Monday, August 3, 2015


ایران سومین کشور واردکننده اسبا‌ب‌بازی جهان
ایران حتا "عروسک‌های ملی" خود را هم وارد می‌کند!
صنعت اسباب‌بازی در دنیا بعد از مواد مخدر و تجارت تسلیحات نظامی، سومین تجارت پرسود جهان است و این مسئله اهمیّت حوزه اسباب‌بازی را نشان می‌دهد.
درآمد چین از حوزه اسباب‌بازی بیش از ۲ برابر درآمد نفتی کشور ما است، درحالی که ما در واردات اسباب‌بازی سومین کشور واردکننده در جهان هستیم. همچنین ایران اکنون بزرگترین بازار بازی‌های رایانه‌ای در خاورمیانه است.
به گزارش ایرنا، سیدمحمدحسین سجادی در مراسم افتتاحیه اولین جشنواره و نمایشگاه ملی اسباب بازی گفت: "برای صادرات اسباب بازی دچار مشکل هستیم و این صنعت نتوانسته نخبگان کشور را نیز به سوی خود جذب کند."
وی یادآور شد: سرانه مصرف اسباب بازی در خاورمیانه در جایگاه اول جهان قرار دارد و بعد از خاورمیانه، آمریکای شمالی در رتبه دوم است و همین مساله می تواند یک بازار خوب را برای تولیدکنندگان ما ایجاد کند.
اصغر نورالله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز در این مراسم با اشاره به حمایت های این صندوق از تولیدکنندگان اسباب بازی گفت: صنعت اسباب بازی دارای بخش های طراحی، ساخت و بازاریابی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
اصغر نورالله زاده افزود: تجارت اسباب بازی پس از مواد مخدر و تسلیحات نظامی، سومین تجارت پرسود جهان است و این مساله اهمیت حوزه اسباب بازی را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه در عرصه بین المللی می توان در رابطه با بازاریابی کارهای مهمی صورت داد، اظهار کرد: درآمد چین از حوزه اسباب بازی بیش از دو برابر درآمد نفتی کشور ما است، در حالی که ما در واردات اسباب بازی سومین واردکننده در جهان هستیم.
همچنین مناف یحیی‌پور معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
در این خصوص گفت: در نسل سوم عروسک‌های «دارا و سارا» تغییراتی ایجاد شده که برای نمونه می‌توان به تکان خوردن مفصل‌های آنها اشاره کرد. همچنین چشم‌های آنها طبیعی‌تر شده و از مواد اولیه بهتری برای تولید آنها استفاده شده و گرنه طراحی آنها همان طراحی قبلی است.
وی در پاسخ به اینکه آیا لباس سایر اقوام نیز در کنار عروسک به خریداران داده می‌شود گفت: این عروسک با یک دست لباس به مخاطب عرضه می‌شود و علاقه‌مندانی که دوست دارند لباس‌های محلی استان‌های مختلف را داشته‌ باشند می‌توانند جداگانه آن را تهیه کنند. یک چادر نماز و لباس اقوام ایرانی در کنار این عروسک عرضه خواهد شد.
منبع: ایرنا و فارس
http://goo.gl/UPqBAZ
http://goo.gl/8ZUYo0
......................
کارگاه آموزشی شهروندیار


0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page