Wednesday, April 29, 2015


اقدامی اثرگذار و ستودنی:
تجمع کارگران و معلمان در کنار هم در مقابل ساختمان مجلس
اعضای ۷ تشکل مستقل کارگری که همزمان با ده‌ها معلم بازنشسته مقابل مجلس تجمع کرده بودند، در اعتراض به وضعیت معیشتی خود شعار سر دادند. معترضان حاضر در این تجمع به صورت مشترک خواستار آزادی کارگران و معلمان زندانی شدند.
کارگران و معلمان معترض در عین حال به خُلف وعده‌ی نمایندگان مجلس که پیش از سال ۹۴ قول داده بودند پرونده محکومیت دو تن از هماهنگ کنندگان طومار ۴۰ هزار امضایی را پیگیری کنند، اعتراض داشتند.
این طومار در سال ۹۱، پس از تاثیر سیاست‌های نامناسب اقتصادی حکومت و دولت احمدی‌نژاد و شروع تحریم‌های شدید بین المللی بر زندگی مردم , توسط گروهی از کارگران تنظیم و امضاء گردیده بود و در آن خواستار افزایش دستمزد‌ها به نسبت افزایش گرانی‌ها شده بودند.
در این تجمع شعارهایی برای افزایش مزد، و همچنین شعارهایی برای آزادی کارگران و معلمان زندانی سر داده شد.
به گزارش سایت اتحادیه آزاد کارگران ایران، در این تجمع سه بنر بزرگ با شعارها و مطالبات زیر در دست تجمع کنندگان بود:
۱ - گرامی باد اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت) روز جهانی کارگر، مزد خفت بار ۷۱۲ هزار تومانی را تحمل نمی کنیم، حداقل هزینه زندگی ۳ میلیون و پانصد هزار و مزد کارگر ۷۱۲ هزار تومان ، مجازات شلاق بر علیه کارگران بازگشت به عهد بربریت است.
۲- حکم زندان جعفر عظیم زاده و جمیل محمدی از هماهنگ کنندگان طومار چهل هزار نفری اعتراض به حداقل مزد را لغو کنید.
۳- ۱% تامین تامین ۹۹% گرسنه گرسنه
در پلاکادهای این تجمع نیز شعارها و مطالبات زیر نوشته شده بود: معیشت،منزلت، حق مسلم ماست، حکم جعفر عظیم زاده و جمیل محمدی ملغی باید گردد، کارگر کارگر اتحاد اتحاد، کارگر معلم اتحاد اتحاد، گرامی باد اول ماه مه روز جهانی کارگر، نه به فلاکت نه به تورم، آیا اعتراض به سطح معیشت جوابش زندان و شلاق است؟
منبع: http://bit.ly/1ImrQxg
سایت حقوق کارگر و معلم
.....................
کارگاه آموزشی شهروندیار



0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page