Wednesday, April 8, 2015



هجوم مجدد تعداد زیادی از نیروهای گارد حفاظت زندان اوین به بند۳۵۰



هنوز جوهر "تفاهم اتمی" خشک نشده, فشارها بر زندانیان و فعالان سیاسی از طرف حکومت تشدید شده است. خانواده های زندانیان سیاسی نگران هستند که بازهم فشارها بر عزیزان شان بیشتر و بیشتر شود.به گزارش خبرگزاری هرانا در جریان این یورش که به بهانه ی بازرسی صورت پذیرفته, اموال و وسایل زندانیان تخریب و فضای این بند سیاسی چندین ساعت متشنج بوده است.این اقدام با حضور و زیر نظر معاونان اجرایی و حفاظت زندان اوین انجام شده و شمار سربازان گارد به مراتب بیشتر از تعداد زندانیان بوده است.
دو روز پیش نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال مدنی در خصوص احتمال فشار حکومت بر منتقدان و فعالان سیاسی پس از توافق اتمی هشدار داد. وی در گفتگوی اش با سحام نیوز گفت: " این تفاهم برای دستیابی به حقوق بشر در ایران کافی نیست. پس از این تفاهم ممکن است هجوم‌ها و حمله‌هایی به سمت منتقدان و فعالان صورت گیرد که باید آمادگی کافی در این‌باره داشت."
نسرین ستوده سلب مسئولیت کردن دولت ایران از مسائل حقوق بشری را با این استدلال که قوه قضائیه "مستقل" از قوه مجریه است و دولت قصد "دخالت" در کار قوه قضائیه را ندارد، رد کرد و گفت: " باید مفهوم استقلال قوه قضائیه، به مفهوم قضائی وجود داشته باشد، نه این‌که این قوه در امور سیاسی دخالت کند و سیاست کلی یک نظام، تحت تأثیر تصمیمات قضائی تعیین شود".
پارسال در همین روزها (در ۲۸ فروردین ۹۳) درهجوم بی سابقه ای که از طرف نیروهای گارد حفاظت زندان اوین به بند ۳۵۰ صورت پذیرفت بسیاری از زندانیان سیاسی بی دفاع مجروح و مصدوم شده و بیش از سی تن از آنان به انفرادی منتقل شدند و چندی بعدتر نیز تعدادی از آنان به زندان رجایی شهر و زندان های دیگر منتقل شدند و پرونده های جدیدی برای آنها تشکیل شد. با وجود گذشت یک سال از آن حادثه، حتی یک مامور متخلف نیز معرفی نشده و تحت پیگرد قرار نگرفته است. حال آنکه هم مسئولان قضایی و دولتی و هم نمایندگان مجلس، به طور جداگانه وعده ی پیگیری موضوع و برخورد با متخلفان را داده بودند.
هرانا

0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page