Friday, April 24, 2015

طی برگزاری مراسمی جهت گرامیداشت فاجعه نسل کشی ارامنه توسط دولت عثمانی کلیسای حواری ارمنی روز  پنج‌شنبه ۲۳ آوریل،  در کلیسای جامع اچمیادزین یک و نیم میلیون ارمنی کشته شده  را قدیس اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری صدای مسیحیان ایران (Vocir) و به گفته این کلیسا برگزاری این مراسم جهت این بوده است که قربانیان این فاجعه نسل کشی توسط دولت عثمانی در سال ۱۹۱۵ را به عنوان شهدای کلیسا معرفی کنند.
اچمیادزین (یا اجمیاتزین) با نام رسمی واغارشاپات ، نام یک شهر و همچنین یک مکان مقدس در کشور ارمنستان است. اچمیادزین  که در استان آرماویر ارمنستان در حدود ۲۰  کیلومتری غرب ایروان واقع شده، مرکز کلیسایی ارمنیان و مکانی بسیار مقدس برای ایشان است. جاثلیق (رهبر ارشد کلیسای ارامنه) کل ارامنه در آنجا زندگی می‌کند و کلیسای اچمیادزین که در سال ۴۸۰ ساخته شده در آنجا قرار دارد. واژه اچمیادزین به معنای ظهور تک‌فرزند (منظور عیسی به‌عنوان تنها فرزند خدا) است، زیرا به باور مردم، عیسی خود در آنجا از آسمان به زمین فرو آمد تا مکان دلخواهش را برای ساخت کلیسا نشان دهد.
کشور ترکیه نیز با رد کردن این کشتار و نسل کشی قصد پاک کردن این جنایت عثمانی ها را دارد و میگوید  این کشتار بخشی از درگیرهای داخلی بوده که تحت تاثیر جنگ جهانی بوده است.
نسل کشی ارامنه و یا هولوکاست ارامنه که در این جنایت بزرگ به نابودی عمدی  جمعیت ارمنی تحت سلطه امپراتوری عثمانی درست پس از جنگ جهانی اول بین سالهای (۱۹۱۵_۱۹۱۷) تحت نظارت دولت عثمانی و همچنین رهبران قیام ترکان جوان اطلاق میشود.
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان روز  یکشنبه ۱۲ آپریل ۲۰۱۵ در مراسمی که برای صدمین سالگرد کشتار ارامنه توسط دولت عثمانی برگزار شده بود آنرا اولین جنایت نسل کشی در قرن ۲۱ خطاب کرد..


Vocir.org خبرگزاری صدای مسیحیان ایران


0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page