Wednesday, April 29, 2015


اکبری، کارگری خوش نام بود که حدود 23 سال در شرکت داروسازی دارو پخش سابقه کار داشت.
آن‌طور که برخی شاهدان عینی گزارش داده‌اند، علی اکبری، سال‌ها عمر خود را در شرکت داروپخش گذرانده بود و حالا نزدیک به روز جهانی کارگر (11 اریبهشت/اول ماه می)، اسم‌اش به عنوان مرحوم یاد می‌شود.
او که بر اثر مشکلات اقتصادی، برای تامین داروی کودکش درخواست وام کرده‌بود، بارها با رد درخواست روبرو شد و سرانجام تصمیم به خودکشی گرفت. اما مسئله‌ای که بسیاری بر آن تاکید می‌کنند، نوع برخورد با این کارگر بود. به گفته برخی شاهدان اکبری بعد از ارائه درخواست برای ملاقات با مدیر عامل، تهدید به خودکشی کرد ولی مسئول مربوطه چنین حرفی را نادیده گرفت.
آن‌طور که یکی از شاهدان عینی این ماجرا عنوان کرده، اکبری، برای گرفتن وام تقاضا کرده‌بود که با مدیر عامل این شرکت ملاقات کند. مدیر عامل با رد این تقاضا و در پاسخ به حرف‌های نامبرده که می‌گفت «اگر با تقاضای وام من موافقت نکنید خودم را می‌کشم»، به او پاسخ داد که برو و خودت را بکش.
آن‌طور که خبرها نشان می‌دهد، اکبری کارگری باسابقه در شرکت داروپخش بود که 23 سال در این شرکت خدمت کرده بود. این اتفاق تلخ درست در آستانه روز کارگر به وقوع پیوست.
از یک سال گذشته تاکنون، کارگران دیگری هم به دلیل مشکلاتی اقدام به خودکشی کرده‌اند. از کارگری که خود را زیر ریل قطار مترو انداخت تا اقدام به خودکشی کارگران بیکار شده معدن طلای آق دره، و مواردی از خودسوزی، همگی استیصال کارگرانی را نشان می‌دهد. آن‌طور که آمارهای رسمی نشان می‌دهد، در 9 ماه ابتدایی سال قبل نیز، سه هزار نفر اقدام به خودکشی کرده‌اند که برخی کارشناسان، علت آمار بالای خودکشی را مسائل مختلف از جمله مشکلات اقتصادی- اجتماعی می‌دانند.

منبع: اقتصادنیوز
http://bit.ly/1HQPwcr



تصویر ارشیوی است..


0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page