Tuesday, May 6, 2014





آیا قرار است صحبت از "شخصیت علمی امام خمینی" همانند شایعه افتادن عکس خمینی روی ماه اینبار توسط بی‌ بی‌ سی‌ فارسی جهت ترویج نوه اش تقویت شود؟

آدولف هیتلر در کتاب نبرد من، می‌گوید مردم شکست آلمان در جنگ جهانی اول را به این دلیل پذیرفتند که یهودی‌های دارای نفوذ در مطبوعات از "شگرد دروغ بزرگ" استفاده کردند. از نظر او این روش مستلزم آن است که دروغ چنان عظیم باشد که هیچ کس باور نکند که «کسی آنقدر گستاخ باشد که چنین بی‌شرمانه حقیقت را تحریف کند»

البته بی‌ بی‌ سی‌ میتواند با یک ژست بی‌ طرفانه ادعا کند رسالت خبری خود را انجام میدهد، اما همه ما می‌دانیم تکرار یک دروغ به خصوص از رسانه‌‌های پر مخاطب درجه باور پذیری دروغ را افزایش خواهد داد.

اگر بی‌ بی‌ سی‌ واقعا بی‌ طرف است چرا سخنان روح الله خمینی و یا حسن روحانی را آنگاه که خواهان دار زدن مخالفان خود شدند پوشش نمی دهد؟ چرا به نقش حسن روحانی به عنوان نماینده رهبر در شورای عالی امنیت ملی و سکوت چند روزه اش پس از حمله وحشیانه به زندانیان نمی‌پردازد؟

چرا در مورد حمایت دولت " تدبیر و امید " از چماقداری به نام مسعود ده‌نمکی حرفی‌ نمی‌زند؟

http://youtu.be/tLHPmQJTw8I

چه کسی‌ روح الله خمینی را امام نامید؟ حسن روحانی که خودش در مورد مدرک دکترایش از سال ۵۸ تا کنون دروغ گفته، ناگهان تصمیم گرفت و به اقرار خودش بدون مشورت با کسی‌ خمینی را امام نامید ...

ساغر قیاسی یکی‌ از فعالین سیاسی مقیم اروپا می‌نویسد:

" کدوم شخصیت علمی ؟! خانواده خمینی سه دهه است که سرشون رو به زیر انداختند و از رانت نوه و نتیجه خمینی بودن دارند استفاده می کنند . چقدر توی این چند سال تحت عنوان « بنیاد نشر آثار حضرت امام » و ...بودجه های میلیاردی گرفتند. نتیجه انقلاب امام رو که همه دارند می بینند ٬ دیگه احتیاج به همایش ملی نداره "

گوشه هائی از سخنان روح الله خمینی و حسن روحانی‌ را بشنوید، خودتان قضاوت کنید:

http://goo.gl/NCulZK

در مورد شایعه افتادن عکس خمینی در ماه مهرداد فرهمند یکی‌ از کارمندان بی بی‌سی در تاریخ ۰۸ دی ۱۳۸۹ درگزارشی تحت عنوان " چرا فقط بی‌ بی‌ سی‌ " نوشت :

یک شب همه می گفتند "رادیو بی بی سی گفته عکس خمینی افتاده توی ماه"، ما نشنیده بودیم اما همه می گفتند از بی بی سی شنیده اند. حسین آقای همسایه جزئیات شکلی را که روی ماه افتاده بود توضیح می داد و ثابت می کرد که آن شکل، چیزی نیست جز چهره آیت الله خمینی. اما برای من کودک، همان شکلی بود که همیشه در ماه می دیدم. پدر و مادرم هم باورشان نمی شد. فکر کنم نهایتش این بوده که بی بی سی گفته بوده در ایران شایع شده که تصویر آیت الله خمینی روی ماه افتاده و همین خبر به انتشار شایعه در سراسر ایران کمک کرده و در نهایت هم اصل شایعه را پای بی بی سی نوشتند.



منبع : سپیده دم 

0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page