از طریق شبکه‌های مجازی انجام شد و تا کنون از کرمانشاه، فارس ،شهر رضا، زرین شهر، خراسان، شهرستانهای تهران ،شهر تهران، کهکیلویه وبویراحمد، کردستان و گیلان گزارشهایی مبنی بر مشارکت معلمان گزارش شده است و بر این اساس در بسیاری از مدارس معلمان از حضور در کلاس درس خودداری کردند.
شهرهای کرج قزوین بوشهر و برخی شهرهای استان اصفهان همگام با سایرین در این تحصن شرکت داشتند .این تحصن در اعتراض به تبعیضات حقوقی و عدم پرداخت مطالبات صورت گرفت.


 Sepidedam  : منبع




Saturday, February 21, 2015





حق ازدواج و طلاق برابر حق زنان ایران است!


در ایران دختران برای ازدواج باید از پدر یا دادگاه اجازه بگیرند.
در حالیکه برای ازدواج مردان، چنین قید و شرطی نیست.
مرد هر زمان اراده کند، می‌تواند زن خود را طلاق دهد اما زن تنها تحت شرایطی خاص و دشوار می‌تواند.
مردان می‌توانند بر خلاف زنان، چهار همسر داشته باشند .
به مناسبت روز جهانی توقف خشونت علیه زنان
.....................
ویدیوی شهروندیار در این مورد؛ http://bit.ly/1aI6ThZ
دانلود پاورپوینت و پی دی اف این کار؛ http://bit.ly/1aP5zHO
......................




جاﻥ ‫ﺁﺗﻨﺎ ﻓﺮﻗﺪﺍﻧﯽ‬ ﺩﺭ ﺧﻄﺮ ﺍﺳﺖ



ﻃﺒﻖ ﺧﺒﺮﻫﺎﯼ ﺩﺭﯾﺎﻓﺘﯽ ﺁﺗﻨﺎ ﻓﺮﻗﺪﺍﻧﯽ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﺭﻭﺯ ﺩﻭﺍﺯﺩﻫﻢ ﺍﺯ ﺍﻋﺘﺼﺎﺏ ﻏﺬﺍﯼ خوﺩﺵ ﺭﺍ ﺁﻏﺎﺯ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺳﺨﺘﯽ ﻧﻔﺲ می‌کشد ﻭ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ به ﮐﻤﺎ رفتن ﯾﺎ حتی مرﮒ دختر هنرمند و ﺷﺠﺎﻉ ایران وﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ...
ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ! ﻣﺮﮒ ﯾﺎ ﺯﻧﺪﻩ ﺑﻮﺩﻥ ﯾﮏ "ﺟﻮﺍﻥ، هنرﻣﻨﺪ ﻭ ﻧﺨﺒﻪ " ﮐﺸﻮﺭ ﺍﻫﻤﯿﺘﯽ براﯼ ﺩﻭﻟﺘﻤﺮﺩﺍﻥ ﻣﺎ ﻧﺪﺍﺭﺩ، تا دیر نشده ما صدای آتنا شویم.
آتنا همچنان بر سر آرمان ایستاده است...


جای آرش در زندان نیست، آرش صادقی را آزاد کنید



167 روز از بازداشت آرش صادقی می گذرد اما آرش همچنان در انفرادی و زیر فشار بازحویی به سر می برد. گزارش هایی که از زندان اوین می رسد حاکی از آن است که آرش صادقی به شدت برای اعترافات دروغین و اجباری تحت فشار است.
آرش تنها در شرایط ویژه ای اجازه ملاقات با خانواده خود را دارد و مامورانی در هنگام ملاقات مکالمات آنها را به شدت کنترل می کنند و در صورت خارج شدن صحبت از مسایل خانوادگی از ادامه ملاقات جلوگیری می کنند.
گفته می شود آرش که برای بار سوم قرار دو ماهه بازداشت موقت وی تمدید شده است، تحت فشار برای انجام یک مصاحبه تلوزیونی است. این کمپین هنوز از اتهامات وارده به آرش صادقی، اطلاع دقیقی در دست ندارد.


منبع : کمپین صلح فعالان در تبعید





بیماری واگیردار و خطرناک در شهرهای ارومیه و تبریز

به گزارش وب سایت رسمی سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه و براساس اخباری که از شهرهای ارومیه و تبریز دریافت کرده به نظر می رسد که بیماری واگیردار و خطرناکی که می تواند ابولا باشد در دو بیمارستان، در شهرهای مذکور مشاهده شده است.
مطابق عکسهای دریافت شده، پرسنل این بیمارستانها با پوشش ویژه ای که عموما در رابطه با بیماریهای مسری ای چون ابولا و مرس قابل مشاهده است در اتاق بیماران تردد می کنند.
مبتلایان به این بیماری واگیردار در قرنطینه نگه داشته شده و هر گونه امکان ارتباط آنان با محیط پیرامونی قطع شده است.
در چند روز اخیر شایعاتی مبنی بر ورود بیماری ابولا به ایران رواج یافته است که این شایعه از سوی مقامات وزارت بهداشت و در مان ایران به شدت مورد تکذیب قرار گرفته و اعلام شده که افراد مذکور صرفا مبتلا به تیپ جدیدی از بیماری آنفولانزا شده اند.
اما دو عکسی که تی آر تی موفق به دریافت ان شده نشان می دهد که در حال حاضر نوعی بیماری واگیردار و بسیار مهلک در دو بیمارستان از دو شهر مهم تبریز و ارومیه در آذربایجان ایران مشاهده شده است.
شایعاتی نیز در بخش بهداشت و درمان آذربایجان ایران منتشر شده که حکایت از اعتراض پرسنل بخشهای درمانی برخی از شهرهای این منطقه به سکوت مقامات رسمی در قبال این بیماری است.


گزارش کامل در لینک زیر:


Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page