Thursday, July 2, 2015


ورشکستگی ساختگی بانک و موسسه مالی و اعتباری میزان در خراسان و بالا کشیدن سپرده های بانکی هزاران ایرانی
موسسه مالی واعتباری میزان چندین سال پیش با کمک قضات دادگستری خراسان بزرگ با عنوان ” تعاونی اعتبار ” تشکیل و در مشهد آغاز بکارکرد. 
بر این اساس پس از مهیا شدن زیر ساختها بتدریج ۱۰۷ شعبه در استانهای خراسان رضوی، شمالی وجنوبی ایجاد و بدین ترتیب موسسه خدمات خود را از مشهد به سایر شهرستانها گسترش داد. 
.
موسسه و بانک میزان برای اینکه بتواند مشتریان بیشتری را با مبالغ میلیونی که گاهی از فروش خانه و یا آپارتمان و زمین بدست آورده بودند و در انتظار موقعیتی برای خرید خانه و یا ایجاد فرصت شغلی برای فرزندان خود بودند ، بخود جلب کند، بیشترین بهره بانکی را به مشتریان پرداخت می کرد.
بعد از اینکه در ماههای گذشته مردم به این موسسه که تحت حفاظت قوه قضاییه و دادگستری بود، پولهای نقد خود را سپردند، روسای این بانک با حمایت قوه قضاییه میلیاردها پول بی زبان مردم را تبدیل به دلار کرده از کشور خارج کرده و اعلام ورشکستگی کردند.
مردم از شنیدن این خبر به بانک میزان حمله کردند تا سپرده های خود را بیرون بکشند که متاسفانه با درهای بسته بانک و موسسه روبرو شدند.
در روزها و هفته های گذشته مردم تجمعاتی اعتراضی در مقابل بانک ها تشکیل دادند که این تجمعات نیز با سرکوب نیروهای امنیتی که نیز سهمی در این دزدی و غارت بزرگ دارند روبرو شدند.
عده ای از مردم عادی که تمام زندگی خود را بدست این موسسه سپرده بودند با شنیدن خبر ورشکستگی این موسسه یا با سکته قلبی جان خود را از دست دادند و یا با مشکلات روحی روانی در گیر هستند.
از آنجایی که در ماههای گذشته بخاطر کمبود درآمدهای ارزی نیروهای امنیتی دسترسی کمتری به درآمدهای نفتی دارند، اینبار مستقیما دست در جیب مردم کرده اند و با کلاهبرداری سپرده های مردم را بالا می کشند.
به احتمال در هفته ها و ماههای آینده شاهد ورشکستگی بانک ها و موسسات مالی بیشتری مانند میزان خواهیم بود.

sepehrAZADI


0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page