Saturday, May 10, 2014




ابراهیم یزدی، از حسن روحانی ، خواسته است که به مزاحمت‌هایی که "لباس شخصی‌ها" برای او ایجاد کرده‌اند رسیدگی کرده و از تکرار آن جلوگیری کند
.
یزدی، گفته است که دیروز و هنگامی که عده‌ای قصد عیادت از او را داشتند "گروهی بیش از ۱۰ نفر از جوانان لباس شخصی"جلوی ورود عیادت‌کنندگان به خانه او را گرفته‌اند و خود را "وابسته به نیروی انتظامی" معرفی کردند و از کسانی که قصد عیادت از آقای یزدی را داشتند عکس می‌گرفتند.
ابراهیم یزدی دبیر کل نهضت آزادی ایران ابراهیم یزدی چندی پیش گفت "بقای همه ما در ماندن روحانی است" و ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ در بیانیه‌ای اعلام کرد که خود و همفکرانش از مردم دعوت می‌کنند برای کمک به دولت حسن روحانی داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف دهند!یزدی فردی که در حال حاضر از عکس گرفته شدن از مهمانانش به روحانی شکایت میبرد، خود از اعدام‌ها در ایران دفاع میکرد و سال گذشته بعد از سی و چهار سال که از مذاکرات سایروس ونس وزیر امور خارجه آمریکا با دکتر ابراهیم یزدی وزیر امور خارجه دولت موقت ایران می گذرد، مشروح مذاکرات طرفین در روزنامه شرق منتشر شده است.


یزدی در بخشی از این مذاکرات می‌گوید:

" کاردار شما در تهران نیز این مطالب را عنوان کرد به او گفتم که من دیپلمات نیستم و صریح حرف می‌زنم. حقیقت این است که با توجه به بعضی کارهایی که نماینده شما در تهران می‌کند، قانع نشده‌ایم که شما تغییر رویه داده‌اید و مطمئن نیستیم که واقعیات جدید را درک کرده‌اید. همین هفته قبل نماینده شما در تهران به ملاقات وزیر کشور رفته و ضمن تسلیم یادداشتی به اعدام سه‌نفر از سناتورهای سابق ایران اعتراض کرده است. این امر دخالت صریح در امور داخلی ماست. ما به شما نمی‌گوییم که با سرخ‌پوست‌های آمریکا چگونه رفتار می‌کنید یا در زندان‌های شما چه می‌گذرد. این اقدام وی سبب اعتراضات گسترده‌ای در ایران شده است و تعجب می‌کنم که چطور وی اوضاع ایران را درک نکرده است 

"



مشروح مذاکرات در لینک زیر:
http://goo.gl/g7wumd
او همچنین در مصاحبه‌ای با خبرنگار بی‌ بی‌ سی‌ گفت:
" غربی ها درباره اعدام عمال رژیم سابق حساسیت نشان می دهند، اما اعمال این افراد را در مورد قتل هزاران نفر در نظر نمی گیرند. یزدی گفت نمی دانم افرادی که نگران هستند تا چه حد از کارهایی که این جنایتکاران مرتکب شده اند آگاهی دارند ... چرا حالا دلسوز مشتی جنایتکار شده اید که محاکمه‌شان میکنند"

منبع : سپیده دم 

0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page