Tuesday, May 27, 2014


«دادگاه ویژه روحانیت آیت‌اله معصومی تهرانی را احضار کرد»


آیت‌اله «عبدالحمید معصومی تهرانی» طی احضاریه‌ای کتبی از سوی شعبه یک دادسرای ویژه روحانیت تهران، برای یازدهم خرداد فراخوانده شد. در متن این احضاریه علت حضور، مشتکی‌عنه عنوان گردیده.
آیت‌اله «معصومی»، یکی از روحانیون ایران روز هجدهم فروردین سال جاری، آیه‌ای از آثار «بهااله» بنیان‌گذار آیین بهایی را خطاطی و تذهیب و به بهاییان جهان اهدا و از آنان دلجویی کرد.
وی فعال مدنی، نگارگر و روحانی نواندیشی است که جسارت فراوانی در بیان نظرات جدید خود در حوزه‌های مختلف دینی و اجتماعی دارد. او تا به‌ حال سه بار توسط نیروهای امنیتی حکومت جمهوری اسلامی بازداشت شده و آخرین بار مدت ۴ ماه را در زندان اوین گذرانده است که سه ماه آن در بند ٢۴٠ و یک ماه آن در بند ٢٠٩ زندان اوین بوده است.


آیت‌اله «معصومی»، سال‌هاست که در حوزه گفت‌وگو و تعاملات احترام‌آمیز میان ادیان مختلف فعالیت می‌کند و در همین راستا تاکنون آثار نمادین هنری مختلفی را با هدف تشویق اذهان عمومی به هم‌زیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان خلق کرده که از آن جمله کتب مقدس تورات، زبور، انجیل و عزرا می‌باشد.
ایشان در سال ١٣٨۴ نسخه خطی از کتاب مزامیر داوود که به دو زبان فارسی و عبری خوشنویسی و تذهیب کرده بود را به منظور دل‌جویی و هم‌دردی به بازماندگان فربانیان یازدهم سپتامبر اهداء کرد که این اثر هم‌اینک در کتابخانه کنگره امریکا نگهداری می‌شود.

خبر / رادیو کوچه

0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page