Monday, November 30, 2015

This is a fabulous interview with Jim Caviezel on his faith in Christ and doing the part as a believer of the Lord...watch this interview, it really makes you think about your own humanity and His (Jesus) divine ability to go tot he Cross of Calvary for each one of our lost state in our sin condition.


خبرگزاری هرانا – علیرغم صدور حکم دادگاه “اتهام رابطه نامشروع دون زنا” که به دلیل دست دادن به آتنا فرقدانی و وکیل وقت او محمد مقیمی منسب شده بود، این حکم هنوز ابلاغ نشده است.


خبرگزاری هرانا ـ دادستان تهران اعلام کرد که دادسرای ناحیه ۲۰، با ۸ هزار زندانی موادمخدر مهمترین دادسرای تهران در مدیریت یکی از آسیب هاست.




در فاصله زمانی کمتر از یک سال پس از پیروزی قاطع محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی سال ۱۳۷۶، که نویدبخش گشایش فضای باز سیاسی شد؛ خبر قتل مرموز شماری از نویسندگان، شاعران، و دگراندیشان مخالف جمهوری اسلامی در رسانه های داخل و خارج ایران منتشر شد.
«محمد جعفر پوینده» مترجم اعلامیه جهانی حقوق بشر، «محمد مختاری» عضو هیات مشورتی کانون نویسندگان ایران، «داریوش فروهر» و «پروانه اسکندری» فعالان سیاسی مدافع برگزاری همه پرسی برای آینده نظام در صدر کشته شدگان موج جدید ترورهای داخل کشور قرار داشتند. هرچند فهرست قربانیان این موج فراتر از این چهار تن رفته و شمار دیگری از روشنفکران و پژوهشگران همچون: «احمد میرعلایی» مترجم برجسته، «احمد تفضلی» پژوهشگر اسطوره های ایرانی و «حسین سرشار» خواننده برجسته اپرای رودکی پیشین از جمله قربانیان این موج جدید ترور بودند. این فضای ترور و خفقان با سیاست دولت خاتمی مبنی بر جامعه مدنی در تضادی آشکار بود.
سرانجام وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی با انتشار اعلامیه ای یک محفل «خودسر» به رهبری «سعید امامی» معاون این وزارتخانه را عامل قتل ها معرفی کرده و با دستگیری شماری از مدیران و کارکنان این وزارت خانه رسما پایان این دور از ترور دگراندیشان را تایید کرد. رویدادی که گفته می شود ریشه گرفته از نظریه آیت الله خامنه ای مبنی بر «خطر تهاجم فرهنگی غرب» بود که از سال ۱۳۷۵ با ساخت و پخش برنامه تلویزیونی «هویت» کلید خورده بود. برنامه ای که نویسندگان، شاعران، پژوهشگران و فعالان سیاسی مخالف حاکمیت را عوامل داخلی «تهاجم فرهنگی غرب» معرفی کرده و فضا را برای مجازاتشان فراهم آورده بود. نظریه ای که هنوز یکی از محورهای اساسی حاکمیت برای عادی سازی رابطه با غرب و ابزار سرکوب دگراندیشان است.

Ofogh







Sunday, November 29, 2015



با منع حضور زنان نوازنده ارکستر سمفونیک تهران، اجرای کنسرت در افتتاحیه‌ رقابت‌های کشتی باشگاه‌های جهان، لغو شد.
علی رهبری، مدیرهنری ارکستر سمفونیک تهران روز یکشنبه به خبرنگار ایسنا گفته است که تنها ۱۵ دقیقه پیش از آغاز مراسم افتتاحیه در مجموعه ورزشی آزادی،‌ و زمانی که ارکستر برای اجرای سرود رسمی ایران آماده می‌شد به آنها اعلام کرده‌اند که زنان نباید روی صحنه ساز بزنند.
به گفته آقای رهبری، رایزنی‌ها برای ادامه برنامه به نتیجه نرسیده و همه اعضای ارکستر سمفونی تهران جایگاه خود را در ورزشگاه آزادی ترک کرده‌اند.
به گزارش ایسنا، این اولین بار است که در شهر تهران، از نوازندگی ساز توسط زنان جلوگیری می‌شود. حدود نیمی از نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران را زنان نوازنده تشکیل می‌دهند.

Sepehr AZADI سپهر آزادی








چون میدانست آخوند چگونه می اندیشد و اگر طالقانی را نمی کشتند خمینی نمی توانست اینقدر قدرتنمایی کند. بعد از مرگ مشکوکش حتی به تقاضای خانواده اش برای کالبد شکافی جواب رد دادند.




خبرگزاری هرانا ـ مراسم سخنرانی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی صبح امروز یکشنبه، در دانشگاه آزاد واحد یاسوج با حمله نیروهایی که خودسر خوانده می شوند لغو شد.
ادامه مطلب>>>


منع نوازندگی زنان برای اجرای سرود ملی
خبرگزاری هرانا ـ اجرای کنسرت ارکستر سمفونیک تهران در افتتاحیه‌ی رقابت‌های کشتی باشگاه‌های جهان به‌دلیل نوازندگی زنان، لغو شد.


خبرگزاری هرانا – بیش از یک سال و نیم از تعلیق و عدم برگزاری دادگاه کیفری زانیار و لقمان مرادی می گذرد و هنوز هم هیچ اقدامی برای برگزاری این دادگاه و تعیین تکلیف این دو زندانی انجام نشده است.




خبرگزاری هرانا ـ بنیان‌گذار محک گفت که بیمارستانها از پذیرش کودکان مبتلا به سرطان که امیدی به زندگی ندارند خودداری می‌کنند، به‌طوریکه این کودکان بیمار که از شهرهای دور مانند سیستان و شهرهای دیگر به تهران منتقل می‌شوند دچار مشکل پذیرش بیمارستانی هستند.


خبرگزاری هرانا – سیمین عیوض زاده، لیلا میرغفاری، شرمین یمنی و دوتن دیگر با قرار کفالت از زندان قرچک آزاد شدند و تعدادی همچنان در بازداشت به سر می برند. با خبر آزادی سیمین عیوض زاده اعتصاب غذای همبستگی تعدادی از زندانیان بند هشت اوین نیز پایان یافت.




Friday, November 27, 2015

خبرگزاری هرانا ـ وزیر دادگستری گفت که در ایران از هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۶۹ نفر زندانی اند که این آمار بالاتر از میانگین جهانی و نگران کننده است.


خبرگزاری هرانا – تعدادی از زندانیان سیاسی-امنیتی زندان رجائی شهر در اعتراض به بازرسی های غیرمعمول پیش از ملاقات این زندانیان در روزهای ملاقات دست به اعتصاب زده و از حضور در سالن ملاقات خودداری کرده اند.


خبرگزاری هرانا – یک زندانی اهوازی به دلایل نامعلومی در زندان شیبان اهواز درگذشت.


خبرگزاری هرانا ـ نرگس محمدی، نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر که اینک در زندان به‌سر می‌برد، در سالروز تولد کودکانش “کیانا و علی” در نامه‌ای، این روز را به آنان تبریک گفت.


Thursday, November 26, 2015

اعدام پنج زندانی در میناب
خبرگزاری هرانا ـ پنج زندانی محکوم به اعدام در زندان میناب اعدام شدند.


خبرگزاری هرانا ـ زن جوانی با تحمل تازیانه‌های متعدد شلنگ گاز توسط شوهرش به قتل رسید.


خبرگزاری هرانا – امروز و در پی مراجعه خانواده های فعالین مدنی بازداشت شده روزهای اخیر در تهران به زندان و دادسرای اوین، به ایشان گفته شد که روز شنبه برای تعیین تکلیف اکثریت بازداشت شدگان به دادسرای اوین مراجعه کنند و همچنان از هاشم زینالی و رضا ملک خبری در دست نیست. در حال حاضر هویت ۱۷ فعال مدنی بازداشت شده در روزهای اخیر، محرز شده است.


Tuesday, November 24, 2015

خبرگزاری هرانا ـ اداره کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد که در هفت ماه اول سال جاری، ۷۹ مورد فوت براثر مسمومیت با قرص برنج به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است.




خبرگزاری هرانا – پنج محکوم به اعدام (قصاص)، سحرگاه امروز در زندان رجائی شهر به دار آویخته شدند و پنج زندانی نیز با اخذ مهلت از شاکیان به بند بازگشتند.




خبرگزاری هرانا ـ صبح امروز، ۱۲۰ نفر از کارگران شهرداری سردشت در اعتراض به سه ماه حقوق معوقه تجمع و از رفتن به سر کار خودداری کردند.
ادامه مطلب>>>


خبرگزاری هرانا – امید کوکبی زندانی بند هفت زندان اوین جهت پیگیری درمان کلیه به بیمارستانی خارج از زندان منتقل شد.


Monday, November 23, 2015

خبرگزاری هرانا ـ مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از وقوع یک مورد خودکشی در ایستگاه مترو تهرانپارس خبر داد.


خبرگزاری هرانا – وثیقه گذار سید محمد ابراهیمی، نامه ای دریافت کرده است که بر اساس آن این فعال مدنی باید تا ماه آینده خود را به زندان معرفی کند.


خبرگزاری هرانا – وضعیت “سیمین عیوض زاده”، “شروین یمنی” و “لیلا پورغفاری”، سه زن بازداشت شده در زندان قرچک نامناسب گزارش شده است.


Sunday, November 22, 2015

خبرگزاری هرانا – نیروهای انتظامی و امنیتی، از برگزاری مراسم یادبود داریوش و پروانه فروهر و حضور شهروندان و علاقمندان ممانعت کردند.



خبرگزاری هرانا – امید علی شناس، فعال مدنی و زندانی سیاسی بند هشت زندان اوین، پس از بازداشت مادرش اعلام اعتصاب غذا کرد.


خبرگزاری هرانا ـ سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم حبس برای جیسون رضاییان خبر داد.


خبرگزاری هرانا ـ به دلیل فقدان ایمنی در محیط کار، یک کارگر ۵۰ ساله بر اثر سقوط از طبقه ۱۱ ساختمانی، جان خود را از دست داد.




یکی از همراهان صفحه با فرستادن این پوستر برای ما نوشته که «چند روزی با مضمون این پوستر مشغول بودم ....»
نظر شما در این باره چیست؟ موافق یا مخالف، دلیل‌تان چیست؟ 






وزیر کشور ایران کشف چند بمب آماده انفجار از "گروه های تروریستی" را تایید کرد.
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران شنبه شب ۳۰ آبان در یک برنامه تلویزیونی با تاکید بر وجود تهدیدها علیه ایران گفت: "همین امروز ما مقدار متنابهی بمب قابل انفجار همراه با چاشنی در شهرهای کشور کشف کردیم."
به گزارش ایرنا، ساعاتی پیش از این سخنان وزیر کشور ایران، معاون وزارت اطلاعات از انهدام دو گروه تروریستی و کشف ۱۰ بمب در سیستان و بلوچستان خبر داده بود.
وزیر کشور ایران در ادامه به وجود تهدیدهایی در روزهای عزداداری محرم نیز اشاره کرد و گفت: "در ایام عاشورا نیز در موارد متعددی افرادی را که می‌خواستند برای خرابکاری وارد کشور شوند، بازداشت کردیم."
این مقام دولت ایران با بیان این که افغانستان و پاکستان بر مرزهای خود تسلط کامل ندارند، آن را در کنار "شرایط خاص" عراق،از دلالیل وجود تهدیدهای امنیتی ایران دانست.
فرمانده سپاه: داعش نمی‌تواند در ایران عملیات انجام دهد
از سوی دیگر، فرمانده سپاه پاسداران نیز روز یکشنبه اول آذر اعلام کرد که گروه داعش امکان انجام عملیات تروریستی در ایران را ندارد.
محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران گفت: "با شرایطی امنیتی که داریم، داعش نمی‌تواند اقداماتی که در دیگر کشورها انجام می‌دهد، در ایران به انجام برساند."
فرمانده سپاه در سخنان خود تایید کرد که شبکه‌ای از گروه‌های تکفیری شناسایی شده و افراد آن دستگیری شده‌اند.
یک روز پیش از این سخنان، معاون وزیر اطلاعات ایران اعلام کرده بود که یک تیم تروریستی در سیستان و بلوچستان که قصد داشت بیش از ۱۵۰ کیلوگرم مواد منفجره را در قالب ۱۰ بمب در جاده‌های راسک – ایرانشهر منفجر کند، نابود شد.
امنیت در مرزها
با وجود تاکید مقام‌های امنیتی و نظامی ایران بر وجود امنیت، سخنگوی قوه قضائیه بر تقویت امنیت در مرزها تاکید کرده است. غلامحسین محسنی اژه‌ای در سخنان روز یکشنبه خود گفت که بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، امنیت کشور خوب است اما به این معنا نیست که مراقب نباشیم.
او تاکید کرد که افرادی که دستگیری آنها روز شنبه از سوی وزارت اطلاعات اعلام شد، عضو شاخه‌ای گروه‌های تکفیری هستند.
تاکید مقام‌های امنیتی و نظامی ایران بر حفظ امنیت پس از آن صورت گرفت که وزیر خارجه عراق از احتمال حمله تروریستی به ایران، آمریکا و فرانسه خبر داد.
در عین حال وزیر اطلاعات ایران ۱۹ آذر ماه از دستگیری ۴۲ "تروریست" طی هفته های اخیر در استانهای مختلف ایران خبر داد. تعدادی از دستگیر شدگان عوامل حمله به یک هیات عزاداری محرم بودند که با تیراندازی به سوی افراد حاضر در مقابل هیات موجب کشته شدن دو تن شدند.
ملیت بازداشت شدگان اعلام نشده است.

VOA


Friday, November 20, 2015


این روزها موضوع مهاجرت و مهاجرین در صدر خبرهای روز قرار گرفته. شاید بد نباشد گریزی بزنیم به وضعیت مهاجرت ایرانیان و به خصوص مهاجرت نخبگان ایرانی که بر اساس آمار خوشبینانه ی مجلس اسلامی ۶۰ هزار نفر از ایرانیانی که تنها در سال ۱۳۸۹ مهاجرت کرده‌اند در زمرهٔ مهاجران نخبه بوده اند.
صندوق بین‌المللی پول در گزارش سال ۲۰۰۹ خود اعلام کرده‌است ایران به لحاظ مهاجرت نخبگان، در میان ۹۱ کشور در حال توسعه یا توسعه نیافته جهان، مقام نخست را داراست و سالانه بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار نفر از ایرانیان تحصیل کرده برای خروج از ایران اقدام می‌کنند که اکثرا دیگر بر نمی گردند.
بنا بر آمار رسمی در سال ۱۳۹۱ حدود ۱۵۰ هزار دانشجو تقاضای خروج از کشور را کرده‌اند که بیشترشان دانشجوی دوره دکترا بودند.
خروج این شمار از دانشجویان معادل ۱۵۰ میلیارد دلار خسارت به ایران وارد می‌کند. همچنین ۶۴ درصد دانش‌آموزان ایرانی مدال‌آور المپیاد طی ۱۴ سال گذشته از ایران مهاجرت کرده‌اند.
حمید گورائی رئیس پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی نیز هشدار داد که دانشمندان رشته سلول‌های بنیادین ایران هر روز بیشتر از گذشته جذب کشورهای عربی و دیگر نقاط جهان می‌شوند.» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هشدار داده که نتیجه این خروج خالی شدن «ایران از ژن‌های باهوش» است.
صندوق بین‌المللی پول، بیکاری، سطح پائین درآمد اساتید و نخبگان، نارسائی‌های مالی و اداری، کمبود امکانات تخصصی-علمی و بی‌ثباتی سیاسی و اجتماعی را از جمله دلایل مهاجرت ایرانیان ذکر کرده است.
طبق آمار منتشره از سازمانها و نهادهای دولتی مثل هفته نامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی، ۹۰ نفر از ۱۲۵ دانش آموزی که در سه سال گذشته در المپیادهای جهانی رتبه کسب کرده‌اند، هم اکنون در دانشگاه‌های آمریکا تحصیل می‌کنند. بسیاری از آنان هرگز به ایران جهت زندگی دائم باز نمی‌گردند.


خبرگزاری هرانا ـ یک فرمانده نیروی انتظامی گفت که به ماموران راهنمایی و رانندگی ابلاغ کرده‌ایم در موضوع عفاف و حجاب، مخصوصا کسانی که کشف حجاب دارند، با جدیت برخورد کنند.


خبرگزاری هرانا ـ به ازای هر یک زن خیابانی ۷ مرد خیابانی وجود دارد، این خبر تأمل‌برانگیز را دکتر مجید ابهری، جامعه‌شناس و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی به روزنامه تهران امروز می‌گوید و هشدار می‌دهد، درصورتی‌ که کارشناسان فکری برای این موضوع نکنند، به‌زودی با بحران‌های اجتماعی جدی‌تری روبه‌رو خواهیم شد.


خبرگزاری هرانا ـ مجمع جهانی اقتصاد با بررسی شاخص‌های اقتصادی، آموزشی، بهداشتی و سیاسی گزارشی از شکاف جنسیتی و فاصله میان زنان و مردان کشورهای مختلف در بهره‌مندی از فرصت‌ها و مشارکت در امور مختلف منتشر کرده است.


خبرگزاری هرانا ـ معاون دادستان کل کشور با توضیح وضعیت مواد مخدر در کشور و عملکرد دستگاه قضایی در این مورد، توضیحاتی را در ارتباط با اختلاف نظرهایی که در موضوع اعدام در ملاء عام برای زندانیان مواد مخدر وجود دارد ارائه کرد.


خبرگزاری هرانا ـ معاون نماینده ایران در سازمان ملل به قطعنامه کمیته سوم مجمع عمومی این سازمان “کمیته حقوق بشر” درباره نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی واکنش نشان داد و آن را “تحریفی انتخابی و سیاسی از حقایق” دانست.


Thursday, November 19, 2015

خبرگزاری هرانا ـ سپاه پاسداران در ایران از دستگیری “یک تیم تروریستی” در مناطق مرزی کرمانشاه خبر داده است، استان کرمانشاه با کشور عراق مرز مشترک دارد.


خبرگزاری هرانا – نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به سخنان رییس جمهور مبنی بر این‌که حق زنان درست ادا نشده است، گفت: حق زن این نیست که کار کند، حق این است که دولت، مردان را از نظر مالی تأمین کند. وی خواستار ممنوعیت فعالیت زنان در مغازه‌ها و ادارات و شرکت‌ها شد.


خبرگزاری هرانا – یک زندانی محبوس در زندان گچساران مبتلا به مشکل کلیوی بوده و از رسیدگی پزشکی محروم است.


خبرگزاری هرانا – افسانه بایزیدی، دانشجوی بوکانی بازداشت شده، از سوی شعبه دوم بازپرسی دادگاه انقلاب مهاباد به “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به رهبری” متهم شد.


Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page