Wednesday, October 28, 2015

هنوز یک ماه از مرگ مشکوک شاهرخ زمانی، فعال کارگری در زندان نگذشته که جعفر عظیم زاده، دبیر هیئت مدیره «اتحادیه آزاد کارگران ایران» به خاطر شکایت از سعید مرتضوی و دیگر غارتگران سه هزار میلیارد تومانی از صندوق سازمان تامین اجتماعی، سازمان دادن طومار چهل هزار امضا برای افزایش دستمزدها و برپایی تجمع کارگری در روز جهانی کارگر سال ۱۳۹۳ باید شش سال به اوین برود.
به گزارش این اتحادیه، هیچ مستندی حتی یک خط و یا نیم برگ سند مبنی بر فعالیت جعفر عظیم زاده بر علیه امنیت کشور در پوشش فعالیت صنفی در پرونده وی و حکم صادره ارائه نشده است و بر اساس مستندات پرونده و بازجوئی های انجام شده از وی و مصادیق ذکر شده در برگه صدور حکم، تمام آن چیزی که منجر به بازداشت و محاکمه و محکومیت 6 ساله جعفر عظیم زاده شده است چیزی جز دفاع از حق حیات کارگران ایران و برخورداری میلیونها خانواده کارگری از یک زندگی انسانی نبوده است.
همین طورخانم «پروین محمدی» عضو هیئت مدیره اتحادیه ی آزاد کارگران هم برای پاسخ گویی به اتهامات مشابه به وزارت اطلاعات مرکز احضار شده. دستمزد حداقلی کارگران در ایران بارها زیر خط فقر است.
تعرض و بگیر و ببندها و احکام سنگین علیه کارگران به عنوان بی پناه ترین اقشار جامعه در حالی است که متهمان اختلاس های چند هزار میلیاردی که به قدرت وابسته اند، با جریمه های چند صد هزار تومانی روبرو می شوند.
شرایط اقتصادی- اجتماعی پیش رو و ادامه روند بحران کنونی اقتصادی، وضعیت فلاکت باری را برای کارگران وسایر مزدبگیران عرصه تولید وخدمات ترسیم میکند که تحمل آن فراتر ازتاب و توان یک زندگی انسانی دنیای امروزاست.
اتحادیه ی آزاد کارگران از همه ی مردم خواسته تا نسبت به این بیدادگری بی تفاوت نباشند.
آدرس تلگرام
با ‫#‏شهروندیار‬ در تلگرام همراه باشید.
telegram.me/shahrvandyar

0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page