Wednesday, April 8, 2015

مکارم شیرازی از روحانیون شیعه  نسبت به آنچه که  در فرودگاه جده برای دو تن از شهروندان نوجوان ایرانی اتفاق افتاده است و مورد تعرض پلیس فرودگاه جده در عربستان سعودی قرار گرفته اند دست به انتقاد زده است.
به گزراش خبرگزاری صدای مسیحیان ایران(Vocir) ناصر مکارم شیرازی روحانی شیعه روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در یک مسجد در شهر  قم  گفت : مایل نبودم مساله  فرودگاه جده رسانه ای شود و توصیه می کردیم رسانه ای نشود اما رسانه ای شد و باید چندنکته درباره آن بیان کنیم.
به نقل از خبرگزاری ایرنا  وابسته به حکومت ایران،مکارم شیرازی گفت سوال  ما از مسوولان حج آن است که آیا عمره مستحب را به هر قیمتی باید برویم؟ نمی خواهم مساله تحریم عمره را پیش کشم اما آیا به هر قیمت و به هر ذلتی باید به عمره رفت؟
و خطاب به مقامات عربستان نیز گفت :شما ساخت و سازهای عظیمی در مکه و مدینه کرده اید اما مهم تر از همه چیز امنیت، خصوصا امنیت ناموسی است و اگر در فرودگاه جده امنیت نباشد در پس کوچه های مکه و مدینه امنیت خواهد بود؟ اگر امنیت فرودگاه بین المللی متزلزل شود مردم دنیا در مورد شما چه خواهند گفت و به مسوولان خودمان عرض می کنیم که از این مساله ساده نگذرند و بنشینند فکر کنند تا کی باید عمره مستحب را برویم.
با توجه به گزارش های رسیده و تایید مقامات ایرانی چندی پیش دو نوجوان ایرانی که به همراه خانواده برای عمره به کشور عربستان سعودی سفر کرده بودند توسط پلیس فرودگاه جده که محل ورود و خروج حجاج در آن کشور میباشد مورد سو استفاده  و آزار جنسی قرار گرفته اند،در ابتدا مسولین جمهوری اسلامی این مسله را تکذیب کردند و پس از مدتی به تایید آن پرداخته اند.




0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page