Friday, May 23, 2014





در پی بازداشت شش تن از نوکیشان مسیحی فارسی زبان که به مناسبت « عید قیام مسیح» در یک کلیسای خانگی گردهم آمده بودند، با گذشت بیش از یکماه این افراد همچنان بلاتکلیف در بازداشت بسر می برند.

به گزارش « محبت نیوز» همزمان با برگزاری «عید قیام مسیح» در یک کلیسای خانگی در جنوب تهران، ماموران امنیتی ضمن یورش به آن مکان که از آن به عنوان کلیسای خانگی یاد می شده ،  اقدام به بازداشت شش تن از این افراد نمودند که با گذشت بیش از یکماه تا کنون از وضعیت این افراد اطلاع دقیقی در دست نیست.
اسامی بارداشت شدگان عبارتند از؛ " احسان صادقی، نازی ایرانی، مریم اسدی، علی ارفع، وحید صافی و امین مظلومی می باشند که از زمان بازداشت همچنان در شرایط بلاتکلیفی بسر می‌برند.
بنا به گزارش منتشره، روز جمعه ۲۹ فروردین ماه سالجاری ماموران امنیتی لباس شخصی، مجهز به بیسیم و سلاح کمری، با یورش به منزل خانم اسدی که میزبان مراسم عید پاک و نیایش نوکیشان مسیحی بود، اقدام به ارعاب ساکنین نموده و این شش نوکیش مسیحی را با دو دستگاه خودروی ون سفید رنگ به محل نامعلومی منتقل کردند.
"روز رستاخیز عیسی مسیح از مردگان (عید پاک یا قیام ) از مهمترین اعیاد مسیحیان است."
ماموران امنیتی و لباس شخصی همچنین همزمان اقدام به تفتیش و بازرسی منزل و ضبط و انتقال جزوات، کتب و برخی موارد آموزشی موجود پرداختند.
بر اساس آخرین خبر دریافتی از سوی فعالان حقوق بشر در ایران، در پی مراجعات مکرر خانواده‌های برخی از بازداشت شدگان به پلیس امنیت تهران، دفتر پیگری وزارت اطلاعات و مراجع قضایی، به آن‌ها اطلاع داده شده که این افراد توسط بخش اطلاعاتی یکی از نهادهای نظامی بازداشت شده و در اختیار‌‌‌‌ همان نهاد هستند و تنها در صورت اتمام تحقیقات و بازجویی های اولیه امکان تماس خواهند داشت. همچنین به خانواده های بازداشت شدگان تاکید شده است که از هرگونه رسانه‌ای کردن و «مصاحبه با افراد نا‌شناس» پیرامون این موضوع خودداری کنند.
گزارش رسیده حاکی از آن است که خانواده "امین مظلومی" موفق شده‌اند با فرزندشان به صورت کوتاه گفتگو کنند.
همچنین یک منبع آگاه خبر داد که دو تن از بازداشت شدگان بنامهای" وحید صافی و احسان صادقی" -طبق شواهد- از نوکیشان مسیحی تبعه افغانستان می باشند که مدتی در ایران ساکن اند.
گفتنی است با گذشت بیش از یکماه، هنوز اتهام این شش نوکیش مسیحی از سوی مقامات امنیتی بطور کامل مشخص نشده و نهادهای امنیتی تاکنون دلیل موجه ای برای تداوم بازداشت این افراد ارائه نکرده اند .
با تعطیلی و بسته شدن کلیساهای فارسی زبان در تهران و برخی از شهرستانها، نوکیشان مسیحی برای برپایی و جلسات عبادی و پرستشی از خانه های یکدیگر بعنوان کلیسا ، مکانی برای گردهم آیی استفاده می کنند.
"در حالی که در ایران مسیحیت پدیده ای در حال گسترش و طی سالهای اخیر نیز به اوج خود رسیده است ، موضوع افزایش و گسترش روز افزون کلیساهای خانگی در ایران و همینطور گرایش جوانان و خانواده ها به مسیحیت به یک نگرانی و کابوس جدی برای دستگاههای امنیتی و بویژه حاکمیت جمهوری اسلامی و دستگاه روحانیت شیعه مبدل شده است.
همچنین شماری از رسانه های تندرو در ايران از جمله خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران ، در نوشته ها و موضع گيری های خود مدعی هستند که آئین مسيحی، «امنيت ملی ايران را به خطر می اندازند و جوانان ايران را گمراه می کند.»
می توان اينگونه نتيجه گيری کرد که سياست سرکوب مسیحیان در ايران، بخشی از سياست کلی نظام جمهوری اسلامی است.


منبع : محبت نیوز

0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page