Tuesday, July 26, 2016

خبرگزاری بسیج:
«لیلا حاتمی» باید عذرخواهی و توبه کند
این روزها بازار انتقاد و محکوم کردن بازیگران زنی که به مسائل اجتماعی و سیاسی واکنش نشان می‌دهند از سوی رسانه‌های وابسته تندرویان گرم است. بعد از محکوم کردن ترانه علیدوستی به دلیل حمایتش از نرگس محمدی، زندانی مدنی و سیاسی، خبرگزاری بسیج با انتشار نامه‌ای از یک کارشناس مذهبی، از درخواست توبه و عذرخواهی کردن لیلا حاتمی به دلیل انتشار مطلبی در حساب اینستاگرامی منتسب به او صحبت کرده است. این در حالی‌ست که لیلا حاتمی تاکید کرده است که هیچ صفحه شخصی و فعالیتی در فضای مجازی ندارد.
در یکی از پست‌های حساب کاربری اینستاگرامی که این خبرگزاری منتسب به لیلا حاتمی قلمداد کرده، اینگونه آمده است: «اینکه می‌گویند زن حجاب داشته باشد تا مرد به گناه نیوفتد مثل این است که بگویند خورشید نتابد تا بستنی هایتان آب نشود سیمین دانشور».
خبرگزاری بسیج با استناد به این حساب کاربری در گزارش خود متن کامل واکنش حجت الاسلام والمسلمین سید حسین خادمیان، کارشناس مذهبی در پیامی به پست اینستاگرامی لیلا حاتمی را منتشر کرده است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
سلام و تحیت
اخیرا هنر نمایی معلوم الحال لیلا حاتمی با سخره گرفتن حجاب و مع الاسف با اهانت به اشاره قرآن کریم به حجاب و عفت توسط زنان ، مطلبی را منتشر نموده است .
مجازات شرعی و برخورد قانونی با لمة الشیطان و مروجان جهالت و پلیدی و جیره خواران شیاطین برعهده متولیان امر است که امیدوارم و هشدار می دهم قصور نکنند.
ولکن عموم غیرتمندان و مسلمین وظیفه دارند با این فرد همان رفتار متهتک به اسلام و قرآن و مکتب را داشته باشند والا در معصیت ایشان قطعا شریک خواهند بود.
به یقین اهل غیرت اسلامی تا عذر خواهی و توبه علنی این فرد او را طرد خواهند نمود و انشالله همگان از غیرتمندان به کتاب الله و عترت باشیم.
والله اشد المعاقبین فی موضع النکال و النقمة والله المستعان»
نظر شما چیست؟ این فشارها بر بازیگران زن دغدغه‌مند را سازمان‌‌یافته می‌بینید؟ اگر قرار به حمایت از این زنان بود چه می‌کردید؟


Tavaana: E-Learning Institute for Iranian Civil Society توانا: آموزشکده جامعه مدنی ایران‎ 





0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page