Sunday, February 1, 2015




مزهٔ خاک در دهان اهوازی ها



دو روز است که توفان خاک و شن، زندگی مردم اهواز را فلج کرده است و مدارس هم تعطیل شده‌اند ...

حال با هم ارتباط طوفان‌های شن را با بی‌ کفایتی‌ دولت و نظام "ولایت مطلقه فقیه" بررسی‌ می‌کنیم:
عده‌ای شاید هنوز نمی‌دانند آلودگی‌ محیط زیست و طوفان‌های شن با عملکرد حکومت ارتباط مستقیم دارد.
برخی از کارشناسان، عقیده دارند خشک کردن تالاب ها توسط شرکت نفت و سایر صنایع، باعث از میان رفتن نیزارهایی شده که قبلا مانع ورود ریزگردها از بیابانهای عراق می شد.
مگر فعالان محیط زیست عواقب خشک شدن دریاچه ارومیه ، کارون، زاینده رود، ۱۶ تالاب کشور که بین ۹۰ تا ۱۰۰ در صد خشک شده اند را فریاد نزدند؟ مگر در مورد خشک شدن دریاچه ارومیه و تأثیر آن بر افزایش طوفان‌های گرد و غبار بارها هشدار ندادند؟
مگر دانشگاهیان، متخصصین ، محققین پیامدهای خشک شدن دریاچه ارومیه را بارها یادآوری نکردند؟ مگر نگفتند طوفان‌های گرد و غبار تهدیدی جدی برای مختل کردن بخش‌های بسیار مهم و حیاتی زندگی عمومی مردم، اقتصاد، تحصیل و آموزش، بازرگانی، سلامت و بهداشت عمومی، کشاورزی، تجارت و حمل و نقل به شمار می‌روند و در حال حاضر طوفان‌های گرد و غبار خفقان‌آور اغلب شهرهای بزرگ و همچنین شهرهای کوچک‌تر و مناطق روستایی در سراسر ایران را پوشانده است.
گزارشهای تکان دهنده از حال و روز جنگلهای ایران حاکی از آن است که در ۵۰ سال اخیر دست کم یک سوم جنگلهای ایران نابود شده اند.
آمارهای دقیق از میزان نابودی جنگلها در دست نیست و گروهی از کارشناسان و فعالان محیط زیست مسئولان را به عدم ارائه آمار دقیق متهم می کنند.
دستگاههای مسئول می دانند اگر گزارش دقیقی از وضع جنگلها ارائه شود، عملکرد آنان به زیر سوال می رود. از اینرو با عدم پاسخگوئی مسئولان مواجه هستیم.
«ناسا نتایج تحقیقاتش از وضع زمین را به کشورها گزارش می‌کند و در گزارش خود به ایران هم اعلام کرده است که هر‌ سال ۵.۱ تا ۲‌درصد از جنگل‌های کشور، از دست می‌رود.» روند تخریبی که فرستنده‌های ناسا از آسمان گزارش می‌کنند، حاکی از این است که هر‌ سال چهار برابر مساحت شهر تهران از سطح جنگل‌های کشور کم می‌شود.
معترضين آذربايجانی که ديگر از بی توجهی حکومت ايران به مسئله وضعيت فاجعه آميز درياچه اورميه مايوس گشته شده بودند با نوشتن پلاکاردهايی تلاش کردند تا بطور مستقيم دقت جامعه جهانی بخصوص سازمان ملل متحد را به فاجعه عمدی زيست محيطی درياچه اورميه جلب کنند. در يکی از اين پلاکاردها که خطاب به دبير کل سازمان ملل است چنين نوشته شده بود: " آقای بان کی مون، آيا طرح خشکاندن درياچه اروميه به اندازه برنامه هسته ای ايران مصيبت بارتر نيست؟ "
اما پاسخ حکومت به فعالان محیط زیست که هدفشان جلب توجه مردم و مسوولان به لزوم مدیریت درست و هشدار در مورد عواقب خشک شدن دریاچه ها، رودخانه‌ها و تالاب‌ها چه بود؟
به‌دنبال اعتراضات و تظاهرات گسترده در شهرهای آذربایجان در خصوص وضعیت دریاچه ارومیه صدها نفر دستگیر، شکنجه و به زندان‌های طولانی مدت محکوم شدند.
در اصفهان ، اهواز ، آذربایجان، ... به سوی معترضان گاز اشک آور پرتاب کردند. باتوم و ضرب و شتم پاسخ حکومت اسلامی به دغدغهء فعالان محیط زیست بود.
«حتی مأمورین در اصفهان به مرد ۴۵ ساله‌ای که کودک به دوش بود نیز امان ندادند و با باتوم وی را ضرب و شتم کردند به صورتی که کودک از بغلش بر زمین افتاد.»
این همه بی‌ توجهی‌ به مسائل زیست محیطی‌، آموزشی، فرهنگی‌، ... در حالیست که حکومت جهت برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم سالروز مرگ روح‌الله خمینی دغدغه زیادی از خود نشان میدهد و به عنوان نمونه تابلوهای بزرگ تبلیغاتی و داربست‌های آذین که در طوفان اخیر سقوطشان باعث خسارت هایی شد.
آیا حکومت نمی‌توانست به جای هزینه‌های میلیاردی که خرج بارگاه عظیم روح الله خمینی یکی از پر هزینه ترین آرامگاه‌های جهان کرده اند و هنوز هم می کنند از نابودی جنگلها، خشک شدن دریاچه‌ها، رود خانه ها ، تالاب ها ... جلوگیری به عمل آورند؟ لازم به ذکر است تنها در سال نخست ۲ میلیارد دلار بودجه برای احداث آن و مراکز فرهنگی و زیارتی کنار آرامگاه اختصاص یافت. اما هرینه‌های صورت گرفته در طی هجده سال بعد روشن نیست. هزینه‌های تبلیغات خیابانی و آذین بندی‌ها ، بیلبورد‌ها ، برنامه‌های تلویزیونی، .... مشخص نیست!
سخن آخر اینکه حکومت دینی بارها ثابت کرده که دغدغه ملی‌ ندارد، و تنها چاره کار جهت جلوگیری از نابودی کامل کشور، تغیر ساختار از حکومت ولایت فقیه به یک حکومت دموکراتیک و غیر دینی است.
لطفا این ویدیو را ببینید تا به عمق دشمنی روحانیون با ایران و فرهنگش پی‌ ببرید

منبع : سپیده دم 


0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page