Saturday, April 25, 2015

«دولت‌مردانى كه در اين دو سال هر چه به تدبيرشان بيشتر اميد بستم، مأيوس‌تر شدم»
۰۴/ارديبهشت/۱۳۹۴ خودنویس
آتنا یزدی در نامه‌ای سرگشاده به حسن روحانی و جواد ظریف می‌نویسد: «شرم‌تان باد اگر برايتان تفاوتى ندارد كه من بعنوان يك مادر زخم خورده ايرانى و دو فرزند بى گناه و معصومم، پناه و امنيت را به التماس از كشورهاى ديگر طلب كنم و حقوق اوليه خود را از هر كس و ناكسى دريوزگى كنم!»
آتنا یزدی، همسر عباس یزدانپناه یزدی*، شریک و مباشر مهدی هاشمی که دو سال از ربوده شدنش می‌گذرد، در فیسبوک خود، نامه‌ای سرگشاده به حسن روحانی و جواد ظریف نوشته است. در این نامه، خانم یزدی می‌نویسد که اطلاعتی در باره ربایندگان همسرش به جواد ظریف فرستاده است.
این نامه به‌دنبال انتشار فیلمی از اعترافات عباس یزدانپناه یزدی در سال ۱۳۷۲ از سوی خبرگزاری تسنیم نوشته شده است. خانم یزدی، این اعترافات را مرتبط با فشارهای وارد شده به آقای یزدانپناه در سال ۱۳۷۲ می‌داند. لازم به ذکر است که در سال ۱۳۷۲، ابتدا هوشنگ بوذری بازداشت شد. آقای بوذری در به خودنویس گفت که به دنبال بازداشتش از سوی وزارت اطلاعات، بعدا به او گفته شد که عباس یزدانپناه نیز بازداشت شده است. آقای بوذری همچنین گفت که در مقطعی، بازجویان خواستار تغییر اعترافات کتبی مربوط به مهدی هاشمی به ضرر عباس یزدانپناه یزدی شده‌اند. بر اساس شواهد، آقای یزدی چند ماه بعد از هوشنگ بوذری بازداشت شده و گفته می‌شود با کمک خانواده هاشمی از زندان آزاد و به‌سرعت از طریق پاویون فرودگاه مهرآباد سوار هواپیما شده وپس از خروج از ایران، که دیگر به کشور باز نمی‌گردد.
متن کامل این نامه که فیسبوک خانم یزدی آمده، به شرح زیر است.
.. و باز قصه پر غصه ما و نمك و زخم و ... برهوت انصاف و رحم!

امروز بازجويان بى رحم و كينه توز عباس، كه جان ستانده او هم آرامشان نكرد، نمايشى ديگر از بى وجدانى و بى تعهدى خود به انسانيت و اخلاق را در معرض ديد قرار دادند و با استعانت از همكاران خود در خبرگزارى تسنيم وابسته به سپاه پاسداران، فيلمى از اعترافات اجبارى او در سال ١٣٧٢ را كه تنها در اختيار آنان بوده است به نمايش گذاردند و يكبار ديگر دستمايه‌اى براى لجن پراكنى فرومايگانى فراهم آوردند كه تعفن بد دلى‌شان فضاى جامعه را آكنده نموده است.

اطمينان به قضاوت مردم دارم و همه مي‌دانيم كه دل و ديدگان ايرانيان پر است از اين روش‌هاى پست و حناهاى بى‌رنگ اين جماعت و نمايش‌هاى مضحك و اعترافات از سر اجبار و شكنجه قربانيان ناچار و بى دفاع!
بارى در اينجا قصد پرداختن به ماهيت بى مايه و سرشار از افتراى اين نمايش كثيف را ندارم و آنرا واگذار مي‌كنم براى فرصتى ديگر.
در مورد بازجويان و انگيزه كسانى كه به اين توهمات دامن مى‌زنند هم فعلا سخنى نمى‌گويم و تأسف عميق اين انسان‌هاى بيمار را درك مي‌كنم از اينكه به هر تقدير نتوانستند عباس را زنده به شكنجه‌گاه برسانند و سريال نمايشى اعترافات را كامل كنند و از اين رهگذر تسويه حساب‌هاى سياسى‌شان را با رقيب سامان دهند.
امروز روى سخنم، دولت تدبير و اميد است،
دولت‌مردانى كه در اين دو سال هر چه به تدبيرشان بيشتر اميد بستم، مأيوس‌تر شدم
خطابم به رئيس دولتى است كه تصادفا سرهنگ نيست و حقوقدان است!
آقاى دكتر روحانى،
نزديك به دو سال از ربوده شدن همسرم گذشته است!
دو سال وحشتناك و طولانى كه لحظه لحظه‌هايش را من و فرزندانم ترسيده‌ايم، گريسته‌ايم، لرزيده‌ايم، التماس كرده‌ايم، تهديد شده‌ايم، آواره شده‌ايم و...... خون دل خورد‌ه‌ايم،
و دريغ از يك اقدام مسوولانه از سوى دولتى كه بنا است حامى و پشتيبان شهروندانش باشد!
عباس يزدانپناه يزدى يك ايرانى بود!
و اين حق مسلم او بود كه دست كم در قبال جانش و سرنوشت تاريكش اقدامى كنيد، پاسخى دهيد، قدمى برداريد، مسووليت و لياقتى از خود نشان دهيد!
آقاى دكتر ظريف!
متأسفم كه بگويم به رغم دادخواهى ملتمسانه از شخص شما! و باز به رغم جلسات گوناگون شما و همكارانتان با دولت‌هاى مرتبط، از هر درى سخنى به ميان آورديد به جز سرنوشت شهروند ايرانى خود! كور و كر نمايش دادن خود بارى از مسووليت شما كم نمي‌كند!
ربايندگان و قاتلان عباس كه هويت‌شان از همان آغاز براى شما معلوم بوده است و اطلاعات‌شان به دفعات به اطلاع شخص شما رسيده است، در پايتخت، راست قامت پرسه مي‌زنند و پاداش آدم ربايى‌شان را به تفاخر خرج مي‌كنند و دريغ از بازخواستى، سؤالى، كيفرى و عدالتى!

شرم‌تان باد اگر برايتان تفاوتى ندارد كه من بعنوان يك مادر زخم خورده ايرانى و دو فرزند بى گناه و معصومم، پناه و امنيت را به التماس از كشورهاى ديگر طلب كنم و حقوق اوليه خود را از هر كس و ناكسى دريوزگى كنم!
بى تفاوتى تا به كى؟
اين سكوت مرگبار ريشه در چه قاموسى دارد؟ وجدان و غيرتتان كجاست؟
دست كم اگر وجدانى هم نيست ظاهر را رعايت كنيد و تظاهر كنيد جان شهروندانتان هم قدر جان شهروندان عقب مانده ترين ممالك هست! اجراى عدالت و احقاق حق پيش كش!

عباس يزدانپناه يزدى قربانى بازى هاى كثيف سياسى شد و تنها جرم او اين بود كه دوست مهدى هاشمى بود و جانش در قبال اين دوستى فدا شد!

وگرنه كيست كه نداند قيمت مشاور بازرگانى بودن و تجارت كردن، جان نيست.
ـــــــ
* آقای یزدی متهم است که از سوی مهدی هاشمی، رشوه ۵/۲ میلیون دلاری استات اویل نروژ را دریافت کرده است. دادستانی فرانسه نیز از آقای یزدی به عنوان یکی از منتقل کنندگان رشوه چند ده میلیون دلاری شرکت نفتی توتال فرانسه به مهدی هاشمی نام برده است.

عباس یزدانپناه یزدی بر اساس گزارش‌های منتشر شده در سال ۱۳۹۲، چندی بعد از انتخابات ریاست جمهوری، در دوبی ربوده شد. کسانی که به عنوان رباینده دستگیر شدند، مدعی هستند که او در حین عملیات جان باخته است. با این حال، هیچگاه جسد آقای یزدی کشف نشده است.




0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page