Tuesday, May 26, 2015

میگویند حمیدرضا خیر آبادی تصویر فردی را دزدیده و در دست می‌گیرد که باوری به اندیشه‌های آن‌ فرد ندارد. محمد نوری زاد نیز تصویر ستار بهشتی‌ را به همراه مادرش مصادره می‌کند در صورتی‌ که کمترین احترامی برای اندیشه ستار قائل نیست. 
ستار بهشتی‌ دروغ نگفت، فریب نداد و مردانه پای حرف خود ایستاد و کشته شد!
همان کارگر شریفی که در آخرین نوشته‌های خود فریاد بر آورد:
" اگر شعار شما این است که ما بازداشت می کنیم، شکنجه می دهیم. شما سکوت کنید! شما اطلاع رسانی نکنید!
شعار ما هم این است. پابه میدان گذاشتیم در این مبارزه یا از قفس تن رهایی می یابیم یا قفس ظلم شما رادرهم می شکنیم.
یا ازحکومت کناره گیری کنید! و یا ظلم نکنید. شما بازداشت نکنید، شکنجه ندهید، سلاخی نکنید تا اطلاع رسانی هم نشود. در غیر این صورت نه تنها اطلاع رسانی می شود بلکه به زودی بساط ظلم شما برسرتان فرو خواهد ریخت.
زنده وپاینده ایرانی و ایران جانم فدای ایران. "
آیا خود ستار بهشتی‌ به جای این سخنان کوبنده و موضع گیری قاطعانه نمی‌توانست پیشنهاد «دست به دست کردن تصویر سید محمد خاتمی» را در وبلاگش ارائه دهد و خطاب به علی‌ خامنه‌ای بنویسد: «اسم محمد خاتمی را بیرون بکشید برای رهبری» ؟
محمد نوریزاد که سالها در کنار حسین شریعتمداری از نظام ولایت فقیه دفاع کرد، در ویدئویی مقابل دوربین گفت: ما دروغ گفتیم، اما آیا هیچوقت در مقابل دوربین قول داده که دیگر هرگز دروغ نگوید؟
عبدالرضا تاجیک روز گذشته ۴ خرداد ۱۳۹۴ در صفحه فیسبوک خود نوشته است: سایتی به‌نام «سحام نیوز»، خبری را در خصوص بستری شدن مادر ستار بهشتی در بیمارستان منتشر کرده است. این سایت در این خبر، از تخریب‌های صورت گرفته درخصوص خانواده ستار بهشتی سخن گفته است. حال باید پرسید چه کسانی خواهان این تخریب‌ها و چه کسانی زمینه‌ساز این تخریب‌ها بوده‌ و هستند؟ بی‌شک قاتلان ستار بهشتی در پی به انحراف کشاندن موضوع قتل ستار بهشتی هستند اما آیا عملکردهای افرادی چون آقایان محمد نوری‌زاد و محمد ملکی و خانم نسرین ستوده که ادعای فعالیت در حوزه حقوق بشر دارند و برخی از آنان به‌عنوان نمادهای آزادی‌خواهی نام می‌برند، زمینه‌ساز این تخریب‌ها نمی‌شوند؟ آیا آنان با رفتارهای نمایشی که از خود بروز می‌دهند، موضوع حقوق بشر را لوث نمی‌کنند؟ آیا می‌توان رفتار آنان را مصداق معرکه‌گیری در حوزه‌های سیاسی و حقوق بشری دانست؟ بگذریم که خبرنویس سایت سحام نیوز، بدیهیات اصول خبرنویسی در حوزه حقوق بشر را حداقل- به‌طور مشخص- در یک بند رعایت نکرده و خود در این خبر به گسترش شایعه دامن زده است. امری که گویا خود به آن معترض است. پس آیا بهتر نیست به‌جای آنکه همواره انگشت اتهام به‌سوی نظام، نشانه رود، گاهی به نقد عملکرد این افراد و مبلغانشان نیز پرداخته شود؟

منبع : سپیده دم


0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page