Wednesday, April 22, 2015

محاکمه پزشکی که شکنجه ستار بهشتی را تایید کرد
رضا حیدرپور، پزشکی که آثار شکنجه بر بدن ستار بهشتی را ثبت کرده بود، برای محاکمه به دادگاه احضار شد. وی در سال ۱۳۹۲ برای مدتی بازداشت و به قید وثیقه آزاد شده بود
دکتر رضا حیدرپور پزشک سابق زندان اوین که آثار شکنجه و ضرب و شتم در بدن ستار بهشتی را درج کرده بود، توسط قاضی مقیسه به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب احضار شد.
به گزارش سایت کلمه، دکتر حیدرپور در زمان انتقال ستار بهشتی به زندان اوین، در بهداری زندان به عنوان پزشک کشیک مشغول به کار بود. بر اساس مقررات زندان، هر زندانی جدید پیش از ورود به بندهای عمومی به بهداری زندان اعزام می شود، تحت معاینه قرار می گیرد و برایش پرونده پزشکی تشکیل می‌شود.
رضا حیدرپور در روز دهم آبان ماه ۱۳۹۱ ستار بهشتی را که از بازداشتگاه پلیس فتا به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شده بود، مورد معاینه قرار داد و آثار شکنجه و ضرب و شتم مشهود بر بدن وی را در پرونده درج کرد. سه روز بعد ستار زیر شکنجه کشته شد و گزارش این پزشک اهمیت ویژه‌ای یافت.
بر مبنای این گزارش، دکتر حیدرپور در آبان ماه سال ۱۳۹۲ بازداشت و مدتی به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد و از آن پس دیگر مجاز به معاینه هیچ زندانی سیاسی نبود. وی در آذرماه همان سال به قید وثیقه آزاد شد.
سایت کلمه می‌گوید که این پزشک قرار است در دادگاهی حاضر شود که او را به جرم «بیان حقیقت» محاکمه می کند.
ستار بهشتی، کارگر ۳۲ ساله ای بود که در آبان ماه سال ۱۳۹۱ به خاطر مطالبی که در وبلاگش می‌نوشت، توسط پلیس فتا (پلیس پیگیری جرایم سایبری) دستگیر شد.او در جریان بازداشت مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت و جان داد و سپس، در گورستان رباط کریم، محل زندگی‌اش، به خاک سپرده شد.






0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page