Saturday, December 5, 2015




امروز ۱۴ آذر، تولد امیرارشد تاجمیر است.
جوانی که می‌گفت: "وطن من 70 میلیون ملت ایران است"
جوانی که در روز عاشورای 88 (6 دی ماه) برای کمک به دو دختر هم‌میهن که توسط ماموران مورد ضرب وشتم قرار می‌گرفتند، رفت و دیگر برنگشت.
با خودرو او را چندین بار زیر گرفتند...
فیلم این واقعه بارها در شبکه‌های تلویزیونی دنیا و اینترنت پخش و هزاران بار دیده شد. اما تاکنون نه آن راننده معرفی و دادگاهی شده است و نه فرماندهان و آمران او.
امیرارشد در خانواده‌ای اهل هنر پرورش یافت. مادر امیرارشد- شهین مهین‌فر- یکی از باسابقه‌ترین گویندگان و مجری‌های رادیو بود. او پس از کشته‌شدن فرزندش مجبور به کناره‌گیری از کار در رادیو شد. پدر امیرارشد -ایرج تاجمیر- اصالتاً اهل شهر مورموری در جنوب استان ایلام است. او از خانواده‌ای مورد وثوق و شناخته شده در استان ایلام است .
"امیرارشد تاجمیر، ۲۵ ساله و فرزند کوچک خانه بود. رابطه‌ی عاطفی قوی و نابی با پدر و مادرش داشت. با این همه در روز عاشورای سال 88، وقتی مادر در مقابلش با نگرانی می‌ایستد و از او می‌خواهد که امروز به خیابان نرود، او دلش رضا نمی‌دهد که مردم معترض را در خیابان همراهی نکند."
مادر امیر ارشد تاجمیر، در گفت‌وگویی چند روز پس از کشته‌شدن فرزندش گفت:
«امیر ارشد گفت، من به خاطر وطنم می‌روم. گفتم نه نرو، تو وطن منی. گفت خودخواه نباش، وطن تو امیرارشد تاجمیر است، وطن من هفتاد میلیون ملت ایران.»
امروز تولد این هم‌میهن است. هم‌میهنی که تک تک ما را -ملت ایران را- وطن خود می‌دانست.
تولدت مبارک امیرارشد




0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page