Sunday, July 26, 2015





حشمت الله طبرزدی که نزدیک به ده سال از زندگی خود را در زندان به سر برده در خاطره ای برخورد مردم عادی با خودش را در ایران اینطور توصیف می کند: رفته بودم چشم پزشکی.
امروز با حسین و فاطمه رفته بودم میدان سعادت اباد چشم پزشکی.مبلغ ویزیت 35000 تومان شد.پول رو پرداخت کردیم و رفتیم تو. انجا دکتر مهدیه من را شناخت و کارش را انجام داد. زمان برگشت خانم منشی با اصرار پول را پس داد و گفت، دکتر دستور داده از شما پول نگیرم.
رفتیم عینک سازی. او از پیش می شناخت و خواهش کردم هزینه ی مواد به کار رفته را بگیره. 
چون او هم نمی خواست پول بگیره. با خودم گفتم ، حکومت زندان و سرکوب می کنه اما مردم دوست دارن به مبارزین محبت کنند.به راستی که رژیم اب در هاون می کوبه.به محض این که مردم زندانی سیاسی رو میشناسن شروع می کنن به تعریف و تمجید.
این کار خیلی معنی داره.برای من نیز همین محبت ها کافی است. خستگی ام در میاد.
‫#‏حشمت_الله_طبرزدی‬ مدیر مسئول نشریات «پیام دانشجو»، «ندای دانشجو»،«هویت خویش» و «گزارش روز» بود. هفته نامه پیام دانشجو در سال‌های میانه دهه هفتاد افشاگری‌های گسترده‌ای پیرامون فساد اقتصادی و سیاسی در بدنه جمهوری اسلامی منتشر ساخت و پس از چند نوبت توقیف، لغو امتیاز شد. 
طبرزدی از جمله فعالینی است که از حقوق همه ی دگراندیشان و مخالفین بدون توجه به نزدیکی یا دوری اندیشه ی آنان به خودش دفاع کرده. وی در بیان دیدگاهش صراحتا می گوید که ما خواهان یک جمهوری دموکراتیک و آزاد از مذهب هستیم. وی در سالهای جنگ نیز به عنوان داوطلب به جبهه رفته و از گزند ترکشها هم در امان نماند و دو برادرش را هم در جنگ از دست داد. وی بارها اعلام کرد که برای رسیدن به آزادی و دمکراسی باید هزینه داد و از رفتن به زندان و تحمل سختی‌هایش هراسی ندارم. 


0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page