Saturday, June 20, 2015

برای رسیدن به حق خود باید از هر روزنه‌ای استفاده کرد

دیشب در ورزشگاه آزادی، چهار-پنج زن و دختر تماشاگر که با پاسپورت ایتالیایی و آمريكايی وارد ورزشگاه آزادی شده بودند، تيم ملی والیبال ايران را تشويق كردند. 
این در حالی‌ست كه تا يك روز قبل از بازی ايران و آمريكا هنوز مسئولان فدراسيون براي ورود زنان به سالن كشمکش داشتند و بعد هم حضور زنان كنسل شد، و تدابیر شدید امنیتی را تا چند خیابان آن‌طرف‌تر از ورزشگاه برقرار کرده بودند.
این چند زن تماشاگر با پاسپورت خارجی وارد سالن ١٢هزار نفری آزادی شدند و بازی را از نزديك تماشا كردند. 
تماشاگرانی كه به قول بعضی‌ها پاسپورت ایتالیایی و آمریکایی داشتند، اما با تكان دادن پرچم ايران، والیبالیست‌های تیم ملی را تشويق می‌كردند. بر اساس قوانین فدراسیون جهانی ، ایران تعهد داده بود نمی‌تواند مانع از حضور زنان با ملیت‌های خارجی به ورزشگاه شود.
باید حکومت را وادار کرد که به آزادی ورود همه‌ی زنان ایرانی تن دهد و فدراسیون‌های جهانی را مجبور کرد که ورود زنان ایرانی به ورزشگاه‌ها را پیگیری کنند و نه تنها زنان خارجی را (یا زنان ایرانی دارای دو تابعیت). 
پایان این مبارزه روشن است، دیگر تماشاگر صرف بودن هدف زنان و دختران ایرانی نیست. آنان برای رسیدن به حقوق خود، هر مانعی را از پیش پای‌شان برمی‌دارند. بی‌شک همراهی مردان ایرانی و بخصوص ورزشکاران تیم ملی هم در این راه حائز اهمیت است.


کارگاه آموزشی شهروندیار



0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page