Thursday, April 23, 2015


خانواده‌ها معمولا به کودکان خود درباره‌ی صحبت کردن با غریبه ترسناک و بچه دزد در کوچه و خیابان هشدار می‌دهند و تاکید می کنند که از افراد غریبه خوراکی و هدیه نگیرند و به آدم هایی که نمی‌شناسند، اعتماد نکنند. 
این هشدار بحایی است اما شیوه‌های سوء استفاده از کودکان اغلب پیچیده‌تر است. بیشتر کسانی که دست به سوء استفاده جنسی از کودکان می‌زنند، به نوعی آشنای کودک محسوب می‌شوند و کودک در برخورد اول به آنها اعتماد می‌کند.
اصل اساسی در پیشگیری از خطر آسیب های اجتماعی این است که بتوانید با فرزند خود رابطه عاطفی مناسبی برقرار کنید و کودک بدون ترس از توبیخ و تنبیه با شما صحبت کند و اطمینان داشته باشد که شما در همه حال از او حمایت می کنید.
به کودکان خود، دختر و پسر، آموزش جنسی بدهیم. از آموزش جنسی تصور وحشتناک و یا غیر اخلاقی در ذهن خود مجسم نکنیم! 
مثلا برای کودک دبستانی، آموزش جنسی در این حد ضروری است که هیچکس چه غریبه و چه آشنا حق ندارد قسمت هایی از بدن او را لمس کند و به فرزند خود بگویید در صورتی که با این مساله روبرو شد فوراً شما را مطلع کند. 
کودک شما در مدرسه دوستانی دارد. شناخت کافی درباره‌ی خانواده آنها به دست آورید چون ممکن است افراد نابابی در خانواده دوست مدرسه‌ای کودک شما باشد که اعتماد فرزند شما را جلب کرده و به فکر سوء استفاده از او بیفتند.
مترجم فیلم: مریم نظری
تدوین وصداگذاری: محمد ارژنگ

...........

0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page