Tuesday, June 30, 2015



محمد یزدی، رئیس مجلس خبرگان- که برابر قانون اساسی جمهوری اسلامی وظیفه‌ اش نظارت بر عملکرد رهبر است- چنین می گوید: 
" این وظیفه نظام است که با روزه‌خواری برخورد فیزیکی کند"


حشمت الله طبرزدی، زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج، ساعاتی پیش، پس از حدود ۵ سال و نیم حبس آزاد شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حشمت‌الله طبرزدی، شامگاه سه شنبه نهم تیرماه، با اعمال ماده ۱۳۴ و تجمیع اتهامات، از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.
لازم به یادآوری است که حکم حبس حشمت الله طبرزدی ۹ سال بود ولی اعمال ماده ۱۳۴ و تجمیع جرائم، منجر به آزادی زودهنگام این زندانی سیاسی پس از حدود ۵ سال و نیم شد.
حشمت الله طبرزدی، دبیر جبهه دمکراتیک ایران است و سابقه چندین بازداشت و بیش از ۱۰ سال زندان را در پرونده خود دارد؛ وی در ظهر روز ۷ دی‌ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به ۹ سال زندان محکوم شد.
این روزنامه‌نگار پیش‌تر مدیر مسئول نشریاتی همچون «پیام دانشجو»، «ندای دانشجو»، «هویت خویش» و «گزارش روز» بوده است.



چادر نماز ویژه گشایش بخت!


Monday, June 29, 2015


خبرگزاری هرانا ـ رهبر جمهوری اسلامی در دیدار مسئولان قضایی، ضمن اعتراف به افزایش تعداد زندانیان، آن را “واقعاً تأسف بار” خواند و گفت که این مسئله از زوایای مختلف مالی، خانوادگی، اخلاقی و اجتماعی هزینه ساز است و باید با تمرکز بر راه حلهای مختلف، برای علاج آن فکری جدی کرد.



خبرگزاری هرانا ـ آقای خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی در سخنانی در جمع مسئولان دستگاه قضایی از “تحرک، عزم و مدیریت جهادی” صادق لاریجانی رئیس قوه‌ قضائیه تقدیر کرد.



خبرگزاری هرانا ـ سعید خلیلی، وکیل محمدعلی طاهری اعلام کرده است که از صدا و سیما به خاطر انتشار دروغ و تهمت از طرف خانواده طاهری شکایت خواهد کرد، صدا و سیما در اقدامی عجیب در بخش خبری که به این موضوع اختصاص داده بود ارتباط نامشروع را هم به محمدعلی طاهری نسبت داد، اتهامی که به گفته وکیل او در پرونده های جاری طاهری مطلقاْ مطرح نبوده است.



۶۵۰ فعال مدنی خواهان آزادی نرگس محمدی شدند
خبرگزاری هرانا ـ ۶۵۰ تن از فعالان مدنی و شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مسئولان قوه قضائیه خواهان آزادی نرگس محمدی شدند، نرگس محمدی محکوم به شش سال حبس است اما به دلیل بیماری توانایی ماندن در زندان را ندارد.



خبرگزاری هرانا – آکام تلاج از مصدومین تجمعات اردیبهشت ماه شهر مهاباد، پس از بیش از پنجاه روز بستری شدن در بیمارستان، امروز چهارشنبه هشتم تیرماه درگذشت.




روزنامه ایران: رسانه‌های خارجی خبر داده‌اند که دکل گمشده ۲۴۰ میلیارد تومانی در فوریه سال ۲۰۱۴ عازم خلیج مکزیک شده و هم‌اینک مشغول عملیات حفاری است.

کارگاه آموزشی شهروندیار




دکل گمشده اینجاست!
کاری از بهنام محمدی





شبی که جانم فدای رهبر، جانم فدای ایران شد!
در حاشیه بازی دوم والیبال ایران و لهستان در تهران




.
حکومتی ها با اختلاس های میلیاردی آزاد می گردند، تخم مرغ دزدها قطع عضو می شوند
.
روزنامه خراسان: حکم قطع دست 2 سارق که به تاييد دادگاه تجديدنظر رسيده بود روز گذشته با حضور مقامات قضايي اجراي احکام دادسراي مشهد در زندان مرکزي به اجرا درآمد.
به گزارش خراسان، اولين سارقي که انگشتان وي صبح روز گذشته زير تيغ قرار گرفت، دزد 26ساله اي به نام «م. ع» بود . اين سارق که مجرد و در مشهد ساکن است شب هنگام و پس از کج کردن نرده هاي خارجي حفاظ پنجره وارد منزلی شده و وجوه نقدی و لوازم ديگر را سرقت کرده بود.
دست این سارق 26ساله زير تيغ دستگاه قرار گرفت و انگشتان دست وي قطع شد.
دومين سارقي که دستش زير گيوتين قرار گرفت دزد جواني بود که بيش از چند فقره سرقت را با شکستن در از منازل مردم فردوس انجام داده بود.
.
به گزارش خراسان، اگرچه دادگاه تجديدنظر استان خراسان جنوبي راي صادره درباره قطع يد وي را تاييد کرده بود اما به خاطر اين که امکانات و تجهيزات اجراي حکم در زندان مرکزي مشهد پيشرفته تر است، حکم مجازات اين سارق جوان نيز در زندان مرکزي مشهد به اجرا درآمد .
.
به این می گن حکومت عدل علی
دزد 98 میلیارد دلاری رهبری می کند، سارق تخم مرغ دزد با تجهيزات پيشرفته قطع يد می شود.
------------------
عکس از آرشیو
sepehrAZADI




نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، پس از ملاقات با هیات اعزامی ایران در کاراکاس، از یک توافق اعتباری بین دو کشور خبر داد. مادورو گفت اولین واریز به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار بوده است.
رئیس جمهور ونزوئلا اذعان کرد که کشورش در بحرانی اقتصادی قرار دارد و افزود: «اما دوستانی که دست ما را می‌گیرند، غایب نیستند.»

sepidedam


Sunday, June 28, 2015

آزادی نوکیش مسیحی پس از سه سال و هشت ماه از زندان شیراز
http://mohabatnews.com/fa/?p=3583




خبرگزاری هرانا ـ بنیاد مرزهای الکترونیکی “ای‌اف‌اف” با اشاره به سانسور رسانه‌های الکترونیکی در ایران و تداوم سرکوب بلاگرها در این کشور، دولت حسن روحانی را به کوتاهی در اجرای وعده‌های انتخاباتی خود متهم کرد.





خبرگزاری هرانا ـ یک جوان اهل سیستان بلوچستان در شهر بندری چابهار در اثر شلیک مستقیم ماموران انتظامی کشته شد.




خبرگزاری هرانا ـ مولوی فتحی محمد نقشبندی امام جمه اهل سنت شهرستان راسک، “استان سیستان و بلوچستان” به وزارت اطلاعات احضار شد.



خبرگزاری هرانا ـ سعید فرج پوری، یکی از اعضای این گروه موسیقی می‌گوید فعلا تصمیم نداریم در ایران برنامه‌ای برگزار کنیم.



خبرگزاری هرانا ـ حسن روحانی رئیس جمهور ایران، می گوید که امیدوار است با همکاری دستگاه قضایی، لایحه جرایم سیاسی و امنیتی را تدوین کنیم، چرا که باید مشخص شود جرم سیاسی چیست و جرم امنیتی کدام است.



خبرگزاری هرانا – شکرالله قهرمانی فرد، فعال مدنی و هویت طلب استان آذربایجان شرقی، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اهر منتقل شد.




.
دستگیری پسر بچه ای بجرم پاک کردن شیشه اتومبیل ها در خیابان های تهران ...!؟. 
یکی از مجرمان اختلاس های میلیاردی دستگیر شد.
و شاید به جرم دکل دزدی دستگیر شده و به احتمال دکل در جیبش باشد!

sepehr AZADI


.
مردم را با لغو کنسرتها، ممنوعیت ظاهری ماهواره و بدحجابی و.... مشغول کنید تا اختلاس های میلیاردی را فراموش کنند.
.
چنین برخوردهایی از طرف نیروهای فشار به تدریج تبدیل به امری بدیهی برای کنسرت‌گذاران شده و البته مسئله گاه فراتر از لغو کنسرت رفته و منجر به ضرب و شتم نوازندگان نیز شده است. مثلا در کنسرت سیروان خسروی در شهر سیرجان؛ عده‌ای کفن‌پوش روبه‌روی سالن کنسرت سینه‌زنان می‌گفتند مانع برگزاری کنسرت می‌شوند و به نوعی پیام می‌دادند که امشب یا کشته می‌شویم یا می‌کشیم!
نکته‌ای که در این میان قابل توجه است؛ حضور گسترده مقام‌های نظامی‌ست. شهرستان‌ها معمولا در برگزاری یک کنسرت؛ علاوه بر پلیس امینت؛ میزبان فرمانداران شهرها، رئیس پلیس امنیت کل استان و ائمه جمعه هم هستند و رسم بر این است که نمایندگان تمام این نهادها درباره مجوزی از پیش صادر شده؛ اظهارنظر می‌کنند که البته در بسیاری از موارد منجر به لغو هم می‌شود.
.
بازی موش و گربه ای برای درگیر کردن مردم با مسایلی دیگر تا اختلاس ها بفراموشی سپرده شوند.
--------------
گزارش کامل در لینک زیر
http://goo.gl/0q2NiI






خامنه‌ای: نه بازرسی! نه تحریم! نه هیچی! / جان کری: بله قربان! البته! چرا که نه؟ هر طور شما بخواهید! / اوباما: بهش بگو به عنوان تخفیف، چشم‌مون رو به نقض حقوق بشر در ایران هم می‌بندیم...!

sepehr AZADI


"وزیر بهداشت" دولت «اعتدال و امید» می‌گوید درباره‌ی زیان‌بار بودن پارازیت‌های ماهواره‌ای «حرف و حدیث متفاوتی وجود دارد و بیشتر در این زمینه گمانه‌زنی می‌شود».
به گزارش خبرگزاری‌های رسمی ایران، حسن قاضی‌زاده هاشمی، روز شنبه ۶ تیر در توجیه ادامه‌ی ارسال پارازیت‌ از سوی حکومت اسلامی به خبرنگاران گفت: «در جوامع علمی، دیدگاه‌های متفاوتی درباره این موضوع وجود دارد و برای رسیدن به نتیجه قطعی نیز نیاز به سال‌ها مطالعه، مشاهده و زمان داریم تا مشخص شود پارازیت اثر مضری دارد یا خیر و اگر دارد روی چه ارگانی از بدن است و میزان آن چقدر است.»
وی پیش‌تر نیز در سخنانی مدعی شده بود که کمیته مشترک وزارت‌ بهداشت و وزارت ارتباطات به این نتیجه رسیده‌اند که از بابت تاثیر پارازیت‌ها بر سلامت مردم، «هیچ جای نگرانی نیست» چرا که «سطح پارازیت‌ها عمدتا در حد استانداردهای بین‌المللی است».
گوشه هایی از تاثير فاجعه آفرين پخش پارازيت ماهواره ای در ايران، كشتار الكترونيكی مردم توسط جهموری اسلامی و اجرای یکی‌ دیگر از سیاست های «قانون قورباغه پخته» را در این ویدئو ببینید:

sepidedam


Saturday, June 27, 2015


خبرگزاری هرانا – مهدی فراحی شاندیز، زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج که به اتهام سه بار توهین به رهبری، جمعا به نه سال حبس محکوم شده است، باید تا سال ۱۳۹۸ در زندان بماند.





خبرگزاری هرانا – حکم اعدام سهیل عربی که به اتهام سب النبی به اعدام محکوم شده بود، از سوی شعبه ۳۴ دیوان عالی کشور نقض شد.



ایران، کشوری بزرگ
با ۷۸ میلیون جمعیت 
و یک تصمیم‌گیرنده!
...........
کارگاه آموزشی شهروندیار



«چهار صد کشته» در سوریه در ایران به خاک سپرده شده‌اند
عمودی به کمک جلاد سوریه (اسد) رفتند، افقی برگشتند.
خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، روز جمعه اعلام کرد که ۴۰۰ نفر از نیروهای موسوم به «مدافعان حرم حضرت زینب» در داخل ایران به خاک سپرده شدند.

نوشته ای از سیروس ملکوتی که اشاره ای خوب به وضع و حال همه ما دارد:
روایتی از میان روایتهای ما تبعیدیان:
تبعید برای ما تبعیدیان حکایتهای بیشماری دارد . تبعیدیان حقیقی دیرزمانیست که دچار تبعیدک تبعید شده اند . رسولان حکومتی و اطلاعاتی و یا بخشی از دولت و نه حکومت رانده شده به تسخیر و تصرف سرزمینهای تبعید برامدند و با امداد و حمایت اهل لابیستهای نظام توانستند خود را جایگزین تبعیدیان حقیقی سازند . قبل از به مقصد رسیدنشان خانه و کاشانه ، شغل و هزینه معاششان اماده و مهیا بود .اکثریت این مسافران کاروان تدبیر شده سالها هم پیاله جنایات و درافتاده در جهل مرکب بودند . و از طرح و پروژه غربیها برای گزینه ای از اهالی اهلی شده حکومت بهره ها گرفتند . جوایز و خلعت نثارشان شد .از اکابر در نیامده کرسی استادی و سخنوری در معتبرترین اکادمیهای علمی جهان غرب نصیبشان شد . صدا و تصویرشان در هر هنگامه ممکن اویزه گوش و چشم شد ، منتقد و اندیشه پرداز گشتند و نقاش تصویرهای ممکن فردایی . سرزمین تبعید دیرزمانیست که به تصرف اهل مماشات در امده است و ما در تبعیدک این تبعید هنوز متوجه تنها واره گی خود نشده ایم . و هنوز مسکین وار در انتظار مشروعیت پذیری خود برای حضور در ضیافت های تدبیرشده اهل مماشات هستیم . هنوز در صف انتظار برای تصویر شدن در رسانه های اصلاح طلبان و پروژه سازان سرو دست میشکنیم و از انچه جوهر ما تبعیدیان را ساخته و پرداخته دور میشویم .ما نیازمند همایش درونی خود هستیم اما دریغ از عاطفه همگن و تدبیر ملزوم . هیچ هنرمتدی ، هیچ اندیشه پردازی، هیچ کنشگر حقیقی سباست و انسان گرایی از اهالی تبعیدک تبعید چهره نمیشود ، مورد ارزشگراری ، صاحب این و ان نشان و خلعت نمیشود ، مگر انکه قامت غرورش را به خامشی و یا سالوسی اهل مماشات خم کند . همه امور حکایت از حاشیه سازی و به انزوا کشانیدن نسلی دارد که اهل مماشات و ساخت و پاخت با این و ان قدرت نبود و نبست .این روایت تنها یکی از قصه های ما تبعیدیان است .
س.ملکوتی
با تشکر از رامین یزدانی جهت اشتراک گذاری این متن





Friday, June 26, 2015


خبرگزاری هرانا ـ خانواده امیر حکمتی، تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا و شهروند آمریکایی ایرانی که در ایران زندانی است، در تلاشی تازه خواستار آزادی او شدند.



علی آل داوود مدیر دفتر مشاوره حقوقی اهل قلم ایران معتقد است: تیراژ کتاب در کشور جدا از خود مسأله کتاب است و به اوضاع اقتصادی و وضعیت جیب مردم بستگی دارد.
تیراژ کتاب در دویست سال اخیر افت و خیزهایی داشته است. در دوره ناصرالدین شاه که کتاب به صورت چاپ سنگی چاپ می‌شده تیراژ حدود ۷۵۰ نسخه بوده است. جمعیت ایران در آن زمان ۷ میلیون نفر بوده و ما درآمد نفتی نداشته‌ایم، و از مردم مالیات گرفته نمی‌شده است ولی الان می‌بینیم که تیراژ کتاب به ۵۰۰، ۳۰۰ و ۱۵۰ نسخه رسیده است.
شما در مورد میزان پایین سرانه مطالعه در ایران چه فکر می کنید؟
کارتون از Arcadio Esquivel از کاستاریکا
منبع: کیهان لندن
لینک اصلی: http://bit.ly/1e80ajW


ساعتی پیش نسرین ستوده در صفحه‌‌ی فیسبوک‌اش نوشت:
"دوستان و هموطنان گرامی
بر اساس حکم جدیدی که از شعبه دوم دادگاه انتظامی وکلا صادر و دیروز ۴ تیر ۹۴ ابلاغ شد, حکم تعلیق پروانه‌ی وکالتم از ۳ سال به ۹ ماه کاهش پیدا کرده است. بدین ترتیب امیدوارم با توجه به پایان ۹ ماه از زمان صدور حکم قبلی, طی روزهای آینده نسبت به تمدید پروانه و پایان تحصن اقدام نمایم."
خبر کوتاه است! اما برای رسیدن به این حق، که به ناحق گرفته شده بود نسرین ستوده با شجاعت و تلاش مستمر هر روز به مدت حدود ۲۵۰ روز در جلوی ساختمان کانون وکلای دادگستری تحصن کرد تا به این حق خود برسد. در این مدت تعدادی از هموطنان هم با حضور و اعلام موافقت و همیاری با نسرین ستوده،در این حرکت همراه او بودند.
آری! برای رسیدن به حقوق خود باید شجاع بود و پشتکار داشت.




اتفاقات یک روز معمولی :
.
یک دکل نفتی گم شد.
فرودگاه قشم فروخته شد.
طرف با سند کویر لوت وام گرفته.
یکصد و بیست و شش هزار تن چای از انبار سازمان چای دزدیده شده.
کامران دانشجو به جرم زمین خواری دستگیر شده.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اخبار همان شب در صداوسیما:
کشته شدن یک سیاه پوست در آمریکا.
تحصن کارگران در فرانسه.
عقب نشینی نیروهای داعش در استان صلاح الدین.
مشکلات فرودگاهی در اروپا.
مخالفت آمریکا و اتحادیه اروپا با لغو تحریم‌های هسته‌ایی.
زخمي شدن يک فلسطيني به دست نيروهاي صهيونيستي در کرانه باختري.






دکل نفتی و برج مراقبت و فرودگاه و معادن مس و طلا و فولاد خون مردم و ... از قلم افتاد ...




Thursday, June 25, 2015

* دیلی تلگراف :خامنه ای چند ماه بیشتر زنده نیست



خبرگزاری هرانا ـ روز چهارشنبه مورخ ۹۴/۴/۳ رضا امجدی، فعال کارگری و عضو کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری و فردین میرکی، فعال کارگری که برای پیگیری و اطلاع از حکم پرونده اشان به دادگستری استان کردستان مراجعه کرده بودند، از طرف شعبه ی ۴ اجرای احکام دادگستری شهر سنندج دستگیر و روانه ی زندان مرکزی سنندج شدند.




خبرگزاری هرانا ـ ماجرا به قدری غم‌ انگیز و دردناک است که همه ترجیح می‌دهند آن را به فراموشی بسپارند، شاید به همین دلیل است که “نصر الله پژمانفر”، عضو کمیسیون فرهنگی اظهارنظر در این باره را مربوط به کمیسیون فرهنگ نمی‌داند و “علیرضا مرندی”، عضو کمیسیون بهداشت می‌گوید” مایل نیستم در این باره صحبت کنم.



خبرگزاری هرانا ـ غلامحسین کرباسچی که از جمله سخنرانان برنامه افطار رئیس جمهوری با فعالان احزاب بود، با ادعای بر اینکه میرحسین موسوی و مهدی کروبی همواره از اصل نظام و انقلاب حمایت کرده اند، از میرحسین موسوی با عنوان “سید مظلوم” یاد کرد و خواستار پایان حصر شد.



خبرگزاری هرانا ـ هنوز چند روز از انتشار خبر جلوگیری از پخش برنامه موسیقایی “دستان” از صدا و سیما نگذشته که خبر رسید یکی از هنرمندان موسیقی “روزبه نعمت الهی” هم دیگر نمی‌تواند در تلویزیون حضور داشته باشد.



خبرگزاری هرانا – پرونده زین العابدین قائمی، وبلاگ نویس قاینی که به ۳ سال حبس محکوم شده بود، برای رسیدگی در مرحله تجدید نظر به بیرجند ارسال شد.



خبرگزاری هرانا ـ در سه روز اول طرح توزیع سبد کالا در سرخس از ساعت ۶ صبح تا ساعت یک شب “در مجموع ۱۹ ساعت” صف‌های طولانی برای دریافت سبد کالا تشکیل شد.






Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page