Friday, May 22, 2015


دستگاه قضایی ایران نگار حائری، وکیل دادگستری را پس از احضار به دادسرای امنیت، بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین که در اختیار وزارت اطلاعات است منتقل کرده است.
به‌گزارش وب سایت سحام‌نیوز، دادسرای «شهید مقدسی» مستقر در زندان اوین با نگار حائری تماس گرفت و از وی خواست با حضور در دادسرا به دو سئوال پاسخ دهد او نیز به دادسرا رفت اما بازداشت شد.
بنا به این گزارش نگار حائری روز سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت از بند زنان زندان اوین به بند ۲۰۹ این زندان منتقل شده است.
سحام‌نیوز احتمال داده است که این وکیل دادگستری به‌دلیل مصاحبه‌هایش درباره وضعیت وخیم زندان قرچک ورامین بازداشت شده باشد.
نگار حائری سال گذشته در خردادماه دستگیر شد و ۹ ماه در بازداشت به‌سر برد. او ششم اسفندماه سال گذشته با سپردن دو میلیارد تومان وثیقه از زندان قرچک ورامین آزاد شد.
اتهام نگار حائری تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب از طریق گفت‌وگو با رسانه‌های بیگانه عنوان شد. او همچنین متهم شده بود که به خانواده زندانیان سیاسی، مشاوره حقوقی داده است.
حائری در زمستان سال ۱۳۹۲ در مورد وضعیت پدر بیمارش در زندان رجایی‌شهر کرج و نیاز او به درمان پزشکی در خارج از زندان با سایت روزآنلاین و تلویزیون صدای آمریکا گفت‌وگو کرده بود و همین سبب بازداشت او شد.
ماشاالله حائری، پدر نگار در سال ۱۳۸۸ به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران دستگیر و به ۱۵ سال حبس محکوم شد. او در زمستان ۱۳۹۲ در زندان دچار سکته قلبی شد.
نگار حائری پیش از آن در سال ۹۰ و ۹۱ نیز مدتی زندانی بود و سپس با قرار وثیقه آزاد شد. او در دادگاه به دو سال حبس تعزیری و پنج سال حبس تعلیقی محکوم شد و همچنین پرونده وکالتش نیز به مدت ۱۰ سال به حالت تعلیق درآمد.

Sepehr AZADI


0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page