Wednesday, April 1, 2015

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل دقایقی قبل (بعدازظهر چهارشنبه ۱ اپریل-۱۲ فروردین) بیانیه‌ای را درباره‌ی مذاکرات هسته‌ای جاری میان جمهوری اسلامی و شش قدرت جهانی در لوزان سوییس منتشر کرد.
او این بیانیه‌ را که متن کامل ِآن در ادامه می‌آيد، با نقل جمله‌ای از محمدرضا نقدی، فرمانده "بسیج" در ایران آغاز کرد. آقای نقدی در بیانیه‌‌ی خود به مناسبت سال‌روز استقرار جمهوری اسلامی نوشته که «محو اسراییل غیر قابل مذاکره است».
روز گذشته یک ژنرال ایرانی با گستاخی اعلام کرد که «نابودی اسراییل غیر قابل مذاکره است» اما ما می‌بینیم که آشکارا، مسیر دستیابی رژیم قاتل ایران به بمب قابل مذاکره است. این بر خلاف وجدان است.
من موافق آن‌هایی هستم که می‌گویند ادعای رژیم ایران مبنی بر این‌که برنامه‌ی هسته‌ای‌اش تنها برای مقاصد صلح‌آمیز است با اصرارش بر حفظ تاسیسات هسته‌ای زیرزمینی، سانتریفیوژهای پیشرفته و راکتور آب سنگین، جور در نمی‌آید. این ادعا هم‌چنین با اصرار بر توسعه‌ی موشک‌های قاره‌پیما و رد درخواست‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای روشن کردن تلاش‌های تسلیحاتی هسته‌ای در گذشته نمی‌خواند.
ایران هم‌زمان به کارزار ترور و برتری‌طلبی در منطقه و اخیرا در یمن، سرعت بخشیده است.
امتیازهای پیشنهادشده به ایران در لوزان، تضمینی است بر یک معامله‌ی بد که اسراییل، خاورمیانه و صلح در جهان را به خطر خواهد انداخت.
اکنون وقت آن است که جامعه‌ی جهانی بر یک توافق بهتر اصرار کند. توافقی که به طور قابل توجهی، زیرساخت‌های هسته‌ای ایران را به عقب برگرداند.
چنین توافقی، برداشتن محدودیت‌های کنونی بر برنامه هسته‌ای ایران را به تغییر رفتار حکومت آن مشروط می‌کند.
ایران باید تجاوزش به منطقه، تروریسم در سراسر جهان، و تهدید به نابود کردن اسراییل را متوقف کند.
این موارد است که باید غیر قابل مذاکره باشند و قدرت‌های جهانی می‌بایست در توافق خود بر آن‌ها تاکید کنند.

منبع: سپیده دم


0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page