Wednesday, June 3, 2015


امام مستضعفین و مقبره ضد زلزله وی





resized_462728_976


امامی که میخواست ساده زیستی و حکومت مستضعفین بر روی کره زمین بنا کند حالا مقبره اش با هزینه های نجومی در شرایطی که میلیونها ایرانی در آتش فقر می سوزند یک تو دهنی به همه آنهانیست که سخنان دروغین این مرد را باور کردند و بجز اعتراضات داخل کشور صدای هیچکدام از یاران انقلاب که در آنسو لمیده اند در نمی آید. آن وقت برای برگزاری جشن های ۲۵۰۰  ساله با ۱۲  میلیون تومان هزینه همین آقایان چه داد و قالی راه انداحته بودند.
دویچه وله – آیت‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی وقتی وارد ایران شد گفت که «طلبه‌ای بیش نیستم»، اما به او لقب امام داده شد. میگفت «یک موی کوخ نشینان» را به «همه کاخ نشینان» ترجیح میدهد و اصرار بر ساده‌ زیستی داشت، اما حالا مقبره‌اش گرانترین مقبره جهان شده است.
او بود که در سخنرانی‌هایش واژه‌»مستضعف» را به فرهنگ سیاسی ایران وارد کرد. اما حالا مقبره‌اش به گرانترین مقبره جهان تبدیل شده است.
روزنامه اطلاعات در سال ۱۳۷۱ نوشت: مرقد و مصلای امام خمینی در بهشت زهرا بنایی شامل ۶۰۰ هزار متر مربع بنای سر پوشیده، مساحت مسقفی بطول یک کیلومتر و عرض بیش از نیم کیلومتر است که نظیر آن در هیچ یک از دیگر بناهای مذهبی جهان چه اسلامی چه مسیحی چه یهودی و چه مذاهب غیر توحیدی نمی‌توان یافت.
سازه اصلی، دارای مقاومت در برابر زلزله‌ای به قدرت ۱۰ ریشتر است و به گفته مدیر کل مقبره، از برج میلاد نیز مقاوم‌ تر است. در اطراف حرم، چهار گلدسته طلا کاری شده به بلندی ۹۱ متر ساخته شده‌ است.
عطاالله امیدوار که از همراهان خمینی در پاریس بوده، میگوید: در بازدید از موزه متوجه شدم که این بخش از حرم چه عمارت گرانقیمت و پرخرجی است. در موزه آرمگاه تعداد زیادی اتاق می‌بینید که سنگ‌های گران قیمت تا سقف آن را پوشانده و روی هر دیوار، خط نوشته یا حجاری و … قرار دارد. این موضوع به حدی به چشم می‌آید که خود بنای موزه بدل به موزه شده، دیوارهایش دیگر جایی برای نصب یک اثر هنری ندارد. هر جا که بخواهید تابلویی آویزان کنید، روی آینه یا کتیبه‌ای قرار میگیرد


0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page