Thursday, May 7, 2015



به اسم این دادگاه دقت کنید, قرار بوده این دادگاه فقط مدت کوتاهی بعد از انقلاب فعالیت کنه، اما از همان روزهای بعد از انقلاب اکثر قوانین ناعادلانه از این دادگاه صادر شده و کماکان از این دادگاه برای سرکوب منتقدان و فعالان مدنی و سیاسی استفاده می شود
نسرین ستوده وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر در ایران،در یادداشتی در صفحه فیس بوک خود نوشته است بازداشت نرگس محمدی غیرقانونی است و دادگاه انقلاب که بر اساس حکم آن خانم محمدی بازداشت شده٬‌ باید منحل شود.
بر اساس اطلاعات به دست آمده خانم محمدی با استناد به حکم محکومیت‌اش که ۴ سال پیش صادر شده٬‌ بازداشت شده است.
به نوشته این وکیل دادگستری٬‌ حکم ۶ سال حبس نرگس محمدی در دادگاهی غیرعلنی٬ بدون حضور هیات منصفه و در شرایط امنیتی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، صادر شده و اعتباری ندارد.
نسرین ستوده٬ دادگاه انقلاب را دادگاهی می‌داند که باید منحل شود.در این دادگاه محاکمه‌ها به صورت غیرعادلانه برگزار می‌شود٬ از حضور افراد و بستگان متهمان در آن جلوگیری به عمل می‌آید و اصولاً این دادگاه جایی‌ست برای رفت و آمد آزادانه بازجویان و ماموران اطلاعات.
نرگس محمدی نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر روز سه‌شنبه در خانه خود بازداشت شد. وی در حالی با تهدید به شکستن در خانه‌اش بازداشت شد که قرار بود همان روز به اتفاق وکلایش برای تعیین زمان جلسه رسیدگی به پرونده‌اش به دادگاه برود.
اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی ٬‌تبلیغ علیه نظام و تاسیس گروه لگام (لغو گام به گام اعدام) از جمله اتهامات نرگس محمدی است. اتهاماتی که از سوی او بی اساس دانسته و رد شده است.
نرگس محمدی در سال ۹۰ به ۶ سال حبس محکوم شد اما به دلیل بیماری اعصاب و فلج عضلانی به قید وثیقه آزاد گشت.
در واکنش به بازداشت نرگس محمدی٬ گزارشگران بدون مرز در اطلاعیه‌ای بازداشت این فعال حقوق بشر را محکوم کرد و شیرین عبادی برنده جایزه نوبل نیز در نامه‌ای به احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران خواست هر چه در توان دارد برای آزادی نرگس محمدی انجام دهد.
منبع: فیسبوک نسرین ستوده



0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page