Sunday, August 2, 2015


"ارگ بم" همچنان زیر آوار وعده‌هاست!
زمین‌لرزه‌ای به شدت ۶٫۶ ریشتر در ساعت ۵:۲۶ بامداد روز ۵ دی ۱۳۸۲ شهر بم و مناطق اطراف آن در شرق استان کرمان را لرزاند.
حدود ۱۲ سال از آن روز گذشته و تاکنون چهار دولت مختلف در ایران بر سر کار آمده‌اند.
اما مردم زلزله‌زده کماکان درگیر آن حادثه هستند.هنوز بسیاری از مردم بم و روستاهای اطرافش به زندگی عادی برنگشته‌اند. هنوز برخی‌ها در چادر و کمپ‌های موقت زندگی می‌کنند.
هنوز بازسازی آن به اتمام نرسیده است. هنوز تن زخم خورده‌اش التیام نیافته، چرا که آن همه اعتبارات و کمک‌های بین‌المللی و دولتی معلوم نیست چه شده و اساساً به بم رسیده یا نه؟! به همین خاطر است که کارگران قراردادی ارگ بم امروز با عدم پرداخت حقوق و مطالبات روبرو هستند. ماه‌هاست که حقوقی دریافت نکرده‌اند. روزگار این کارگران هم دست‌کمی از روزگار خود ارگ ندارد. بی یاور و در زیر آوار سنگین وعده‌های جورواجور!
فرماندار بم در زمستان ۱۳۹۲ گفت : طبق پیش‌بینی کارشناسان میزان اعتبار مورد نیاز جهت اتمام کار بازسازی و مرمت ارگ بم مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان است که امیدواریم با رویکرد دولت جدید(دولت روحانی) بتوانیم با دریافت بودجه های ملی به پژوهش‌ها و اقدامات کارشناسی سرعت ببخشیم.
دولت دوم خاتمی، دولت اول احمدی‌‌نژاد، دولت کودتا(دولت دوم‌ احمدی‌نژاد) و حالا دولت روحانی همه چشم بسته‌اند بر بمِ ویران شده.
امروز هم مسئولان پایگاه میراث فرهنگی ارگ در پاسخ به کارگران معترض گفته‌اند که علاوه بر تأخیر در پرداخت دستمزد کارگران، در ماه‌های آینده احتمال دارد در این پروژه تعدیل نیرو نیز صورت گیرد.
کارگران معترض دلیل کند شدن روند بازسازی این بنا را «تأخیر در پرداخت حقوق‌شان» می‌دانند.
اما مهمتر از همه‌ی این وعده‌ها وعده‌ی رهبر جمهوری اسلامی در دو روز پس از زلزله(۱۲ سال پیش) در سفرش به شهر بم است. او گفت:
بم را بهتر از قبل می‌سازیم.
محمدخاتمی رئیس جمهور وقت هم وعده داد: ارگ بم بازسازی خواهد شد.
لینک خبر اعتراض کارگران ارگ بم: http://goo.gl/rNoOOB
لینک وعده رهبر جمهوری اسلامی: http://goo.gl/BsyECZ
لینک وعده رئیس جمهور وقت محمدخاتمی: http://goo.gl/J28xHz
...............
کارگاه آموزشی شهروندیار


0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page