Thursday, July 30, 2015

اجباراً خانه‌ای اجاره می‌کنند تا در آن نماز بخوانند، آن را هم تخریب می‌کنند!
دیروز، چهارشنبه ۷ مرداد نماز‌خانه ‫#‏اهل‌سنت‬ واقع در منطقه ‫#‏پونک‬ تهران، توسط نیروهای شهرداری، با پشتیبانی نیروهای انتظامی و امنیتی تخریب شد.
این نمازخانه بارها قبلا پلمب شد، باز شد- بی آن که اجازه‌ی برگزاری مراسم مذهبی در آن داده شود. آخرین بار، خبرگزاری فارس در روز 28 بهمن، راست و دروغ را در توجیه پلمب نمازخانه‌ی پونک چنین به هم بافته‌ بود و اعلام کرده بود مهاجمان از چه دلخور بوده‌اند: «قرار بود در همین نمازخانه پونک به دعوت مولوی عبیدالله موسی‌زاده و توسط مولانا عبدالحمید نماز جماعت برگزار شود.... در روز جمعه و پایانی هفته وحدت در طی برنامه‌ای وحدت آفرین تمامی شرکت کنندگان در کنفراس وحدت به نماز جمعه تهران می‌روند که در این بین اعلام می‌گردد مولانا عبدالحمید قصد برگزاری نمازجمعه‌ای دیگر را دارد.... چرا با وجود آنکه تمام برادران اهل سنت به نمازجمعه تهران می‌روند مولانا عبدالحمید قصد برگزاری جداگانه نماز جمعه آن هم در یک مرکز غیر قانونی را دارند!؟» لینک منبع:http://bit.ly/1KAJHQO
سنی‌ها اجازه‌ی داشتن مسجد ندارند، آن‌ها نمازهای خود را در منازل استیجاری “نمازخانه” برگزار می‌کنند.
به گزارش برخی منابع محلی، صبح روز چهارشنبه پس از مراجعه نیروهای امنیتی به نمازخانه پونک و گرفتن تلفن “مولوی عبیدالله موسی‌زاده” امام جماعت این نمازخانه و تفتیش منزل وی، ده‌ها تن از نیروهای شهرداری اقدام به تخریب این نمازخانه کردند.
لینک منبع: http://bit.ly/1DbSU2b
..................
این موضوع اعتراض مولانا عبدالحمید را در‌ پی داشت
مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان با ارسال نامه‌هایی جداگانه به "علی خامنه‌ای" و "حسن روحانی"، نسبت به تخریب نمازخانه اهل سنت در پونک تهران اعتراض کرد.
به گزارش سایت سنی‌آنلاین، مولانا عبدالحمید در این نامه‌ها از "عدم برخورداری شهروندان اهل‌سنت تهران از مسجد" انتقاد کرده و تخریب نمازخانه اهل ‌سنت تهران را "به‌دور از انتظار جامعه اهل‌ سنت ایران" دانسته است.
وی خطاب به رهبر جمهوری اسلامی نوشته: "در شرایطی که ‫#‏افراط‌گرایی‬،‫#‏تکفیر‬، ‫#‏تفرقه‬ و ‫#‏خشونت‬ در دنیا موج می‌زند و جهان اسلام نیازمند آرامش و سعه‌صدر است، برادران و خواهران اهل‌ سنت چنین انتظاری نداشتند."
به گفته مولاناعبدالحمید، " این نوع برخوردها به دشمنان اسلام، عوامل خشونت‌طلب و افراط‌گرا فرصت می‌دهد تا به اختلافات دامن بزنند و مردم شریف و همیشه در صحنه اهل‌ سنت را مأیوس کنند."
اهل تسنن بخش بزرگی از جمعیت کشور ایران را تشکیل می‌دهند و در ۱۴ استان کشورمان زندگی می‌کنند. شمار آن‌ها در تهران بیش از یک میلیون نفر برآورد شده است.
مولاناعبدالحمید همچنین در نامه‌ای که به حسن روحانی، نوشت: "عدم تحمل یک نمازخانه معمولی و تخریب آن، در شهری‌ که اجازه ساخت مسجد به شهروندان اهل ‌سنت داده نمی‌شود و مطالبه ۳۷ ساله آن‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ناکام مانده است، تنها جریحه‌‌دار نمودن احساسات جامعه اهل‌ سنت ایران نیست، بلکه احساسات مسلمانان جهان را نیز جریحه‌دار می‌نماید."
لینک منبع: http://goo.gl/T5Tsxc
.........................
کارگاه آموزشی شهروندیار


0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page