Friday, August 24, 2018


📣مسیحیان ایرانی ویکتور بِت تمرز، همسر او شامیرام عیسوی، امین افشار نادری و هادی عسگری تنها به خاطر عمل به ایمان مسیحی خود، از جمله حضور در گردهمایی‌های مسیحی و برپایی کلیساهای خانگی در مجموع به ۴۵ سال زندان محکوم شده‌اند. در صورتی که این افراد دستگیر و زندانی شوند، به عنوان «زندانیان عقیدتی» شناخته خواهند شد.  
🔺کشیش ویکتور بِت تمرز و شامیرام عیسوی، که از مسیحیان آشوری هستند و نوکیشان مسیحی امین افشار نادری و هادی عسگری به پنج تا پانزده سال زندان محکوم شده‌اند. آن‌ها تنها به دلیل عمل‌کردن مسالمت‌آمیز به باور مسیحی خود هدف قرار داده شده‌اند. اساس این احکام فعالیت‌هایی مسالمت‌آمیزی مانند برگزاری جشن‌های کریسمس، راه‌اندازی و برپایی کلیساهای خانگی و مسافرت به خارج از کشور برای شرکت در سمینارهای مسیحی است که مقامات از آنها با عنوان «فعالیتهای غیر قانونی کلیسایی» و «اقدام علیه امنیت ملی» یاد کرده‌اند. این نامبردگان پس از تودیع وثیقه، اکنون خارج از زندان و در انتظار رأی دادگاه تجدید نظر هستند. 
🔺در پنجم دی‌ماه ۱۳۹۳ کشیش ویکتور بت تمرز همراه با امین افشار نادری و یک نفر دیگر، هنگام شرکت در گردهمایی خصوصی که به مناسبت میلاد مسیح در منزل کشیش ویکتور برگزار می‌شد، با یورش ماموران امنیتی لباس شخصی بازداشت شدند. آن‌ها به زندان اوین در تهران منتقل شدند. در آن‌جا از دسترسی به وکیل خود محروم ماندند و تنها اجازه یافتند ارتباط بسیار اندکی با خانواده خود برقرار کنند. آن‌ها چندین ماه بعد، پس از تودیع وثیقه به طور موقت از زندان آزاد شدند.
🔺در ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ دادگاه بدوی آن‌ها، همراه با هادی عسگری که در ۵ شهریور ۱۳۹۵ در شهر فیروزکوه در استان تهران بازداشت شده بود، برگزار شد. در تیر ماه ۱۳۹۶ شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران هر کدام از این افراد را «به جرم تشکیل گروهی بیش از دو نفر با هدف برهم زدن امنیت کشور» در ارتباط با فعالیت‌های کلیسایی آن‌ها به ۱۰ سال زندان محکوم کرد.
همین دادگاه امین افشار نادری را به اتهام «توهین به مقدسات اسلام» برای به اشتراک گذاشتن مطلب طنز شخص دیگری در فیسبوک که با شیوه نگارش قرآنی با موضوع افزایش قیمت مرغ در ایران پرداخته بود به پنج سال حبس بیشتر محکوم کرد. هادی عسگری پس از تودیع وثیقه در فروردین ۱۳۹۷ آزاد شد.  
🔺در ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ شامیرام عیسوی به دفتر دادستانی در زندان اوین احضار شد و متهم به جرایمی شد که تماما مرتبط با عمل کردن به ایمان مسیحی خود بود. در دی ماه ۱۳۹۶ شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران او را به اتهام «عضویت در گروهی که هدف برهم زدن امنیت ملی داشته است» به پنج سال زندان و همچنین به دلیل «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به پنج سال حبس دیگر محکوم کرد.

🔹لینک اقدام فوری عفو بین‌الملل به انگلیسی
https://www.amnesty.org/en/documents/mde13/8981/2018/en/
🔹دانلود فایل پی‌دی‌اف اقدام فوری عفو بین‌الملل به فارسی
https://t.me/Amnesty_International/885
⬅️ کانال تلگرام عفو بین‌الملل
@Amnesty_International

Wednesday, April 18, 2018

حکم اعدام بهمن ورمزیار، شهروند ایرانی که به اتهام سرقت مسلحانه به مرگ محکوم شده بود، بامداد چهارشنبه ۲۹ فروردین/۱۸ آوریل در همدان اجرا شد.
این حکم قرار بود یک روز پیش اجرا شود، اما به گفته کامران حمزه، دادستان استان همدان، به دلیل یک «مشکل قضایی» موقتا متوقف شده بود.
بهمن ورمزیار آرایشگر و مربی باشگاه ورزشی در همدان بود که در ۱۱ فروردین ۱۳۹۴ همراه با مهدی چراغی و چند تن دیگر اقدام به سرق مسلحانه از یک طلافروشی کرده بود. با این حال وی ۱۸ روز پس از ارتکاب جرم، خود را به پلیس تسلیم کرده و با ابراز پشیمانی از اقدام خود، اموال مسروقه را به صاحبش بازگردانده بود.
مادر بهم ورمزیار در روزهای گذشته با انتشار ویدئویی با اشاره به اینکه شاکی وی رضایت داده و آگاهی اعلام کرده او داوطلبانه خودش را معرفی کرده از مقامات خواسته بود کمک کنند تا اعدام او متوقف شود.
ورمزیار و چراغی هر دو در این پرونده به اعدام محکوم شده بودند که اکنون حکم ورمزیار اجرا شده است با این حال هنوز از زمان اجرای احتمالی حکم مهدی چراغی اطلاعی در دست نیست.


پ .ن :چه زمانی مجرمین اصلی(رژیم فاسد) به سزای اعمالشان می ؟!!!!!رسند






Tuesday, February 13, 2018

جعفر عظیم زاده: در حمایت از گلرخ ایرانی، آتنا دائمی و سهیل عربی
آتنا دائمی، گلرخ ایرانی و سهیل عربی را زیر شکنجه اعتصاب غذا برده اید، با دختران انقلاب و میلیونها زن برابری طلب و مردم آزاده ایران چه خواهید کرد؟ پرونده خود را بیش از این در پیشگاه مردم ایران سنگین نکنید و به فوریت خواسته های بر حق آنان را به جا آورید.
امروز 24 بهمن ماه، یازدهمین روز اعتصاب غذا و چهارمین روز اعتصاب خشک گلرخ ایرانی و آتنا دائمی در زندان قرچک ورامین و هجدهمین روز اعتصاب غذای سهیل عربی است.
گلرخ ایرانی، ساعت چهار صبح امروز در نتیجه یازده روز اعتصاب غذای تر و چهار روز اعتصاب غذای خشک دچار تشنج و سپس بیهوشی شده است.
پدر آتنا دائمی نوشته است: آتنا و گلرخ دیگر قادر به تکلم نیستند. آتنا به پدرش گفته است بدنم یخ کرده و چند بار کف بالا آورده ام.
جان گلرخ و آتنا در حالی به شکل جبران ناپذیری در معرض خطر قرار گرفته است که سهیل عربی نیز ، که در حمایت از آنان دست به اعتصاب غذا زده است در شرایط جسمانی وخیمی قرار دارد.
آیا جنایتی بالاتر از اعمال فشار و کشاندن سه انسان ظلم ستیز و برابری طلب به اعتصاب غذا و تحمیل مرگ تدریجی به آنان وجود دارد؟
گلرخ و آتنا نمادی از ایستادگی و مقاومت زنان ایران برای پایان دادن به ستم و تبعیض هستند. آنانی که زنان را نیمه انسان می پندارند و شکنجه تشنگی و گرسنگی و خطر مرگ را به زنان جسور و سازش ناپذیری چون آتنا و گلرخ و سهیل عربی ها تحمیل میکنند باید بدانند آتناها و گلرخ ها و دختران خیابان انقلاب، پیشتازان ما مردم ایران برای رهائی از کل وضعیت نکبت بار موجود هستند.
آنان دیگر زنان منفردی نیستند که علیه ستم و تبعیض به پا خاسته اند بلکه نماینده سازش ناپذیر و پرشور رهائی انسان از هر ستم و تبعیض و درد و رنجی هستند.
آتنا دائمی، گلرخ ایرانی و سهیل عربی را زیر شکنجه اعتصاب غذا برده اید، با دختران انقلاب و میلیونها زن برابری طلب و مردم آزاده ایران چه خواهید کرد؟ پرونده خود را بیش از این در پیشگاه مردم ایران سنگین نکنید و به فوریت خواسته های بر حق آنان را به جا آورید.

دستگیری نوکیش مسیحی علی امینی در تبریز
بنا به گزارش دریافتی، علی امینی (ملقب به فیلیپ)‌ در تاریخ ۱۹ آذر ۱۳۹۶ (برابر با ۱۰ دسامبر ۲۰۱۷) توسط ماموران امنیتی دستگیر شده است.
مأموران با هجوم به مغازه محل کار او اقدام به دستگیری این نوکیش مسیحی و ضبط اموال شخصی وی از جمله تلفن همراه و لپتاپ نموده‌اند.
هنگام هجوم ماموران امنیتی، پدر سالخورده این شهروند مسیحی نیز در محل کار فرزندش حضور داشته است.
آقای امینی که از زمان بازداشت تا کنون در زندان مرکزی تبریز در بازداشت به سر می‌برد متاهل و دارای دو فرزند خردسال ۳ و یک ساله است.
هر ساله در آستانه کریسمس فشار حکومت ایران بر مسیحیان افزیش پیدا می‌کند. در آستانه سال نو میلادی ۲۰۱۸ و کریسمس چهار نوکیش دیگر نیز در شهرستان کرج استان البرز بازداشت شده‌ بودند.
چندی پیش نیز چهار کارشناس حقوق بشر سازمان ملل متحد به جمهوری اسلامی به دلیل محاکمه ناعادلانه مسیحیان ایرانی هشدار دادند.
این کارشناسان مستقل همچنین تاکید کردند، اقلیت‌های مسیحی در ایران با تبعیض شدید مواجه هستند، به ویژه آنها که به مسیحیت تغییر دین داده‌اند.


Sunday, February 4, 2018





در اعتراضات دی ماه گذشته ۴۹۷۲ نفر بازداشت شدند، ۴۹۳ نفر هنوز زندانی اند
"هر چند بنا به تجارب گذشته و نمونه های قبلی، نمیتوان به این گزارش و آمار ارائه شده در آن اعتماد و یقین کامل داشت، اما از روی آن میتوان تا حدودی به کارنامه ی سیاه و شرم آور حاکمان ضد بشر و حقایق ننگین پشت پرده این رژیم نابکار پی برد و تصویری هرچند نسبی ازاعمال ضد انسانی وجنایات خامنه ای دیکتاتور بدست آورد. " 
علیرضا رحیمی، نمایندۀ مجلس که عضو هیات بازدیدکننده از زندان اوین بوده است، طی یادداشتی اعلام کرد که در جریان اعتراضات دی ماه ۴۹۷۲ نفر بازداشت شدند که ۴۹٣ نفر آن ها هنوز زندانی اند. پیش از این رقم بازداشت شدگان حدود ٣۷۰۰ نفر اعلام شده بود. در جریان این اعتراضات بیشتر از بیست نفر در خیابان ها و تعدادی نیز در زندان ها کشته شده اند که ارقام متفاوتی در مورد قربانیان داخل زندان ها اعلام شده است.
علیرضا رحیمی در یادداشت خود نوشت: «پس از چند هفته انتظار بالاخره بازدید با تاخیر نمایندگان مجلس از اوین با حضور رییس و مدیران سازمان زندانهای کشور و معاون وزیر اطلاعات و مقامات قضایی و اجرایی زندان اوین انجام شد. در عصر دهم بهمن و حدود یکماه پس از اعتراضها و حوادث دیماه گروه ۱۱ نفره نمایندگان مردم از دو کمیسیون امنیت ملی و قضایی وارد محوطه زندان اوین شدیم. فضای سرد و تلخ محوطه زندان هر تازه واردی را به سکوت و تامل وا می‌دارد. بلافاصله و مستقیما وارد سالن جلسات دفتر زندان شدیم که رییس سازمان زندانها و معاونین وی و نیز مقامات قضایی و اجرایی زندان اوین منتظر ورود ما و تشکیل جلسه بودند.
با دو دوربین فیلمبرداری و دو عکاس کل مذاکرات و بازدید پوشش داده می‌شد. تراکم همراهان و افرادیکه هیات نمایندگان را در بازدید اسکورت می‌کردند تعجب برانگیز بود. حدود ۵۰ نفر در کل جریان بازدید نمایندگان مجلس را همراهی می‌کردند. در آغاز جلسه و قبل از بازدید رییس سازمان زندانها ضمن اعلام برخی آمارهای مرتبط با حوادث دیماه، مشکلات بودجه ای و نیازهای سازمان زندانها را برشمرد و درخواست توجه نمایندگان مجلس به بودجه سازمان زندانها را داشت و رقم بدهی بالای صد میلیارد تومانی سازمان را به دستگاهها و شرکتهای مختلف اعلام کرد. طی تذکری اعلام کردم نمایندگان از مشکلات سازمان زندانها اطلاع دارند و موضوع این جلسه و بازدید از زندان را به بودجه سازمان و تقاضای حمایت بودجه ای مجلس منحرف نکنید.
اهم مواردیکه رییس سازمان زندانها در گزارش خود اعلام کرد:
آمار کل زندانیان حوادث دیماه ۴۹۷۲ نفر بوده که ۹۴/۷۳ درصد آن مرد و ۵/۲۷ درصد زن بوده اند. ۵۰ درصد افراد بازداشتی بین ۱۹ تا ۲۵ سال و ۲۷ درصد بین ۲۵ تا ۳۲ سال بوده اند.
از کل بازداشت شدگان ۴۵۳۴ نفر آزاد شده و ۴۳۸ نفر همچنان در باز داشت هستند. (علاوه بر این تعداد ۵۵نفر نیز در بازداشت وزارت اطلاعات هستند)
باقیماندگان در بازداشت مربوط به استانهای همدان خوزستان فارس اصفهان و تهران هستند.
از تهران ۷ نفر بازداشتی باقیمانده بود که ساعاتی قبل از بازدید ما ۳ نفر از آنها آزاد شده و ۴ نفر بازداشتی باقیمانده هستند.
(دو نفر نیز از بازداشتی های تهران در اختیار وزارت اطلاعات میباشند که جمعا شش نفر می باشند) مجموعا ۴ مرد و دو زن از استان تهران بابت حوادث دیماه در بازداشت موقت بسر می برند.
بازداشتی هایی که هنوز آزاد نشده اند قریب به اتفاق در انتظار تعیین تکلیف قضایی وضعیت خود هستند.
محل واحد اجرای احکام زندان را تخلیه کرده و به محل نگهداری و بازجویی بازداشت شدگان حوادث دیماه اختصاص داده اند و هم اکنون محل نگهداری متهمین عادی و موقت است.
در طول حوادث ۴۷ نفر از مقامات قضایی و مسئولین سازمان زندانها بصورت شبانه روزی در زندان حضور داشتند.
محل نگهداری زندانیان حوادث دیماه و محل حادثه مرگ سینا قنبری و اندرزگاه شماره ۴ و نیز بند ویژه وزارت اطلاعات مورد بازدید هیات قرار گرفت.
همه گفتگوها با زندانیان در حضور مسئولین و همراهان انجام گرفت.
قبل از بازدید از زندان فیلم ضبط شده توسط دوربینهای منصوبه در محوطه سرویسهای بهداشتی مربوط به حادثه مرگ سینا قنبری ( که به اشتباه معروف به فیلم خودکشی شده) برای نمایندگان پخش شد و توضیحات مبسوطی نیز ارائه گردید.

Sunday, January 14, 2018

او مرگ را تا به ابد فرو خواهد بلعيد خداوندگار اشكها را از هر چهره خواهد زدود وننگ قوم خويش را از تمامي زمين بر خواهد گرفت زيرا كه خداوند سخن گفت است 
  اشعیا  فصل  25
 براي خانوادهاي اين عزيزان در دعا هستیم .
در نام عیسی مسیح زنده برای یکایک باز ماندگان تسلی می طبیم.
آمین






چهار زن برنده نوبل صلح از دولت ایران خواستند که به حقوق معترضان احترام بگذارد

 چهار زن برنده نوبل صلح طی صدور بیانیه‌ای از دولت ایران خواستند در مورد وقایع اخیر و دستگیر‌های گسترده در واکنش به تجمعات صلح آمیز، تحقیقات مستقل انجام داده و فورا تمام بازداشت شدگان را آزاد و ناقضان حقوق بشر را شناسایی و مجازات کند. آنها همچنین حمایت خود را از خواسته‌های مشروع اقتصادی و حقوق بشری مردم ایران اعلام کردند.

متن کامل بیانیه را که مرکز حامیان حقوق بشر، منتشر کرده است در ادامه بخوانید:

برندگان جایزه نوبل صلح شیرین عبادی، جودی ویلیامز، لیما گبوی و توکول کرمان، از جمهوری اسلامی ایران خواستند تا در مورد استفاده از خشونت، به ویژه خشونت‌های کشنده و دستگیری‌های دسته جمعی در واکنش به اعتراضات در ۷۵ شهر در سراسر کشور، که از ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷ شروع شده بود، تحقیقات مستقل انجام دهد. دولت باید به اعضای پارلمان ایران و مقامات حقوق بشری سازمان ملل، یعنی گزارشگر ویژه ایران، اجازه انجام تحقیقات موازی دهد. برندگان صلح نوبل همچنین خواستار آزادی فوری فعالان و معترضانی شدند که صرفا برای تجمعات صلح آمیز و بیان عقاید خود بازداشت شده‌اند. آنها خواستار پاسخگویی ناقضان حقوق بشر شدند..
طبق گزارش‌های دولتی، در هفت روز از اعتراضات، حداقل ۲۲ تن در خیابان‌ها کشته شدند. یک عضو پارلمان ایران تأیید کرد که مقامات حدود ۳۷۰۰ معترض را در سراسر کشور دستگیر کرده‌اند. حداقل دو تن از این معترضین در زمان بازداشت جان باخته‌اند. اعضای پارلمان ایران همچنین خاطر نشان کردند که ۹۰ فعال دانشجویی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند که اکثر آنها در هیچ اعتراض خیابانی دخیل نبوده‌اند اما به عنوان یک اقدام پیشگیرانه بازداشت شده‌اند. بسیاری از معترضان همچنان در بازداشت هستند و از شرایط بازداشت و نحوه نگهداری آنها اطلاعات کمی موجود است.
در واقع جمهوری اسلامی ایران برای چندین دهه حقوق شهروندان ایرانی را که تحت قانون اساسی و قانون بین المللی حقوق بشر به رسمیت شناخته شده است نادیده گرفته است. آزادی بیان و آزادی تجمعات صلح آمیز به شدت سرکوب می‌شود. مقامات به طور مرتب استانداردهای محاکمه عادلانه را نادیده گرفته و بدرفتاری در زندانها یک امر عادی است. مردم ایران با تبعیض سیستماتیک بر اساس جنسیت، قومیت و مذهب مواجه هستند.
علاوه بر این، مقامات سیاست‌های اقتصادی را دنبال می‌کنند که پاسخگوی نیازهای مردم، به ویژه در شهرهای کوچک و روستاهایی که اعتراضات اخیر در آنها رخ داده، نبوده است. دولت دارای بودجه نظامی عظیمی است و منابع مالی را صرف دخالت در کشورهای منطقه می‌کند، در حالی که فقر و بیکاری در داخل کشور ادامه دارد. لغو تحریم‌ها تا به حال تاثیر کمی بر زندگی مردم داشته است و فساد در میان مقامات دولتی به طور گسترده و در سطح بالایی وجود دارد.
هنگامی که روزنامه نگاران این سیاست‌ها را مورد سوال قرار می‌دهند یا کارگران تجمعاتی را برای تقاضای دستمزد و شرایط زندگی بهتر سازماندهی می‌کنند، آنها با سانسور و دستگیری روبرو می‌شوند. همه این عوامل مردم را به خیابان‌ها کشاند تا نارضایتی خود را از وضعیت فعلی ابراز کنند.
چهار برنده جایزۀ نوبل صلح از خواسته‌های مشروع اقتصادی و حقوق بشری ایرانیان حمایت کرده و از مقامات ایران خواستند که به آنها پاسخ دهند. ما از جمهوری اسلامی خواستار:
احترام به حقوق معترضان و بازداشت شدگان و آزادی همه کسانی که به واسطه اقدامات صلح آمیر دستگیر شده اند
تحقیق و مجازات نقض حقوق بشر و توجه به خواسته‌های قانونی اقتصادی و حقوق بشری مردم ایران هستیم.
جدی ویلیامز، برنده نوبل صلح (۱۹۹۷)
شیرین عبادی، برنده نوبل صلح ) ۲۰۰۳)
توکل کرمان، برنده نوبل صلح )۲۰۱۱)
لیما گبوی، برنده نوبل صلح )۲۰۱۱)

منیع: خبرگزاری هرانا

یکی از نزدیکان سارو قهرمانی می‌گوید بعد از یازده روز ناپدید بودن، جنازه او "از طرف اداره اطلاعات سنندج به خانواده اش تحویل داده شد". سارو یازده روز پیش در اعتراضات در سنندج شرکت کرد بود.


Saturday, January 13, 2018

واکنش مسئولین جشنواره فجر به افتادن روسری نوازنده خانم گروه موسیقی چین، جشنواره موسیقی فجر- فرهنگسرای نیاوران


بیانیه‌ی شوراهای صنفی سراسر کشور در محکومیت “سناریو سازی‌های اخیر و بازداشت گسترده دانشجویان و فعالان صنفی”
خبرگزاری هرانا – شوراهای صنفی ۳۵ دانشگاه از سراسر کشور با نگارش بیانیه ای به حوادث اخیر ایران از جمله بازداشت پر تعداد دانشجویان و فعالان صنفی دانشگاه واکنش نشان داده اند، در قسمتی از این بیانیه آمده نهادهای مسئول به سواستفاده از شرایط ملتهب کشور برای سرکوب صدای مستقل دانشجویان متهم شده اند، این بیانیه اشاره می کند “نهادهای مسئول در دانشگاه و بیرون از دانشگاه که گویا برخاستن صدایی مستقل از دانشجویان در این سال‌ها به مذاقشان خوش نیامده است، کوشیدند فرصت را مغتنم شمارند و با توجه اعتراضات اخیر، فعالان صنفی و مستقل در سرتاسر کشور را نیز تحت فشار قرار دهند. بازداشت‌های فلّه‌ای و غیرقانونی تنها نشان می‌داد که نهادهای مسئول تا چه اندازه از جریانی مستقل که صدای خواسته‌های دانشجویان و نماینده‌ی اقشار فرودست جامعه باشد، هراس دارند.”

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page